Financiar

Topul celor mai tari marci din tara noastra

Cu o traditie de 42 de ani, Dacia se afla pe primul loc in topul celor mai valoroase branduri romanesti.

Dacia, cea mai tare marca romaneasca

Dacia este cel mai valoros brand romaneasc cu 387 de euro . Pe locul secund s-a clasat BCR cu 355,6 milioane euro, iar pe locul 3 s-a clasat BRD cu 208,3 milioane euro. Petrom (86,4 milioane euro), cea mai vasta retea de benzinarii din Romania, si-a adjudecat locul 4.

Locul 5 apartine farmaciilor Sensiblu (82 milioane euro), in vreme ce locul 6 apartine grupului Rompetrol (72,5 milioane euro).

Producatorul de produse si preparate din carne Cristim se afla pe locul 7 cu 62,8 milioane euro. Locul 8 este ocupat de compania de asigurari Asirom (60,9 milioane euro), iar locul 9 este ocupat de retailerul de electrocasnice/electronice Altex (59,4 milioane euro).

Top 10 se incheie tot cu un retailer de electrocasnice/electronice: Domo (41,4 milioane euro).Agentia de publicitate Brandient a realizat un clasament al celor mai tari 50 de marci din tara noastra. Studiul a evaluat 200 de branduri autohtone, iar in realizarea sa specialistii au luat in calcul factori precum: forta financiara si perspectivele de crestere a industriei de profil in aceeasi perioada.

Cine se afla pe locurile 11-20?

Locul 11 a revenit Bancii Transilvania cu 40,5 milioane euro, locul 12 a revenit retailerului de electrocasnice/electronice Flanco cu 39,3 milioane euro, iar locul 13 a revenit producatorului de mobila Mobexpert cu 34,6 milioane euro. Romstal, cu 32,1 milioane euro, se situeaza pe locul 14.

Liderul de pe piata ciocolatei-Poiana (29,9 milioane euro), si-a revendicat locul 15, cea mai veche banca din Romania-CEC (27,9 milioane euro), si-a revendicat locul 16, in vreme ce retailerul specializat in incaltaminte-Leonardo (27,8 milioane euro) si-a revendicat locul 17. Pe locul 18 s-a clasat producatorul de produse si preparate din carne Aldis cu 27,2 milioane euro. Borsec si Bergenbier se afla pe locurile 19, respectiv 20.

Brandurile de pe pozitiile 21-30 valoreaza intre 12,1 si 21,7 milioane euro


Producatorul de frigidere Arctic (21,7 milioane euro) si-a adjudecat locul 21, iar brandul de ulei Bunica (21,1 milioane euro) si-a adjudecat locul 22. Locul 23 este ocupat de Ursus (20,2 milioane euro).

Marcii de ciocolata Primola (19,6 milioane euro) i-a revenit locul 24, producatorului de lapte si produse din lapte La Dorna (18,5 milioane euro) i-a revenit locul 25, in vreme ce importatorului si asamblatorului de computere si echipamente electronice Flamingo (16,8 milioane euro) i-a revenit locul 26. Dorna se situeaza pe locul 27 cu 14,2 milioane euro.

Locul 28 apartine producatorului de preparate din carne Scandia (13,7 milioane euro), locul 29 apartine farmaciilor Helpnet (13,3 milioane euro), iar locul 30 apartine brandului de bere Golden Brau (12,1 milioane euro).

Alte marci din clasament

Pe locul 31 s-a plasat marca de bere Timisoreana (10 milioane euro), pe locul 32 s-a plasat producatorul de mobila Elvila (9,8 milioane euro), pe locul 33 s-a plasat brandul de napolitane Joe (9,5 milioane euro), iar pe locul 34 s-a plasat marca de ciocolata Kandia (9,1 milioane euro). Napolact , cu 8,3 milioane euro, s-a situat pe locul 35. Locul 36 a fost revendicat de marca de ciocolata Heidi (7,7 milioane euro), locul 37 a fost revendicat de producatorul de vopsele Kober (7,5 milioane euro), locul 38 a fost revendicat de producatorul de mezelurile Caroli (7,5 milioane euro), locul 39 a fost revendicat de producatorul de confectii Jolidon (6,9 milioane euro), iar locul 40 a fost revendicat de marca de bere Ciuc (6,3 milioane euro).

Cu 6,2 milioane euro, brandul de ulei Unisol s-a clasat pe locul 41. Clasamentul se continua cu producatorul de snacks-uri Viva (4,9 milioane euro) pe locul 42, cu marca de detergent Dero (4,8 milioane euro) pe locul 43, cu marca de vopsea Superweiss (4,5 milioane euro) pe locul 44, si cu producatorul de dulciuri si snacks-uri Alka (4,4 milioane euro) pe locul 45. Stalinskaya, cu 3,9 milioane euro se afla pe locul 46.

Brandul de vopsea Spor (loc 47) cu 3,7 milioane euro, marca de lapte Fulga (loc 48) cu 3,6 milioane euro, producatorul de cosmetice Farmec (loc 49) cu 3,1 milioane euro si brandul de biscuiti si sticks-uri Croco (loc 50) cu 3 milioane euro, incheie Topul 50 al celor mai tari marci romanesti.

 


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro
  •   2008-05-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare