Cariera

#antreprenoriat #romania #studiu

STUDIU: 58% dintre romani considera ca este ideal sa devii antreprenor pana la 30 de ani

Un studiu comandat de Herbalife Nutrition si efectuat de OnePoll releva faptul ca 58% dintre romani considera ca ar fi ideal sa devii antreprenor inainte de a implini varsta de 30 de ani. De aceeasi parere sunt si respondentii din 35 de tari, care intrebati la ce varsta considera ca ar fi mai simplu sa inceapa o afacere, au identificat varsta ideala ca fiind cea de 28 de ani. Sondajul a fost realizat pe 25.000 de respondenti (varsta 18 – 40) din 35 de tari, in perioada 15-21 aprilie 2021, iar din Romania, 1.000 de persoane au raspuns chestionarului.

 

In cazul respondentilor interesati sa porneasca o afacere, 51% din totalul celor care au participat la acest studiu isi fac griji ca nu vor fi tratati cu seriozitate din cauza varstei, insa considera ca aceasta este si un atuu in acelasi timp. In realitate, jumatate dintre aspirantii cu spirit intreprinzator din intreaga lume spun ca varsta le-ar spori sansa de a avea succes.

74% dintre respondenti spera sa devina antreprenori, 16% din acestia declarand ca detin deja o afacere.

Intrebati care ar fi motivul, procentajul difera in Romania comparativ cu respondentii din cele 35 de tari care au participat la studiu. Astfel, 32% dintre romanii respondenti in comparatie cu 61% respondenti la nivel global au spus ca se adapteaza mai bine la noile tehnologii decat celelalte generatii, iar 18% versus 43% au spus ca tinerii au mai multe idei noi si neexplorate. 11% dintre respondentii romani, care doresc sa-si deschida o afacere au spus ca „le este mai putina teama de esec” comparativ cu celelalte generatii.

Dintre cei interesati de a avea propria afacere, principalul factor care ii motiveaza pe romani (45%) este cel de a fi proprii sefi alaturi de posibilitatea de a-si mari veniturile (45%), urmat de oportunitatea de a-si urma pasiunea (42%). La prima intrebare, atat femeile, cat si barbatii sunt de aceeasi parere (43%), insa la cea de-a doua intrebare femeile sunt cu 6 procente mai multe decat barbatii (36%).

Peste trei din 10 respondenti din toate tarile au declarat ca isi doresc sa-si sustina familia (37%) sau si-ar dori mai multa flexibilitate in activitatea lor (32%), procentele in cazul Romaniei fiind de 27% la ambele intrebari. Femeile din Romania (34%) isi doresc mai multa flexibilitate in comparatie cu barbatii (23%).

Rezultatele au aratat ca 31%, respectiv 29% dintre romani vad in antreprenoriat o oportunitate de a-si schimba cariera, in vreme ce 26%, respectiv 20% isi doresc sa-si suplimenteze veniturile dupa reducerea programului de munca – o consecinta a pandemiei inca in desfasurare pentru majoritatea dintre ei.

In cazul celor care au avut un loc de munca pana in acel moment si care sunt acum interesati de antreprenoriat, 68% dintre romanii participanti la studiu au spus ca unul dintre motive a fost faptul ca s-au saturat sa le fie refuzate ideile de catre angajatii cu vechime sau manageri.

62% au simtit ca ideile lor nu erau luate in considerare in rolurile pe care le-au avut anterior.

„Daca lucrul cu antreprenorii in ultimii 41 de ani ne-a invatat ceva, este ca indiferent de varsta, diferenta intre succes si esec consta adesea intr-o baza solida de afacere, dorinta de a invata, capacitatea de adaptare si de a lucra intens si pasiunea pentru activitatea desfasurata. Iar cel mai bun moment este acum”, a declarat John DeSimone, presedinte Herbalife Nutrition.

Insa dorinta de a deveni antreprenori nu ii determina pe respondentii din toate tarile sa inceapa imediat: in medie, acestia au declarat ca din punctul lor de vedere, o persoana trebuie sa aiba o experienta de cinci ani si jumatate inainte de a-si incepe propria afacere. In schimb, 41% dintre respondentii romani sunt de parere ca este nevoie de o experienta intre 1-3 ani, respectiv 30%, intre 4 -6 ani.

Multi se asteapta sa intampine dificultati pe parcurs. Principalele provocari cu care s-ar confrunta antreprenorii din intreaga lume includ obtinerea de venituri suficiente pentru a compensa costurile (35%), adaptarea la pandemie (35%) si inregistrarea de vanzari/ atragerea clientilor (35%). Raspunsurile respondentilor romani au avut procente mai scazute – 28%, respectiv 27%.

Rezultatele au aratat si ca 63% cred ca generatia lor se confrunta cu provocari unice atunci cand incep o afacere, fata de generatiile anterioare.

„Pe masura ce tinerii antreprenori invata cum sa gestioneze rigorile zilnice specifice unei afaceri la inceput de drum, este imperativ ca acestia sa se inconjoare de o comunitate care sa-i sprijine care sa includa mentori si persoane care sa-i motiveze continuu sa ajunga la urmatorul nivel”, a adaugat DeSimone.

 

Sursa foto: pexels.com, Sursa infografic: Herbalife Nutrition

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea