Stiinta & Tehnologie

Logan, un program orientat catre pietele in crestere ale Renault

Conc
eput sa raspunda cat mai bine asteptarilor clientilor de pe noile piete in crestere ale grupului Renault, Logan a sedus deja o larga clientela internationala. Element important de crestere internationala a vanzarilor grupului Renault, programul Logan cunoaste o noua etapa odata cu sosirea Noii Colectii Logan si a modelului break Logan MCV. Logan MCV este al doilea model din cadrul programului Logan, program care va cuprinde sase vehicule la orizontul planului Contract Renault 2009. Acesta va fi urmat in anul 2007 de o versiune utilitara. Din septembrie 2004 pana in iulie 2006 au fost comercializate 315 559 vehicule in Romania si la export, adica in 42 de tari. Logan este varful de lance al marcii Dacia, exceptand Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador, unde modelul este comercializat sub marca Renault. In primele sapte luni ale anului 2006, vanzarile Logan au totalizat 147 522 unitati. Regiunea Euromed , care acopera trei din cele patru situri actuale de productie Logan (Romania, Rusia si Maroc ) reprezinta 73% din totalul vanzarilor. Romania ramane prima tara in materie de vanzari Logan, cu 60 541 vehicule vandute intre lunile ianuarie si iulie 2006. Logan detine singur, in Romania, o cota de piata de 42%. In Rusia, de la lansare, in aprilie 2005, au fost vandute 32 571 unitati, din care 25 514 Logan s-au vandut in perioada ianuarie – iulie 2006. Datorita acestui succes, uzinele din Mioveni si Moscova isi vor mari capacitatile de productie. La sfarsitul anului 2006, productia uzinei de la Mioveni va atinge 235 000 unitati pe an, fata de 200 000 in prezent. Incepand din 2008, capacitatea de productie se va mari la 350 000 unitati produse anual. In ceea ce priveste uzina din Moscova, aceasta isi va mari capacitatea in anul 2007, de la 60 000 la 80 000 unitati produse pe an. In Maroc, incepand din luna martie 2006, Dacia a devenit prima marca in materie de vanzari, cu 1 000 vehicule Logan vandute pe luna. Regiunea Americii reprezinta 5% din vanzarile mondiale ale Logan. Columbia este principala piata, cu 3 550 unitati vandute in 2006. In Europa si in Franta, vanzarile Logan sunt in crestere: acestea reprezinta 21% din vanzarile totale Logan. Intre lunile ianuarie si iulie 2006, 12% din vanzari au fost realizate in regiunea Europa (17 644 unitati) si 9% in Franta (12 992 unitati, adica 1% din piata franceza). Restul pietelor, Asia si Africa, reprezinta, pentru moment, 1% din vanzarile Logan. Produs in prezent in Romania, Rusia, Columbia si Maroc, Logan va fi fabricat in curand in Iran, iar incepand din anul 2007, in India si Brazilia. In Iran, Logan va fi produs de doi constructori locali, Saipa si Iran Khodro, care vor realiza asamblarea Logan in uzinele respective. In India, acordul semnat in luna martie 2005 cu Mahindra & Mahindra vizeaza fabricatia unei versiuni Logan cu volanul pe partea dreapta.
  •   2006-10-02
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare