Stiinta & Tehnologie

Top 20 cele mai rapide masini

Top Gear a ajuns la concluzia ca cele mai rapide masini din lume nu sunt acele sportive foarte scumpe si imposibil de cumparat datorita pretului foarte mare. Evident, din acest Top 20 nu puteau sa nu fie prezente masini ca Ferrari sau Porsche, insa pozitiile fruntase nu sunt dominate de catre aceste brand-uri sport de renume. Cea mai rapida masina din lume nu este in nici un caz o masina de peste 500 de CP, sau o masina care ajunge la o viteza maxima de peste 350 km/h. Aceasta este o masina destul de banala, care te face cu adevarat sa simti ce inseamna sa-ti depasesti chiar si cele mai normale limite de supravietuire in trafic. Cea mai rapida masina din lume este o masina care nu te poate surprinde la limita, si este controlata intodeauna de catre cel de la volan. Este masina care te duce pe culmile bucuriei cand l-ai depasit pe nesuferitul de taximetrist de pe banda intai. Cea mai rapida masina din lume este cea care te face sa ai un ranjet neiertator cu ceilalti colegi din trafic si nu in ultimul rand o soacra speriata pe bancheta din spate. Locul 20: Ferrari F40 Un adevarat old timer capabil de performante extreme Chiar daca au trecut 20 de ani din momentul prezentarii, Ferrari F40 a ramas una dintre cele mai dorite sportive din toate timpurile. Acest F40 a fost prima masina de strada care a depasit viteza de 321 km/h. F40 a fost construita pentru a sarbatori 40 de ani de existenta Ferrari, si a pus cu botul pe labe competitorul sau Porsche 959. Ferrari F40 cantareste doar 1.100 de kg iar motorul sau V6 de trei litri biturbo dezvolta o putere maxima de 478 CP. Locul 19: Ford GT Ford GT a fost construit pentru a sarbatorii un secol de existenta Ford. Deci urmatoarea generatie este asteaptata in aproximativ 98 de ani. Unii considera acest GT drept o copie moderna a faimosului GT40 castigator la Le Mans, insa performantele masinii sunt foarte bune. Cu aceasta masina inginerii Ford au demonstrat din nou ca pot produce inca un exemplar capabil sa se dueleze cu orice alta sportiva din lume. Ford GT ajunge la 160 de km/h in doar 8.8 secunde si se „plafoneaza” la o viteza maxima de 338 km/h. Sub capoata, Ford a amplasat un V8 big-block de 5.4 litri, care dezvolta o putere maxima de 550 CP cu ajutorul supraalimentarii cu un compresor mecanic. Cuplul motor atinge o valoare de 677 Nm. No comment! Locul 18: Bugatti EB110 Masina personala a lui Alain Delon Patru turbine IHI, 12 cilindri executati manual, 590 CP (EB 110 SS), caroserie din fibra de carbon construita de catre o fabrica de avioane, transmisie integrala permanenta, 0-100 in doar 3.2 secunde, transmisie manuala cu 6 trepte si o viteza maxima de 352 km/h. Nu este de mirare ca in 1991 EB 110 a starnit admiratia tuturor. Ce a urmat a fost un faliment rasunator, insa nu inainte ca Michael Schumacher sa-si achizitioneze un EB110 galben. Stia el ce stia. Locul 17: Porsche Carrera GT Porsche a comercializat Carrera GT impotriva lui Enzo, insa realitatea a fost alta. Extrem de rapid datorita motorului amplasat central in configuratie V10 de 5.7 litri, Porsche Carrera GT este capabil sa dezvolte o putere maxima de 558 CP. Transmisia este manuala cu 6 rapoarte, tractiunea pe puntea spate si un sunet al evacuarii care inspaimanta orice alt sofer de 911 sau Boxter. Locul 16: Pagani Zonda F Mister Pagani este un personaj devenit celebru datorita creatiei sale Zonda. Aceasta masina este construita in Modena (patria Ferrari si Lamborghini) si vine echipata cu un motor V12 Mercedes AMG. Interiorul unei Zonda este cu mult peste ceea ce ofera Porsche, Ferrari & Co, micuta firma italiana reusind sa ofere clientilor cele mai exclusiviste materiale din lume. Ca performante Zonda este o bestie certificata sa ruleze langa orice masina normala, insa cu siguranta nu este o masina normala. We love it! Locul 15: Ferrari Enzo Nu este foarte frumos dar este incredibil de rapid. Viteza maxima este de 365 km/h, insa cel mai frumos lucru la Enzo este capacitatea de a rula extrem de rapid pe viraje. Sunetul este inca un detaliu care te face sa nu asculti niciodata instalatia audio. Cu siguranta este cel mai bun Ferrari din toate timpurile. Locul 14: Mercedes McLaren SLR 722 Mercedes McLaren SLR 722 este foarte rapid pe linie dreapta, insa nu poate concura cu un Ferrari sau Porsche pe viraje. Viteza maxima este de 336 km/h, si McLaren 722 dovedeste din nou ca este un adevarat GT transcontinetal. Locul 13: nissan R390 GT1 Niciodata comercializat, insa foarte apreciat si in prezent. Construtorul japonez a avut o mica incursiune in lumea curselor Le Mans cu aceasta masina in anul 1997, insa nu au avut nici o sansa in fata unor marci precum Porsche, McLaren, Toyota sau Mercedes. Chiar si asa, modelul R390 a reusit o clasare pe locul trei in spatele maretelor Porsche GT1. Curios a fost faptul ca si marcile concurente au produs si versiuni de strada numite Porsche 911 GT1 sau Mercedes CLK GTR. Nissan R390 a fost comercializat in schimbul unei sume de un milion de dolari. Locul 12: Bugatti Veyron Cea mai rapida masina din lume Bugatti Veyron a fost conceput de catre germanii de la Volkswagen in sapte ani. Masina este fantastica, deoarece este capabila sa atinga o viteza maxima de 408 km/h. Totul este construit ca si pe Statia Spatiala Internationala, fiecare centimetru fiind gandit de doua ori pentru a rezista la aceste viteze. Franele sunt gigantice si opresc in siguranta acest monstru. Sistemul de racire are 12 radiatoare si face fata cu greu imensului motor W16 cu patru turbine amplasat central. Puterea maxima este de 1001 CP iar testele au demonstrat ca Veyron ruleaza cu o viteza de 250 km/h, folsind doar 250 de CP. Bugatti Veyron este ultimul specimen al hipercar-urilor capabile sa atinga aceste viteze, iar in viitor nu trebuie sa ne asteptam sa mai vedem un posibil urmas. Locul 11: BMW M3 BMW M3 este avionul de lupta preferat al soferilor care cauta senzatii tari pe sosele. Cel mai important element al masinii este bineinteles foarte performantul motor V8. Turatia maxima este de 8.300 rpm, si ne aduce aminte de motorul mai vechiului Ferrari F335 F1 din 1997. BMW M3 este masina care lasa in urma concurente precum Audi RS4 sau, posibil, chiar si viitorul Mercedes C63 AMG. Locul 10: Brabus Rocket In treapta a treia Brabus Rocket arata tuturor masinilor pur-sange ce inseamna cu adevarat numele Brabus. Sub capota fostului Mercedes CLS se gaseste un V12 biturbo, care dezvolta o putere maxima de 730 CP. Momentul motor este de 1299 Nm si este limitat electronic pentru a nu sparge cutia de viteze si diferentialul. Viteza maxima depaseste 360 de km/h, insa inginerii din Bottrop limiteaza masina la o viteza maxima de 330 km/h. Si sa nu uitam ca si politia germana este inzestrata cu un exemplar. Locul 9: Hamann M6 Hamann este unul dintre cei mai renumiti tuneri ai marcii BMW, iar ultima lor creatie de forta se numeste Hamann M6. Sa modifici o masina deja perfecta este specialitate Hamann, acestia reusind printr-un flash-chip sa creasca puterea motorului V10 la o valoare de 560 CP. Locul 8: Geiger Mustang Geiger este o firma mica din Germania, insa care a demonstrat ca se pricepe cu adevarat sa modifice masini americane. Daca nu se ocupa de cate un imens Hummer H2, Geiger se gandeste cum sa mareasca performantele Ford-ului Mustang. Ultima lor creatie se numeste simplu Geiger Mustang si dezvolta o putere maxima de 520 CP cu ajutorul unui compresor mecanic. Ca manevrabilitate, Mustang-ul lui Geriger nu este foarte bun, insa imensa putere transmisa rotilor din spate te face sa te simti ca Bullit in anii 60. Locul 7: Alpina B6 Alpina este precum vinurile pe care le produce, rafinata si exclusivista. Masinile sale nu sunt facute sa iasa in evidenta ca design, ci doar ca rafinament tehnic. Modelul in cauza se numeste Alpina B6 si este interpretarea Alpina a sportivei BMW M6. Viteza maxima este de peste 320 km/h. Vinovat este motorul V8 supraalimentat, care dezvolta o putere maxima de 500 CP. Rezultatul este diferit fata de V10-le de serie, prin simplu fapt ca forta este disponibila incepand cu o turatie inferioara. Locul 6: TechArt Turbo Cayman Baietii de la TechArt sunt specialisti pe modelele marcii Porsche, si exemplarul de fata este una din versiunile lor cele mai reusite. Modelul de serie Porsche Cayman a primit un motor turbo, propulsor gasit si pe fratiorul sau mai mare, 911. Aceasta masina este un bisturiu in mainile unui pilot pe un circuit virajat. Putere maxima de 385 CP este suficienta pentru a face de rusine masini mult mai pretentioase cu puteri de peste 500 CP. Locul 5: Lotus Elise S Senzatii pur-sange Lotus Elise S este o masinuta indragita de foarte multi, pentru ca de fiecare data cand te urci la volan nu te mai intereseaza ca trebuie sa ajungi de la punctul A la punctul B. Elise S este o masina usoara, propulsata de un motor Toyota, insa chiar si asa, conducerea unui Elise este o experienta unica. Locul 4: Ford Falcon XB GT O masina cu un secret bine pazit. Falcon XB a fost o masina tipic australiana. Puternica pe linie dreapta si instabila in curbe. Una din masinile echipei care a filmat seria Mad Max a fost un Ford Falcon XB. Sub capota se gaseste un imens V8 pe benzina clasic, care are menirea de a catapulta masina prin desertul australian fara mari probleme. Locul 3: Peugeot 205 GTI Un hot hatch care a scris istorie, invinge si astazi multe masini moderne. Peugeot 205 GTI a fost o masina de vis care costa suficient de putin pentru a putea fi cumparata de foarte multi impatimiti. 205 a devenit un fashion-icon al anilor 80, iar modelul GTI a fost cu adevarat singurul concurent al sobrului Volkswagen Golf II GTI. Masina frantuzeasca avea sub capota mica un motor cu patru cilindri de 1.9 litri. Turometrul avea zona rosie undeva la peste 6.000 de rpm, iar sunetul scos de evacuare sport ne reaminteste ce inseamna cu adevarat o masina sport. Modelele care au urmat nu s-au ridicat la nivelul maretului 205 GTI, si probabil va mai trece ceva vreme pana cand Peugeot va realiza cu adevarat un succesor. Locul 2: McLaren F1 McLaren F1 este cea mai rapida masina fabricata in Marea Britanie in deceniul trecut. McLaren F1 este un reprezentat al unei epoci uitate, cand masinile super-sport erau construite cu pasiune, aur si multi cai putere, fara o foarte mare asistare electronica. Fibra de carbon, cei 12 cilindri aspirati, sunt elemente care fac din McLaren o masina de vis. Viteza maxima este de 387 km/h, iar configuarea caroseriei pentru trei persoane este un detaliu de mare clasa. Sub capota placata cu foite de aur se ascunde cel mai renumit motor BMW. Cilindreea de peste sase litri si puterea mxima de asemenea de peste 600 CP, sunt ingrediente care fac sa paleasca o sumedenie de sportive supraalimentate din prezent. Locul 1: Masina inchiriata Ajunsi la aceasta concluzie, am realizat ca aceasta masina chiar nu are concurenta. Cea mai rapida masina din lume este bineinteles cea inchiriata. De fiecare data de intrebi ce masina urmeaza sa conduci. Aceasta decizie este luata de catre o persoana fara sentimente, care se gandeste doar la situatia financiara a parcului auto din administrare. El poate sa-ti dea un Punto sau un Focus, sau de ce nu, chiar un BMW seria 3. Dar, daca te gandesti mai bine, poate ajungi sa conduci chiar un Maybach 62 sau un bombardier invizibil Lockheed F117A. Sau poate chiar banala Kia Sedona. Chiar si asa, nu conteaza, pentru ca tu esti cel mai fericit sofer din lume. Sa turezi motorul pana intervine limitatorul de turatie, sa franezi tarziu pentru a castiga o secunda la intrarea pe aleea din fata casei, sunt momente extrem de placute. Poti sa faci exact ceea ce vrei cu masina pentru ca este asigurata full casco, insa cel mai important element al masinii inchiriate este faptul ca nu este masina ta. Si da, masina din fotografie, Ford Mustang Shelby, poate sa fie inchiriata la firma Hertz Rent a Car. Tare, nu?

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea