Stiinta & Tehnologie

#drive test #fiat 500 #prezentare #concluzii

Drive test: Fiat 500 Sport

Echipa acasa.ro a testat pentru dumneavostra modelul Fiat 500 in versiunea de echipare Sport si o motorizare de 1.4 litri ce dezvolta 100 CP.

Asteptam de ceva vreme sa punem mana pe aceasta masina si eram puternic emotionat de ceea ce urma sa se intample, mai ales ca intre timp masina castigase si numeroase premii precum “Masina anului 2008 in Europa”, “Auto Europa 2008” sau “Cea mai frumoasa masina a anului 2008”. Eram nerabdator sa ajung in interior pentru a interactiona cu masina si pentru a ma lamuri daca este doar o masina care arata bine sau este si una cu performante tehnice remarcabile.

Galerie foto cu Fiat 500 Sport

Design si interior

Dupa ce masina a inceput sa circule pe strazile patriei este de prisos sa mai adaugam prea multe cuvinte despre aspectul masinii. Ii felicitam insa pe inginerii si designerii italiei pentru realizarea acestei bijuterii pe patru roti, o adevarata opera de arta. La exterior are un aspect simpatic, de masina jucausa special realizata pentru oras. Farurile rotunde cat si restul formelor masinii pastreaza aspectul retro al acesteia, aducand aminte de versiunile precedente ale modelului. Persoanele care au prins si modelele anterioare, mai ales cele inainte de Decembrie ’89, sunt rapid cuprinse de nostalgie si incept sa-ti povesteasca despre modelele anteriore si calitatile lor, intreband in acelasi timp de ce imbunatatiri de ultima generatie beneficiaza noul model.

Noul 500 imbina stilul retro cu elemente mai apropiate zilelor noastre ce contribuie la acest look incantator: climatizare automata, trapa actionata electric, jentile din aliaj usor de 16 inch, o evacuare sport ovala, stopuri clare.

Interiorul noului model este unul foarte rafinat si cu o mare atentie acordata detaliilor. Plansa de bord este in aceeasi culoare ca si exteriorul iar tapiteria este si ea asortata intregului aspect al masinii. Plansa de bord este ergonomica, cu comenzi usor de utilizat si foarte bine plasate. Materialele folosite la interior sunt de calitate superioara fiind chiar mai bune decat ale concurentului direct, Mini Cooper.

Scaunele dispun de diverse culori pentru a putea fi asortate cu orice culoare a exteriorului. Acestea ofera o buna sustinere a pasagerilor, sa nu uitam totusi ca este o masina de oras, precum si reglaj pe inaltime iesit din comun(sezutul scaunului se ridica si coboara fara a misca pozitia scaunului). Sistemul de culisare a scaunelor frontale pentru accesul pasagerilor pe bancheta din spate este unul simplu dar eficient. Astfel culisarea se realizeaza prin actionarea unei clapete pozitionate in partea de sus a scaunelor.

Spatiul interior nu este unul foarte mare insa este suficient pentru o masina din clasa sa. Pasagerii din fata beneficiaza de un spatiu generos, poate exagerat de generos, iar pasagerii din spate au un spatiu restrans pentru calatorie. Acest lucru se datoreaza dimensiunilor reduse ale masinii, aceasta masurand 3.546 mm lungime, 1.627 mm latime si o inaltime de 1.488 mm. Spatiul pentru depozitarea bagajelor nu este nici el unul de lauda avand o capacitate de 185 litri, suficient insa pentru cumparaturi sau chiar pentru bagajele necesare petrecerii unui week-end la munte.

Un lucru este cert: masina arata foarte bine si reuseste sa opreasca lumea in loc pentru a o admira.

Dotari

Noul Fiat 500 este disponibil in trei versiuni de dotari: Pop, Lounge si Sport. Versiunea de care am dispus noi pentru realizarea acestui drive-test este Sport. Printre dotarile standard ale masinii intalnim climatizare automata, geamuri electrice, radio CD cu Mp3, servodirectie electrica, sistem Follow me home, ABS+EBD(sistemul de asistare la franarea de urgenta), ESP(sistemul electronic de control al stabilitatii), volan imbracat in piele cu comenzi, sistemul Blue&Me, acoperis panoramic din sticla, Kit Cromo(diverse insertii cromate), jante sport de 15 inch, scaune sport,evacuare sport.

Optional puteti beneficia de proiectoare de ceata, tapiterie din piele, acoperis panoramic actionat electric, cutie de viteze automata , jante sport de 16 inch, senzori de parcare, sistem de sunet Interscop Sound System cu subwoofer, diverse stickere pentru personalizare.

Motorizare

Fiat 500 dispune de o gama de trei propulsoare, doua pe benzina de 1.2 litri si 69 CP si 1.4 litri 16V ce dezvolta 100 CP precum si de un motor diesel de 1.3 litri MultiJet ce produse 75 CP.

Motorizarea testata de noi este de 1.4 litri 16V ce dezvolta 100 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 131 Nm de la 4.250 rpm.

Propulsorul de 100 CP nu este atat de sportiva pe cat ne asteptam insa face fata cu brio reprizelor de acceleratie de care aveti nevoie in depasiri sau pur si simplu in demaraje mai rapide. Acceleratie de la 0 – 100 km/h se realizeaza in 10.5 secunde, in conditiile in care masina transporta 2 persoane si o extra greutate de 20 kg, iar viteza maxima a modelului este de 182 km/h. Acestor performante bune pentru categoria masinilor de oras in care se incadreaza Fiat 500 li se adauga un consum redus de carburant: 8.2 litri/100 km in oras si 5.2 litri/100 km extra-urban. Noi am reusit sa obtinem un consum urban chiar mai mic decat cel oferit de producator si asta in conditiile unui stil de condus agresiv, sportiv.

Modelul dispune si de un buton Sport amplasat pe consola centrala, care daca este apasat tine masina la un nivel mai ridicat de turatii si imbunatateste raspunsul motorului prin cresterea cuplului motor.

Minusul pe care noi l-am gasit motorizarii este ca poate parea lenes daca nivelul turatiilor nu este tinut peste un anumit plafon. In schimb este un motor bun pentru oras si chiar pentru scurte calatorii, bine calibrat greutatii masinii de 930 kg, cum un consum de carburant satisfacator si cu bune performante tehnice. Desi nu este cel mai sportiv motor, zgomotul in habitaclu produs de acesta precum si de evacuare sport te pot duce cu gandul la o masina de curse in adevaratul sens al cuvantului.

Motorizarea este legata la o cutie de viteze cu 6 rapoarte bine etajate si care reuseste sa dozeze corespunzator puterea oferita de motor.

Galerie foto cu Fiat 500 Sport

Tinuta de drum

Fiat 500 este o masina cu un bun comportament rutier . Suspensiile reusesc sa tina micutul model pe trasa dorita in curbele abordate mai abrupt si sa ofere un nivel bun de confort la denivelarile din orase. Un mic minus ar putea fi acordat pentru suspensia spate ceva mai rigida ce face ca masina sa fie usor incomoda in portiunile cu denivelari pronuntate sau repetate. Cu toate acestea masina se comporta f bine atat la drum lung, pe serpentine cat si in oras.

Avem insa de acordat nota 10 cu felicitari pentru sistemul de franare montat pe acest model. Versiunea Sport testata de noi dispune de discuri de frana atat pe puntea fata cat si pe puntea spate si care, impreuna cu sistemul electronic de asistenta la franarea de urgenta, reuseste sa opreasca masina intr-un timp foarte scurt si in siguranta.

Pozitia la volan este adecvata datorita vizibilitatii foarte bune a soferului oferita de pozitia inalta a soferului cat si a pozitionarii pe consola centrala a schimbatorului de viteze.

Masina se conduce lejer deoarece beneficiaza de servodirectie electrica DualDrive ce ofera o manevrabilitatea de o mare usurinta la viteze mici si un comportament normal la viteze mai ridicate. La usurinta cu care se conduce noul 500 contribuie si ambreiajul moale si cu cursa scurta ce avantajeaza masina pentru sofatul urban.

Siguranta

In ciuda aparentelor noul Fiat 500 a obtinut cinci stele la testul EuroNCAP fiind primul model din clasa sa care a reusit aceasta performanta. Daca noua grila de punctare pentru testele de siguranta ar fi intrat in vigoare, noul 500 ar fi putut obtine chair toate cele 6 stele, dupa cum afirma constructorul italian.

La aceasta realizare au contribuit dotarile masinii precum 7 airbag-uri in dotarea standard, dintre care unul pentru genunchi - o premiera in clasa masinilor mici, sistemul ABS+EDB(asistarea la franarea de urgenta), ESP(controlul electronic al stabilitatii), sistemului anti-incendiu .

Un puctaj ceva mai mic, insa normal pentru clasa sa, este cel pentru protectia pietonilor (2 stele) cat si cea a copiilor (3 stele).

Pret

Fiat 500 este disponibil in trei versiuni de echipare: Pop, Lounge si Sport. Pretul pentru un astfel de model incepe de la 11.500 euro cu TVA pentru versiunea Pop si poate ajunge pana la 13. 800 euro cu TVA pentru versiunea Sport.

Concluzia noastra

Noul Fiat 500 este o masina vesela, extrem de atragatoare, dedicata tinerilor si special realizata pentru sofatul urban. Masina poate fi personalizata cu ajutorul unei game largi de culori pentru exterior, pentru tapiterie, prin numeroase modele de jenti de aliaj usor si a stickerelor disponibile. Faptul ca masina a fost comandata in 50.000 de exemplare inainte ca aceasta sa fie lansata in showroom-uri spune tot.

Tinuta de drum este una buna iar consumul de carburant este un avantaj pentru modelul italian. Spatiul interior nu este unul foarte mare insa este mai mult decat suficient.

Cel mai important lucru atunci cand te gandesti sa-ti cumperi un Fiat 500 nu este insa partea tehnica ci mai degraba starea emotionala realizata de designul exterior cat si cel interior. Aceasta masina este o adevarata opera de arta, un acesoriu de lux realizat pentru tineri si care va poate scoate din anonimat oferindu-va un statut aparte.


Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2008-10-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare