Umanitar

#donatii online #Vlad Placinta # salveaza o inima #cazuri umanitare

Presedintele Asociatiei “Salveaza o inima”: “Tinerii reactioneaza la suferintele semenilor. Social Media a creat o comunitate solida”

Cel putin in ultimul an, datorita retelelor de socializare, romanii au fost partasi din ce in mai des la problemele celor din jur si mai mult ca niciodata s-au implicat in campanii umanitare. Vlad Placinta, presedintele Asociatiei “Salveaza o inima”, explica aceast lucru prin faptul ca “Social Media ne-a ajutat foarte mult sa interactionam cu oamenii, iar interactiunea a generat si solidaritate, a creat o comunitate solida. Este foarte greu sa rezonezi cu un caz umanitar daca nu se coaguleaza un nucleu puternic de sustinatori, care sa descentralizeze informatia in grupurile lor sociale si sa-si convinga prietenii si cunostiintele sa doneze pentru un caz sau altul".

 

1. Cum privesc romanii donatiile online?

Este mai comod sa donezi online, iar transparenta si seriozitatea unui ONG care desfasoara campanii in mediul virtual cantaresc enorm. Romanii au inceput de cativa ani sa aiba incredere in e-commerce. Cumpara foarte multe lucruri de pe Internet, iar sistemele de plati online s-au profesionalizat foarte mult si riscul de fraudare este unul minim. Transparenta nu inseamna doar sumele donate sunt contorizate in timp real pe platforma, ci updatarea oamenilor cu informatii despre modalitatile prin care banii lor au fost cheltuiti pentru acel caz umanitar. La inceput ne-a fost mai greu sa-i convingem pe oameni sa-i ajute pe acei copii cu malformatii grave, spre exemplu in luna august 2014 s-au donat putin peste 1.000 de euro, iar peste un an, in august 2015, romanii au donat peste 90.000 de Euro. Mediul online este o unealta neutra, totul tine de modul in care noi reusim s-o folosim si sa ne facem treaba cu maxima responsabilitate.

2. Ati dezvoltat o platforma online dedicata cazurilor umanitare in 2014... S-a schimbat implicarea romanilor in ceea ce priveste donatiile pentru cazurile umanitare intr-un an?

Da, din ce in ce mai multi romani s-au implicat activ in campaniile noastre online. Gratie unui plan de comunicare foarte bine pus la punct, am reusit sa crestem gradual – de la 1.000 de euro pe luna la peste 90.000 de euro pe luna. Impreuna am reusit sa crestem rata de conversie chiar si de 10 ori mai mult decat la inceputurile platformei, iar acest lucru denota gradul de incredere mare pe care l-am castigat de la luna la luna. Spre exemplu, in luna august 2014, aproximativ o persoana din doua sute de vizitatori pe platforma dona, iar luna trecuta (octombrie 2015), aproape 20 de persoane la 100 de vizitatori donau pentru campaniile Asociatiei „Salveaza o inima”.

3. Care este profilul romanilor care reactioneaza la suferintele celor din jur?

Noi ne adresam tuturor, incercam sa nu ne adresam unui profil anume, insa am constat, din rapoarte pe care le facem lunar ca parintii, in special mamele, empatizeaza mai mult decat alt tip de public la cazurile umanitare. Mamele simt altfel durerea prin care trece un alt parinte si ii ajuta nu numai financiar, ci prin faptul ca devin ambasadori ai Asociatiei noastre si disemineaza mesajul in foarte multe grupuri sociale. In ultima perioada am observat ca si tinerii reactioneaza la suferintele semenilor, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure si sa ne ofere speranta ca generatia actuala nu ramane indiferenta la ce se intampla in jurul lor.

De asemenea, am primit un sprijin foarte mare din partea comunitatii romanilor din Diaspora si din partea cetatenilor straini, mai ales in cadrul proiectului international „Save a Heart”.

4. Care sunt cazurile care-i sensibilizeaza cel mai tare pe romani?

Pentru noi, orice caz este special si ne dam silinta da-l ducem la bun sfarsit. Romanii raspund afirmativ apelului nostru umanitar indiferent de boala de care sufera acel copil. Desigur ca acele cazuri umanitare care trebuiesc rezolvate urgent, altfel copilul risca sa-si piarda viata, sensibilizeaza mult mai tare opinia publica decat un caz care necesita un tratament de durata.

5. Care sunt principalele intrebari ale donatorilor romani?

Oamenii ne intreaba zilnic despre starea medicala in care se afla persoana pe care o ajuta, ne intreaba chiar si de starea lor sufleteasca, daca sunt descumpaniti, daca sunt increzatori si daca pot face mai mult decat au facut pana acum. Zilnic tinem legatura cu parintii copilului pe care il ajutam si ii tinem la curent pe cei care au donat si pe restul prietenilor nostri de pe Facebook sau de pe website.

6. Ati dezvoltat sistemul recompenselor din partea magazinelor online... Mai asteapta romanii recompense atunci cand doneaza?

Romanii doneaza nu pentru a beneficia de o recompensa din partea magazinelor online, chiar foarte putini au valorificat acel voucher de cumparaturi. Am luat decizia ca de la 1 septembrie a.c. sa renuntam la acest tip de parteneriate cu magazinele online si ne gandim la o alta forma de colaborare cu acestea.

7. Care este cazul care v-a impresionat cel mai mult?

Cazul lui Nicolas Sidoriac ne-a sensibilizat cel mai mult. Solicitarea mamei a ajuns tarziu la noi, iar situatia baietelului era foarte grava. Am demarat de urgenta campania de strangere de fonduri, am reusit in timp record sa strangem toti banii necesari, baietelul a ajuns pe masa de operatie, a fost operat, insa corpul lui firav nu a mai putut lupta cu ingrozitoarea boala. Cateva zile am incetat activitatea organizatiei si cu greu am putut sa continuam activitatea. Am trecut, cu totii, prin momente foarte grele.

8. Care este cea mai mare satisfactie?

Pentru noi, cea mai mare satisfactie este sa-i privim in ochi pe copii si pe parintii acestora, sa-i imbratisam si sa constientizam ca am mai salvat o viata.

9. De unde a pornit ideea platformei?

Eu sunt pasionat de calculatoare si am facut un blog acum 6 ani, care se numea Botosaneanul ortodox, unde am postat apeluri umanitare. Pe langa faptul ca prezentam articole religioase, am zis sa caut ajutor si pentru nevoiasi, in special pentru copii. Pas cu pas am incercat sa cuprind intr-un singur website mai multe cazuri umanitare si sa implementez un sistem onine de donatii, asa cum vedeam la marile ONG-uri din Statele Unite. Prezentand proiectul unui inginer de software de la Google Zurich care, coincidenta sau nu, era si roman stabilit in Elvetia, am convenit sa construim aceasta platforma online si sa introducem un sistem transparent de donatii. Chiar daca din punct de vedere tehnic platforma era functionala, aveam nevoie de o strategie de comunicare profesionista si l-am cooptam in echipa pe Tanase Tasente, care este doctor in Stiintele Comunicarii si directorul Agentiei de PR Plus Communication. Domnia sa a elaborat si implementat un plan de comunicare pe mai multe canale, iar rezultatele au fost uimitoare: peste 340.000 de euro intr-un an si peste 50 de copii salvati. In timp, s-au alaturat in echipa noastra, peste 15 specialist din diferite domenii.

10. Ce eforturi presupune un astfel de proiect?

Munca din spatele unui astfel de proiect este colosala. Au fost multe nopti in care eu, impreuna cu echipa pe care o coordonez, nu am dormit si ne-am batut capul sa gasim solutii la cazurile care necesitau urgentare. La extenuarea fizica si psihica, prin care trecem de multe ori, se adauga si emotiile puternice pe care le simtim de fiecare data deoarece vrem ca fiecare persoana sa fie multumita de treaba pe care o facem si sa salvam vieti impreuna.

Asociatia “Salveaza o inima” a fost infiintata pe data de 17 decembrie 2012, si isi doreste sa reuneasca sub acelasi acoperis un numar cat mai mare de profesionisti din diferite domenii, oameni bine pregatiti si motivati, oameni de bine, oameni simpli, cinstiti si onesti, oameni care cu suflet si dedicare pot ajuta in campaniile si proiectele noastre si astfel impreuna sa ne atingem scopul final de a lasa copiilor nostri o mostenire valoroasa, marturie a faptului ca noi oamenii, comunitatea in ansamblul ei, suntem tot ce trebuie si suficient pentru ca lucrurile sa mearga intr-o directie buna.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din umanitar

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.