1. Stabileste-ti obiectivele
Inainte de a incepe procesul de cautare a unui job, trebuie sa iti stabilesti anumite obiective si sa analizezi care sunt abilitatile pe care le ai si pe care le poti valorifica. Multe persoane au impresia ca stiu sa faca orice, insa in prezent flexibilitatea nu este unul dintre cele mai bune criterii in cautarea unui job, ci specializarea pe un anumit domeniu.
2. Identifica grupurile profesionale si evenimentele
Networkingul este un element-cheie in mediul competitiv al pietei muncii de astazi. Asadar, fii cu un pas inaintea tuturor si identifica, apoi frecventeaza grupurile profesionale care au legatura cu domeniul in care vrei sa activezi. De asemenea, companiile organizeaza diverse evenimente profesionale, care te pot ajuta sa intri mult mai usor pe piata muncii daca incepi sa le frecventezi.
3. Completeaza-ti CV-ul
CV-urile trebuie adaptate in functie de angajator. Asadar, recompleteaza-ti CV-ul si include in el si anumite cuvinte-cheie. De asemenea, realizarile si abilitatile pe care le mentionezi in CV trebuie sa corespunda cerintelor postului.
4. Fa-ti o prezentare online corespunzatoare
Foarte multi angajatori verifica candidatii la joburile scoase la concurs si in mediul online. Asadar, inainte de a incepe procesul de cautare a unui job, fa-ti o prezenta online curata si elimina de pe conturile de socializare orice postare inadecvata sau cu un continut prea personal, deoarece aceste informatii te pot costa uneori jobul.
5. Cere ajutor
Pe piata se gasesc numeroase firme care ofera ajutor pentru gasirea unui loc de munca. Totodata, foarte multe companii au inceput sa apeleze la aceste firme de recrutare. In plus, o astfel de companie te poate ajuta sa localizezi mult mai rapid un job care sa se alinieze obiectivelor si abilitatilor tale.
Sursa foto: mashable.com