Cariera

#e-mail #blog #angajare #socializare #facebook

Cum sa ai o imagine serioasa pe internet

E-mailul, blogul si retelele de socializare au devenit o forma de comunicare din ce in ce mai frecvent folosita. Tocmai de aceea, atunci cand iti cauti un loc de munca, trebuie sa tii cont de aceste aspecte, daca vrei ca imaginea ta generala sa nu aiba de suferit.


Daca vrei ca angajatorul sa te priveasca intr-un mod cat mai serios, ca pe un profesionist, trebuie sa ai in vedere cateva aspecte importante.


Fa-ti o adresa de mail serioasa


Daca in momentul de fata ai o adresa de e-mail care nu inspira deloc seriozitate, este cazul sa faci modificarile de rigoare. Pastreaza adresele de genul   eu_sunt_batman@xmail.com  doar pentru socializarea cu prietenii. Cel mai bine este sa ai o adresa foarte simpla, care sa cuprinda doar numele si prenumele tau.


Cauta-te pe google


Desi suna ciudat, ar fi bine sa faci pe Google o cautare dupa numele tau si sa verifici cu mare atentie rezultatele. Ar fi pacat ca angajatorul sa fie pe punctul de a te angaja, dar sa se razgandeaca in momentul in care te gaseste pe internet, in diverse situatii nu tocmai potrivite. Cu siguranta nu ti-ai dori ca viitorul tau sef sa iti vada pozele de pe blog in care erai alaturi de prieteni, intr-o excursie in care s-a consumat cam mult alcool.


Atentie le site-urile de socializare


Foarte multi angajatori isi cauta posibilii viitori angajati pe site-urile de socializare gen Facebook sau Twitter, tocmai pentru ca acolo oamenii se dezvaluie, de cele mai multe ori, exact asa cum sunt ei.


Daca  doresti, iti poti face doua conturi separate: unul special pentru partea profesionala si unul strict pentru socializare cu prietenii. Este important ca denumirea contului cu care vrei sa discuti ca intre prieteni sa fie complet diferit de numele tau; poate sa fie porecla din copilarie sau prescurtarea prenumelui etc. Pe de cealalta parte, contul creat pentru latura profesionala, trebuie sa contina numele complet si eventual o poza simpla.


Fa-ti un blog


Ia-ti un domeniu cu numele tau si creaza-ti un blog profesional in care sa le oferi posibililor angajatori posibilitatea de a vedea nivelul tau de pregatire, ideile bune pe care le ai si, de ce nu, sa iti creezi un profil si un CV cat mai bine structurat.


Atentie intotdeauna la modul in care te exprimi, ai grija sa nu faci greseli gramaticale in textele pe care ti le propui sa le postezi si de asemenea asigura-te ca parerile tale sunt sustinute de argumente solide. Evita sa apelezi la critici cu privire la diverse subiecte, daca nu ai un temei rational.
 

Sursa foto : m.blog.hu

  •   2010-08-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare