Social

Cum sa avem o dieta echilibrata

„Secretul" consta in combinarea unui plan alimentar corect realizat cu activitatea fizica. Fiecare dintre noi stie cat de importanta este alegerea unui stil de viata sanatos si a unei diete echilibrate pentru sanatatea organismului nostru. De aceea interesul pentru o alimentatie corecta a crescut constant in ultima vreme. Nutritionistii afirma ca „secretul" unei diete echilibrate consta in combinarea unui plan alimentar corect cu activitatea fizica zilnica. Alimentele sunt frecvent impartite in grupe, pe baza continutului de nutrienti. Astfel putem vorbi despre grupa legumelor, a produselor de patiserie si a cerealelor, a fructelor si a alimentelor pe baza de carne. Fiecare aliment, corespunzator unei grupe de produse, ne asigura nutrienti unici. Din acest motiv este important ca zilnic sa combinam, in dieta, alimente care apartin fiecarei grupe. Trebuie sa consumam cantitati moderate din fiecare aliment, exceptie facand legumele, caz in care putem manca fara limita (atata timp cat nu este vorba despre cartofi sau porumb). Impartirea alimentelor in portii mai mici si mai dese si includerea gustarilor intre mesele principale ajuta la pastrarea varietatii in dieta. Consumarea produselor preferate este cheia pastrarii unei alimentatii sanatoase. De aceea este permisa includerea ocazionala in dieta a unor mici tratatii (ciocolata, alcool). Paine, cereale, orez, paste Aceste alimente contribuie la aportul zilnic de carbohidrati. De asemenea, orezul brun, ovazul, pastele si produsele de patiserie din faina integrala sunt bogate in fibre, vitamina B si minerale. Ghidul Australian pentru o Alimentatie Sanatoasa recomanda ca aceste alimente sa fie consumate de patru ori pe zi. O portie trebuie sa echivaleze: doua felii de paine/ o cana de orez, paste sau taitei/ o cana si un sfert de cereale sau o jumatate de cana de musli, la alegere. Verdeturi , legume si fructe Introducerea in dieta zilnica a unei varietati de verdeturi precum varza, spanacul sau brocoli, precum si a unor legume colorate: morcovi, cartofi, dovleac sau rosii sporeste aportul de fibre, de vitamina A si de vitamina C. Nutritionistii recomanda ca acestea sa se consume in portii mici de cinci ori pe zi. O astfel de portie ar trebui sa cuprinda o cana de salata; jumatate de cana de legume sau un cartof, la alegere. Fructele consuma­te proas­pete, la conserva sau inghetate, de cel putin doua ori pe zi sunt bogate in fibre, vitamina C si folati, motiv pentru care ar trebui sa fie consumate zilnic. Sucul natural de fructe precum si fructele uscate contribuie si ele, intr-o masura mai mica, la aportul zilnic de fructe indicat fiecaruia dintre noi. Intr-o portie de fructe sunt incluse: un mar de dimensiuni medii/o portocala/o banana sau doua fructe mai mici. O alta masa poate fi formata dintr-o cana de fructe conservate; patru bucati de fructe confiate sau 125 ml de suc de fructe . Fiecare persoana poate alege in functie de propriile preferinte. Carne, peste, pui, oua, legume Alimentele cuprinse in aceasta grupa sunt: carnea rosie, pestele, puiul, legumele si ouale. Acestea asigura necesarul de proteine, vitamina B12, zinc si fier, de aceea este important sa le includem in dieta zilnica. Ghidul Australian pentru Sanatatea Alimentara recomanda cel putin o masa care sa aiba aceste alimente. Este important sa consumam carne rosie de trei-patru ori pe saptamana si peste de cel putin doua ori in acelasi interval. Astfel, intr-o zi puteti consuma la alegere: 85 grame de carne de vita, miel, porc sau pui/ 100 grame de peste gatit/doua oua. Lapte, iaurt si branzeturi Aceste alimente contin proteine, calciu, riboflavine si vitamina B12. Este indicat sa le consumati de doua ori pe zi si sa optati pentru cele cu o cantitate redusa de grasimi. O portie poate fi compusa din: un pahar de lapte (250 ml)/40 grame de branza/200 grame de iaurt degresat. Nu trebuie sa consumam mai mult de doua lingurite de ulei sau trei lingurite de margarina. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum sa ai o viata sanatoasa.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.