Stiinta & Tehnologie

Renault traduce High-tech in franceza

Pentru francezii de la Renault, 2006 este un an de tranzitie. Constructorul si-a mobilizat aproape toate fortele ca sa-si pregateasca minutios ofensiva cu "Renault Contrat 2009", marele plan anuntat inca din februarie de presedintele Carlos Ghosn. La standul de la "Mondial de l'Automobile", Renault prezinta cateva noutati in ceea ce priveste designul auto. Sunt expuse, sub forma unor vehicule de prezentare, doua dintre cele 26 de masini care vor fi lansate in cadrul planului din 2009. Este vorba de Twingo Concept, care prefigureaza inlocuitorul actualului Twingo si Koleos Concept, care concretizeaza extinderea ofertei Renault pe noi segmente ale pietei automobilistice, in special cel al vehiculelor 4x4 si al celor de teren. Twingo Concept, a carui vanzare va incepe de fapt in 2007, va fi echipat cu noul motor TCE 100. Dar, mai presus de orice, Twingo Concept face uz pana la obsesie de mijloacele multimedia. Consola centrala va putea fi echipata cu playere I-Pod Apple si un telefon inteligent Nokia, pupitru de mixaj integrat in plansa de bord, ecran mobil de 15 inci si toate facilitatile functionale unui computer pentru comunicatiile prin Internet, precum si un webcam. Koleos Concept prefigureaza, la randul sau, vehiculul 4x4 pe care Renault il va scoate pe piata peste doi ani si prin care va fi marcata intrarea brandului pe un nou segment al pietei. Koleos Concept utilizeaza un nou sistem de rulare cu patru roti motrice si un motor 2.0 dCi, ambele dezvoltate de Alianta nissan . Atractia principala de la standul Renault a fost noul concept car Nepta, un cabriolet de dimensiuni mari, cu patru locuri, care vorbeste de la sine despre ambitia constructorului de a-si dubla, pana in 2010, numarul de automobile in segmentul de lux. Nepta este expresia visului automobilistic si a admiratiei pentru mecanica de inalta clasa: usi in stil aripi de fluture, motorizate si cu deschidere verticala care dezvaluie simultan interiorul si compartimentul motor. Bijuteria este propulsata de un motor 3.5 l pe benzina, cu 6 cilindri in V, de 420 CP. Cutia de viteze este automata cu 7 trepte si comanda prin impulsuri, pe volan. Aceasta frumusete este inconjurata la standul de la Porte de Versailles de versiuni mai pamantesti ce dezvolta gama deja existenta: noul Scenic, Megane GT, Megane F1 Team R26, Clio Campus, Noua Colectie Modus si Espace Alyum Plus. Cu o oferta tripla, desfasurata exclusiv pe segmentul monovolumelor compacte, noul Scenic este disponibil de acum inainte in versiunile�Sc�nic cu 5 locuri, Grand Scenic cu 5 locuri si Grand Scenic cu 7 locuri. Nou la noul Scenic este ca linia a fost actualizata, iar interioarele sunt toate cu mult imbunatatite. Gama Espace se imbogateste cu noua versiune, Espace Alyum Plus, iar la segmentul B au fost introduse elemente noi de design interior si exterior, dar si echipamente mai variate pentru Clio Campus si noua colectie Modus.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea