Stiinta & Tehnologie

Zici Pluriel si incepe distractia

Putine sunt masinile care te cuceresc inca de la prima vedere asa cum o face C3 Pluriel. Mai ales ca nu face asta sugerand ca ar fi cine stie ce minune a tehnicii si ingineriei, nici o interpretare moderna a vreunui model cult din istoria automobilului sau vreun exemplar fetis, numai bun de afisat statutul si conditia financiara. Creatia celor de la Citroen, ce tocmai a suferit un discret face-lift in aceasta primavara, are o calitate care o diferentiaza de alte modele concurente: e extrem de simpatica.

„Si ce daca – veti zice – acesta nu e deloc un criteriu care sa cantareasca in alegerea unei masini”. Si v-as putea da dreptate, insa stiu ca, daca imi replicati astfel, e clar ca nu ati stat la volanul unui Pluriel. Daca ai sansa sa conduci un C3 Pluriel, la inceputul verii, cand esti deja cu gandul la concediu si la distractie, toate posibilele contraargumente dispar si te lasi cucerit iremediabil de modelul tres simpa al francezilor. Multiplele posibilitati de decapotare – fie partiala, doar acoperisul textil, fie totala, inclusiv stalpii de sustinere –, portbagajul rezonabil ca dimensiuni il recomanda drept o alegere potrivita atat pentru mici plimbari de vacanta, in doi sau in patru, la mare sau la munte, cat si pentru iesiri de seara prin cluburile urbane. E suficient sa te urci la volan si cheful de distractie sa-ti vina imediat.

Marturisesc ca, in cele doua zile in care m-am plimbat cu C3 Pluriel prin Bucuresti, am avut mereu un zambet pe fata. Cu masina decapotata, pana si drumul catre serviciu parea o plimbare de placere, iar blocajele din trafic se dovedeau mult mai usor de suportat. Exteriorul cu design vesel e completat de un interior ce se dovedeste destul de stilat, in ciuda plasticului de neevitat la o masina care nu face parte nici pe departe din clasa premium. Manerele usilor imbracate in piele si cateva elemente nichelate s-au dovedit detalii care faceau minuni in a da un aer elegant interiorului.

Ca orice carcotas care se respecta, am descoperit insa si cateva mici motive de nemultumire. Cel minor priveste utilizarea oarecum greoaie a comenzilor pentru radio-cd amplasate langa volan, in doar doua zile cat am folosit masina mi-a fost destul de greu sa ma obisnuiesc cu ele, desi sunt un pasionat de ce inseamna butoane si gadgeturi. Celalalt priveste paleta restransa de motorizari din care poti alege – adica doar una. Singurul motor disponibil e unul pe benzina de 1.4 litri si 75 cp.

Desi isi facea treaba cinstit in traficul bucurestean, vazand cat de bine se lipeste de sosea la curbele mai stranse luate cu ceva viteza – gratie unei suspensii destul de rigide – mi-am dorit la un moment dat sa vad ce ar putea Pluriel sa faca miscat de un motor mult mai puternic si mai nervos. Cu Pluriel, distractia costa incepand cu 15.650 euro. Modelul testat, dotat suplimentar cu aer conditionat automat si cu jante de aliaj, ajungea la pretul de 17.391 euro, cu toate taxele incluse. Ce-i drept, conducand-o in drive test , masina nu m-a costat atat. In schimb, am platit cu acutizarea unei raceli capatate anterior si, totodata, a unei alergii la polen , „gratie” acoperisului decapotabil . Dar a meritat…

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea