Stiinta & Tehnologie

Calestile secolului XXI, la Porte de Versailles

In acest an, Salonul Mondial al Automobilului de la Paris prezinta 374 de marci din 26 de tari si, in premiera mondiala, peste 60 de noi modele. Unul dintre ele este Logan MCV, mult asteptatul break caruia presa franceza i-a acordat spatii largi in primele doua zile ale Salonului, dedicate presei. "Le Figaro" comenteaza ca, dupa prototipul Steppe, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, era firesc ca Renault sa propuna acest break foarte asteptat. "Doar Logan cunoaste un succes considerabil pe toate pietele, castigand in fata concurentei, asa cum a facut-o si primul Scenic". Ziaristii de la "Le Figaro" mai cred despre Logan MCV ca, readaptat gusturilor occidentale, ar putea deveni noul Twingo. O adevarata jucarie made in France se numeste E pure 207 CC - intr-un dragut joc de cuvinte ce nu ascunde nimic din ce va fi viitorul 207 CC. Ramane de vazut daca impactul avut pe piata de generatia precedenta va fi atins si de E pure, de la care "fanii" asteptau un pic mai mult spatiu pentru pasagerii din spate. Judecand dupa buluceala jurnalistilor din standul Peugeot, are toate sansele sa-si atinga dificila misiune. Cabrioletul pentru toate anotimpurile , dotat cu clasicele motoare, va fi gata de vanzare in 2007. Mini 2 sau "diavolul pe patru roti", cum i se spune in Franta, este si el expus, in premiera, la Mondial de L'Automobile. Din 1961, oamenii intorc capul dupa creatiile Austin Martin, iar acest lucru este valabil pentru absolut toate generatiile. Desi multi stramba din nas ca nu s-a schimbat nimic la Mini Cooper , BMW n-a fost de clintit, urmand o vorba inteleapta care spune ca nu trebuie sa schimbi niciodata echipa care castiga. In afara de ceva finisari la interior si lungime (marita cu 6 cm), constructorul a stat cuminte. Sau nu prea. Cu cei 170 CP turbo, Mini va imbraca mai mult ca niciodata haina diavolului, urmand sa devina cabrio in curand, apoi break si, poate, intr-o buna zi, monovolum. Un model care face impresie buna si care este prezentat in premiera in Europa este Land Rover Freelander 2, mai puternic, mai spatios si mai rafinat ca niciodata. Dar cea de- a doua generatie de SUV compact Land Rover se detaseaza de celelalte prin mult mai mult: un motor de 6 cilindri, o cutie de viteze automata in sase trepte, o transmisie adaptabila in functie de teren, un habitaclu la fel de luxos ca acela al lui Range. BMW X3, ai grija! Ford Focus coupe-cabriolet Ford face parte din categoria acelor constructori care avanseaza prudent. Dovada � au asteptat toamna lui 2006 pentru a lansa versiunea coup�-cabrio a lui Focus, dezvaluita pentru prima oara tot aici la Paris, in urma cu doi ani. Masina, desenata de Pininfarina , dispune de un sistem de decapotare care se pliaza in 29 de secunde. Motorizarile, benzina si diesel, sunt imprumutate de la berlina.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea