Social

În ce situaţii este necesar cazierul fiscal

Cazierul fiscal este obligatoriu la înfiinţarea firmelor, la înscrierea în Registru a asociaţiilor şi a fundaţiilor, precum şi la autorizarea exercitării unei activităţi independente. Cazierul fiscal se eliberează în 10 zile sau, în caz de urgenţă, în 5 zile, în schimbul unei taxe de 5 lei, respectiv 20 lei. Prin intermediul acestui instrument, statul ţine evidenţa persoanelor fizice şi juridice care au săvarşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale , precum şi cele care privesc disciplina financiară. Certificatul de cazier fiscal este valabil 15 zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat, au explicat pentru Adevărul, specialişti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) a Municipiului Bucureşti. Acesta este obligatoriu la înfiinţarea societăţilor comerciale de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi, la solicitarea înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, a asociaţiilor şi fundaţiilor, de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora, precum şi la autorizarea exercitării unei activităţi independente. Astfel, în momentul solicitării cazierului fiscal, persoanele fizice trebuie să depună o copie de pe CI/BI, chitanţa care să dovedească plata taxei, de 5 lei în regim normal (n.r. - 10 zile), ori de 20 lei (n.r.-5 zile), pentru situaţiile de urgenţă. De asemenea, solicitantul trebuie să depună şi o cerere tip furnizată gratuit de Compartimentul Cazier Fiscal, precum şi o împuternicire avocaţială, în original, sau procura autentică, în original, dacă titularul este reprezentat de alte persoane. Persoanele juridice care solicită cazierul fiscal trebuie să prezinte o copie de pe actul din care rezultă calitatea de reprezentant legal al societăţii, o copie de pe certificatul de înmatriculare, chitanţa care demonstrează plata taxei (n.r. - identică cu cea percepută şi în cazul persoanelor fizice) şi cererea tip pentru eliberarea cazierului fiscal. Prin intermediul cazierului fiscal, statul ţine evidenţa persoanelor fizice şi juridice, precum şi a asociaţilor, acţionarilor şi reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice, care au săvarşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Cazierul fiscal este organizat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP), la nivel central şi la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Municipiului Bucureşti şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili . La nivelul MFP se ţine evidenţa contribuabililor de pe întregul teritoriu al Romaniei, iar la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Municipiului Bucureşti se organizează cazierul fiscal local, în care se ţine evidenţa contribuabililor care au domiciliul/sediul în raza teritorială a acestora.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea