Social

„Capsunarii“ rotunjesc veniturile agentiilor de turism din Romania

Tour-operatorii care dezvolta pachete de servicii destinate acestui segment de clienti vor obtine venituri din ce in ce mai mari. Pe fondul plecarilor masive ale romanilor la munca in strainatate in ultimii ani, a aparut o noua forma de turism, asa-zisul "turism diaspora", si, odata cu acesta, si un potential imens pentru agentiile de profil specializate pe acest segment. In conditiile in care circa 10% din populatia Romaniei munceste in strainatate, in special in Spania, Italia si Marea Britanie, agentiile de turism care vor dezvolta pachete de servicii destinate acestui segment vor avea de castigat. Situatia este valabila nu numai pentru Romania, unde fenomenul migratiei din motive economice a luat o amploare foarte mare in perioada postdecembrista, ci si pentru alte state din Europa Centrala si de Est, precum Bulgaria sau Polonia, releva ultimul studiu de profil realizat de Euromonitor International, in colaborare cu World Travel Market. "Turismul diaspora", un nou trend pe piata Potentialul acestui gen de turism este in crestere, cu atat mai mult cu cat din ce in ce mai multi romani traiesc si muncesc in Europa de Vest, atrasi de mirajul unui nivel de trai decent si de cresterea standardului de viata. Cu ocazia sarbatorilor de iarna sau a celor religioase, foarte multi emigranti se intorc in tara pentru a petrece cateva zile cu familia, ocazie cu care agentii de turism au de castigat fie pe partea de transport, fie din vanzarea efectiva de pachete turistice pentru acestia. Acest nou val de plecari ale est-europenilor la munca in tarile UE mai dezvoltate, alaturi de plecarile din timpul regimului comunist, a condus la cresterea numarului etnicilor din diaspora si, implicit, la cresterea asa-zisului "turism diaspora". Acest segment de consumatori a beneficiat si de avantajul imbunatatirii infrastructurii de transport din ultimii ani si de posibilitati ieftine de a calatori, pentru a-si vedea familia, gratie dezvoltarii serviciilor de transport low-cost. Agentiile de nisa vor avea de castigat Sectorul turismului, in special agentiile mici de turism si tour-operatorii, incepe sa castige capital de pe urma acestui trend, oferind pachete de servicii specifice acestui gen de calatorii. Reprezentantii agentiilor de turism considera ca exista potential pentru acest gen de turism, insa deocamdata vanzarile au o pondere nesemnificativa. "Fara indoiala, plecarea romanilor la munca in strainatate a insemnat un castig suplimentar pentru agentiile de turism, insa mai mult pe partea de transport si mai putin pe partea de cumparare a sejururilor", a declarat pentru "Adevarul" Roxana Balcescu, managerul companiei CMB Travel. In opinia acesteia, romanii plecati la munca in strainatate prefera sa isi faca sejururile pe cont propriu si mai putin prin agentii de turism. "Mai degraba, romanii plecati din tara inainte de anul 1989 cumpara sejururi in Romania sau in tarile din jur, precum Grecia sau Turcia, pentru ca acestia au deja o situatie financiara stabila, in timp ce cealalta categorie, cea a romanilor plecati dupa anul 1989, prefera sa economiseasca banii castigati sau prefera pachete turistice ieftine", a explicat Roxana Balcescu. La randul sau, Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agetiilor de Turism (ANAT), a adaugat ca agentiile de turism romanesti colaboreaza foarte bine cu diaspora, insa se simte nevoia initierii unui program de promovare destinat acestei categorii de turisti, dat fiind potentialul foarte mare de crestere. "Romanii care muncesc in strainatate au contribuit la cresterea economiei in general, inclusiv a turismului. Acestia apeleaza, in primul rand, la transport, iar in al doilea rand, cumpara pachete turistice de la agentiile din tara. Cei care muncesc in strainatate sunt cetateni romani si raman legati emotional de tara", a spus Badulescu. In opinia acestuia, emi¬grantii romani prefera sa lucreze cu agentiile de turism din tara, fie din ratiuni economice, fie din lipsa de timp. El mai spune ca cea mai mare parte din acestia fie prefera sa-si cumpere sejururi in tara, fie merg in vacanta in Grecia sau Turcia impreuna cu familia, iar altii petrec vacanta pe cont propriu . Daca inca nu ti-ai facut planuri pentru Revelion, intra aici si poti castiga o excursie in Turcia. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.