Cariera

#conflict #munca #angajat #angajator

Ce sa nu spui la locul de munca

Cateodata spunem lucruri pe care nu le gandim prea bine inainte, insa atunci cand vine vorba de locul de munca, s-ar putea sa nu mai ai o a doua sansa pentru a redresa situatia creata. Desi ti-a intrat in obisnuita sa folosesti anumite raspunduri standard, iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le spui la locul de munca.

 

„Asta nu e treaba mea”
 

 

Daca cineva iti cere ajutorul , atunci nu ar trebui sa intampini cererea respectiva cu un "nu" categoric. Foloseste-te de situatie pentru a dovedi ca stii sa lucrezi in echipa si ca esti o persoana flexibila, care este oricat gata sa dea o mana de ajutor. Nimeni nu vrea sa lucreze alaturi de colegul care nu ajuta pe nimeni.

 

 

„Nicio problema”
 

 

Daca accepti o propunere cu zambetul pe buze insa nu ai nici cea mai vaga idee despre cum sa o duci pana la capat, recunoaste ca nu ai situatia sub control si marturiseste ca nu detii toate resursele necesare pentru a termina proiectul respectiv in timp. In felul acesta nu vei incurca pe nimeni cu neajunsurile tale, vei primi ajutorul de care ai nevoie si vei reusi sa te faci remarcat.
 

 

„Sa nu spui nimanui”
 

 

Daca intr-adevar este vorba despre un lucru de care nimeni nu trebuie sa afle, atunci tine informatia respectiva pentru tine. Imagineaza-ti ca ai aflat despre concedierea unui angajat sau o marire de salariu, lucruri care trebuie sa raman confidentiale. Chiar vrei sa se afle ca tu esti cel care imprastie astfel de zvonuri? Nu te astepta ca amicii de la munca sa iti tina secretele, caci nimic nu se compara cu o mica barfa la cafea, asa ca intre colegi.
 

 

„Nu am mai primit de mult o marire de salariu”
 

 

Daca vrei sa primesti o marire de salariu, atunci productivitatea poate fi singurul tu argument, nu perioada pe care ai petrecut-o la jobul respectiv. Este ca si cum i-ai cere sefului un salariu mai mare pentru simplul fapt ca vrei mai multi bani, nu pentru ca ii meriti. Concentreaza-te pe realizarile tale din ultima perioada si sansele tale de a obtine ceea ce iti doresti vor creste considerabil.
 

 

„Nu e vina mea”
 

 

Atunci cand seful nu este multumit de rezultatele inregistrate, nu vei face impresie prea buna daca vei incerca sa pasezi responsabilitatea altcuiva. Asuma-ti vina si invata din greseli, iar daca intr-adevar altcineva a gresit, orienteaza-te si gaseste solutii; nu iti pierde timpul cautand vinovati.
 

 

„Sincer sa fiu...”
 

 

Intotdeauna ne asteptam la ceva negativ atunci cand cineva incepe o conversatie in modul acesta. Automat, dispozitia celui cu care discuti se va schimba si va influenta intreaga conversatie. In al doilea rand, dai impresia ca nu ai fi sincer tot timpul. Fara sa fii nepoliticos, spune-ti parerea intr-un mod direct si sincer si ai sanse mai mari sa fii apreciat.
 

 

„Daca nu...”
 

 

Un ultimatum nu se incheie de prea multe ori cu un succes. Chiar daca vorbesti cu seful tau cu vreunul dintre colegi, iti vei atrage antipatii iti vei crea o reputatie de persoana dificila. Amenintarile nu reprezinta o metoda de a te face ascultat sau de a te impune, iar daca mediul de lucru nu iti lasa o alta optiune, atunci trebuie sa te intrebi daca intr-adevar doresti sa iti pastrezi locul de munca.

Sursa foto : images.teamsugar.com

  •   2010-06-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului