Cariera

#munca #angajat #angajator #job

6 obiceiuri proaste la locul de munca

Cu totii ne-am format tabieturi si obiceiuri, chiar si la locul de munca; din pacate insa, unele dintre acestea iti pot pune in pericol pozitia ta in cadrul companiei pentru care lucrezi. Iata cateva obiceiuri proaste la locul de munca si ce poti face pentru a scapa de acestea.

 

1 Intreci masura

 

Atunci cand seful tau te saluta de fiecare data cand te vede, schimba cateva vorbe cu tine si te intreaba cum ti-ai petrecut weekendul, face toate aceste lucruri din politete. Daca ai reusit sa stabilesti o relatie de prietenie cu seful tau, te poti considera un om norocos. Atunci cand, in baza amabilitatii sefului tau, incepi sa il consideri pe acesta egalul tau, risti sa iti pui locul de munca in pericol.

Nu amesteca prieteniile la serviciu cu indatoririle pe care trebuie sa le duci pana la capat. Chiar daca te intelegi bine cu seful, nimic nu va schimba faptul ca, pentru a primi salariul lunar, trebuie sa muncesti la fel de mult.

Seful tau trebuie sa dea, la randul sau, socoteala unei alte persoane, asa ca prietenia nu va mai conta. Daca vrei sa eviti orice conflicte, nu intrece masura si nu uita ca la serviciu, cel mai important este sa iti faci treaba cum trebuie.

 

2 Nu faci mai mult decat ti se cere

 

Angajatorii cauta persoane flexibile la locul de munca, asa ca daca ai obiceiul de a face nazuri atunci cand ti se ofera ceva diferit de facut, gandeste-te ca este foarte usor sa fii inlocuit cu altcineva. Nu este indicat sa iti asumi repsonsabilitati pe care stii ca nu le poti duce la capat, insa daca refuzi in mod constant sa iei parte la activitati care nu intra in lista taskurilor tale, atunci dai dovada de dezinteres si nu vei lasa o impeesie prea buna.

Poti sa iti iei adio de la o promotie sau o marire de salariu; in schimb, vei reusi sa starnesti antipatii in randul colegilor si sefului tau si cu greu vei reusi sa le schimbi parerea celor din jur despre tine.

 

3 Uiti sa iti mai faci treaba

 

Telefonul de serviciu, internetul, diverse proiecte pentru care colaborezi iti distrag atentia si adeseori uiti sa iti mai faci treaba pentru care ai fost angajat . Flexibilitatea ta este admirabila, insa in acelasi timp seful tau se asteapta sa iti rezolvi mai intai taskurile pentru care ai fost angajat si apoi sa te ocupi si cu alte lucruri.

De asemenea, incearca sa nu abuzezi prea mutl de mijloacele care iti sunt puse la dispozitie in alte scopuri decat jobul tau. Risti sa iti distragi atentia si sa pierzi timpul cu alte lucruri.

 

4 Nu recunosti autoritatea sefului

 

Atunci cand ai o problema de rezolvat, cel mai bine ar fi sa te duci la persoana care ar avea un cuvant de spus in privinta acesteia. Nu sfida insa autoritatea nimanui; de exemplu, daca nu te intelegi cu unul dintre colegii de munca si ai impresia ca seful tau nu te va asculta, nu duce aceasta problema la un alt nivel, la managerul sefului tau, pentru ca acesta nu va sti nici macar despre ce este vorba. In plus, iti vei sfida seful si te poti alege cu mai multe probleme. Inainte de a lua astfel de decizii, discuta cu seful tau, apeleaza la intelegerea acestuia si in functie de rezultate, ia atitudine.

 

5 Nu esti punctual

 

Desi lucrezi intr-un colectiv si stii foarte bine care este programul de lucru, reusesti tot timpul sa te abati de la acesta. Vii mai tarziu sau preferi sa incepi munca dimineata devreme, pentru a  avea apoi ziua libera. Daca jobul iti permite acest gen de flexibilitate, atunci nu ai de ce sa nu profiti. Daca insa mai mult ii incurci pe colegii tai , ar fi indicat sa iti respecti programul impus initial de companie; in caz contrar, vei deveni o persoana pe care cei din jur nu se pot baza, iar relatiile cu colegii si seful tau pot avea de suferit.

 

6 Te lauzi cu „legaturile” tale

 

Daca ai reusit sa iti gasesti un job folosindu-te de cunostintele tale, daca te afli in relatii bune cu vreunul dintre sefii tai, asta nu inseamna ca trebuie sa te lauzi cu genul acesta de legaturi in fata tuturor colegilor.

Colegii te vor privi cu invidie, vor considera ca reusitele tale se datoreaza favoritismelor; in cazul in care astfel de situatiii vor ajunge la urechile „legaturii” tale din compania respectiva, risti sa pui si acea relatie in pericol. Incearca sa fii discret si sa nu vorbesti prea mult despre tine, mai ales daca nu cunosti persoanele cu care lucrezi. Invata sa asculti si sa discuti mai mult despre serviciu, decat despre picanteriile vietii personale.

 

  •   2010-06-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului