Social

Turismul emotional castiga teren

Persoanele plecate la munca in strainatate vin in tara in general in timpul vacantei de vara doua pana la patru saptamani, o saptamana cu ocazia sarbatorilor de iarna si uneori intr-un weekend prelungit, in timpul anului. Ei petrec, de regula, acest timp cu familiile si calatoresc, in general, cu avionul, ceea ce a condus la boomul inregistrat de liniile aeriene de transport low-cost. Potrivit datelor Euromonitor, companiile low-cost care opereaza in regiunea est-europeana au avut incasari de doua miliarde de dolari la nivelul anului 2006, in crestere cu 64% fata de anul anterior. In opinia analistilor Euromonitor, acest gen de turism ar putea compensa trendul descrescator inregistrat in ultimii ani de turismul clasic in tarile Europei de Est, gratie numarului tot mai mare de emigranti care parasesc tara pentru un loc de munca mai bine platit. In Slovacia, de exemplu, autoritatile au luat hotararea de a promova, in randul emigrantilor slovaci stabiliti in alte tari, destinatiile turistice autohtone, pentru a-i determina pe acestia sa petreaca vacanta in tara, mai noteaza studiul. Pe de alta parte, se stie in mod clar ca acestia au tendinta de a utiliza pentru intoarcerea in tara de origine servicii cat mai ieftine si mai accesibile, ceea ce a condus la dezvoltarea acestui segment turistic. Astfel, calatoriile combinate de genul "2 in 1", care au ca finalitate atat petrecerea unui sejur la un pret avantajos in tara, cat si emotia revederii familiei, incep sa castige tot mai multa popularitate. Aceasta reprezinta o alternativa convenabila si mai ieftina decat oferta turistica din tara de rezidenta a acestora. Intr-o perioada in care industria mondiala a turismului a devenit ultracompetitiva, in care tarile cu infrastructura turistica si de transport superioara inregistreaza cele mai mari succese in atragerea vizitatorilor, elementul emotiv al intoarcerii acasa poate fi o unealta puternica de marketing, care nu trebuie subestimata. Pentru tarile est-europene, cu o infrastructura turistica mai slab dezvoltata, aceasta strategie ar putea fi o noua cale spre succes. Daca inca nu ti-ai facut planuri pentru Revelion, intra aici si poti castiga o excursie in Turcia. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea