#review #walkman #recenzie #telefon mobil #sony ericsson w705

Sony Ericsson W705 Review

sony ericsson w705 este unul din cele mai recente telefoane mobile realizate de companie. Modelul este un Walkman, terminal din clasa muzicala si a fost lansat impreuna cu modelul Sony Ericsson G705.

Telefonul W705 a fost anuntat in luna octombrie a lui 2008 si distribuit in magazine in luna martie a lui 2009. In prezent, Walkman-ul poate fi achizitionat si pe piata autohtona.

Caracteristicile lui W705

Sony Ericsson W705 are in totalitate un desing orginal, el fiind mult mai diferit ca forma decat alte slidere Walkman ale companie. Formatul telefonului este mult mai paralelipipedic in colturi ascutite si nu rotunjite asa cum Sony Ericsson si-a obisnuit fanii. De aceasta data accentul s-a pus mult pe infatisarea telefonului. Materialele folosite sunt de calitate, telefonul fiind confectionat in metal (partea frontala) si dintr-un plastic placut la atingere, solid, mat si poros care nu atrage amprente, zgarieturi si nici nu se deterioreaza usor (partea din spate). Telefonul are doar 14,3 mm grosime.

Partea frontala a telefonului este ocupata de ecranul de 2,4 inchi cu 256.000 de colori si rezolutie QVGA de 240 x 320 pixeli. Sub ecran gasim D-Pad-ul format din sapte butoane asezate in forma circulara . Primele doua corespund meniurilor Media si Search, sub ele tastele de apelare, respectiv terminare/respingere apel, iar sub acestea gasim un buton de shortcut care te duce intr-un meniu de unde poti activa Bluetooth-ul, alarma, TrackID-ul, meniul principal sau seta noi shortcut-uri si inca un buton, C (cancel).

In mijlocul acestor butoane este asezat butonul de navigare in patru directii, circular, folosit foarte mult atunci cand telefonul se afla in player-ul muzical. Daca terminalul se afla in modul de redare de muzica, butonul din mijloc va fi folosit pentru navigarea in meniurile player-ului. Sagetile sale indica, evident, functiile de "skip" inainte sau inapoi, cel din mijloc de Play sau Stop, iar apasarea in sus sau jos redirectioneaza utilizatorul in playlist-ul disponibil.

Telefonul se deschide prin glisare, iar o data deschis, va fi scoasa la iveala tastatura standard alfanumerica. La prima vedere, tastele par plate, asemenea unei folii de plastic, dar odata cu trecerea degetului peste ele, butoanele se simt usor bombate, astfel incat folosirea lor este extrem de simpla si rapida.

Partile laterale au si ele utilitatile lor. Pe stanga gasim slotul de incarcare/atasare casti, pe latura dreapta butonul de volum si cel dedicat camerei foto /video. Latura superioasa prezinta o tasta de shortcut catre player-ul muzical, iar cea inferioara microfonul si un buton glisat care deblocheaza capatul care acopera bateria.

Pe spatele telefonului se gasesc un difuzor, camera foto de 3,2 MP si flash-ul. Sub carcase avem un acumulator standard Litiu-Ion care rezista pana la 400 de ore in modul stand-by si pana la 10 ore de convorbiri. Tot la interior, pe latura dreapta din perspectiva dorsala, se afla si slotul cartelei micro M2. Terminalul vine la pachet cu un card de 4 GB.

Meniul lui W705

Meniul telefonului este foarte simplu, foarte intuitiv, practic clasicul meniu Sony Ericsson. Acesta se activeaza apasand tasta principala centrala. Icoanele submeniurilor sunt asezate in sistem de matrice de patru randuri si trei coloana. Ca si la modelul W910 si acest model are inferfata flash. W705 are o player Walkman, versiunea 3.0, functia SenseMe si Shake control. Aplicarea interfetei flash meniului Media suplineste File Manager-ul care se afla acum in submeniul Organizer.

Functiile, SenseMe si Shake control nu sunt noi. Prima este o functie care va selectata si va rula melodiile impuse de starea ta de spirit. Asta nu inseamna ca telefonul va simti ca esti nervos/nervoasa, tu vei fii cel care va indica starea de spirit, iar in functie de aceasta telefonul va rula doar melodiile care trebuie.

Shake control este o caracteristica care foloseste accelerometrul din dotare. Inclinat radip spre dreapa telefonul va selecta melodia urmatoare, iar spre stanga Shake control va aplica Shuffle-ul playslist-ului tau.

La capitolul mesagerie Sony Ericsson W705 suporta mesaje SMS, MMS, mesaje e-mail si instantanee si vine cu functii de push e-mail, desi acest serviciu nu este inca disponibil in Romania . Toate mesajele intra in acealasi inbox, cu exceptia celor e-mail care au o casuta postala separata. Totodata, mesajele e-mail suporta protocoalele standard IMAP, SMTP si POP3.

Player-ul muzical a lui W705

Interfata Walkman-ul lui Sony Ericsson W705 este cea mai recenta versiune, 3.0 si dispune de functiile, SenseMe si Shake control. Formatele muzicale suportate de Sony Ericsson W705 sunt MP3, AAC, AAC+ si E-AAC +. Player-ul muzical poate fi setat sa ruleze in fundal in timp ce se trimit mesaje sau e-mail-uri si dispune de egalizator, dar fara MegaBass-ul atat de celebru la telefoane Walkman Sony Ericsson.

Melodiile sunt sortate automat in ordine alfabetica, dar pot fi aranjate dupa album, gen, artist sau anul aparitiei sau cele mai ascultate dintre ele. Cu functia Sense Me poti selecteaza melodii in functie de starea de spirit. Melodiile trebuie totusi adaugate intr-un playlist. Pentru acest lucru vei avea nevoie de Media Managerul care se afla pe CD-ul din pachet. Functia SenseMe a fost introdusa in telefoanele Sony Ericsson odata cu modelul W910.

Inafara de schimbarea melodiei sau de aplicarea shuffle-ului, Shake control mai are o functie si anume aceea de respingere de apeluri. Acest senzor este intalnit si in modelul Sony Ericsson Z555 si functioneaza, din pacate in cazul lui W705, aceasta regula nu se aplica. Sony Ericsson W705 dispune de acceleromentru, acest lucru facandu-l sa afiseze melodiile in functie de potizia in care utilizatoruk tine telefonul. Bineinteles ca butoanele D-Pad-ului isi vor schimba si ele functiile de Forward/Back odata cu pozitia trminalului.

Datorita ecranului de 2,4 inch, vizionarea de videoclipuri este chiar o placere, acestea putand fii vizionate pe tot ecranul prin simpla inclinare a telefonului. Sony Ericsson W705 mai dispune si de radio FM incorporat. Pentru a lansa aceasta funcie, ai nevoie de castile audio atasate care devin antena.

Dar cel mai important lucru este sunetul. In cazul acestui telefon nu exista probleme de sunet. Atat difuzorul extern cat si castile, dar pot spune mai ales ele, redau un sunet foarte bun. Ideea este ca Sony Ericsson W705 vine la pachet cu o pereche de casti foarte bune, cele standard Sony Ericsson intra-auriculare cu bulb, dar daca totusi nu esti multumit de ele, cablu telefonului dispune de jack de 3,5 mm asa ca poti sa faci schimb usor chiar daca terminalul isi pastreaza o parte din cablul cu mufa proprietara.

Camera foto

Camera foto din dotarea lui Sony Ericsson W705 este de doar 3,2 MP, fara autofocus, dar cu flash si functii geo-tagging. Rezolutia maxima de captare a imaginilor este de 2048 x 1536 px. Din pacate cu un asemenea senzor, imaginile captate nu sunt tocmai de calitate. Fotografiile realizate in lumina naturala sunt decente, dar in conditii de lumina scazuta, acesteau au un nivel al zgomotului de imagine ridicat.

Camera foto poate fi activata direct prin butonul dedicat de pe latura dreapta a telefonului. Totusi, camera foto dispune de o serie de efecte si functii binevenite dealtfel. Ai posibilitatea sa fotografiezi in mod automat, daylight, cloudy, fluorescent sau incadescent, poti aplica efecte de alb si negru, sepia, negativ sau de fotografiere in mod normal, panoramic, frames sau rafala (burst).

Camera foto a lui W705 suporta si capturi video. Acestea se vor face la o rezolutie maxima QVGA cu o viteza de doar 15 fps. Nu este tocmai indicat sa te chinui nu filmele facute de acest telefon. Capturile video sunt salvate in format MP4.

Conectivitate

Conectivitatea lui W705 este un alt punct forte al telefonului. Sony Ericsson W705 vine echipat cu Bluetooth A2DP care poate fi folosit pentru transfer de date la distante mici si stream de muzica cu un set de casti audio wireless, iar cea mai rapida conectivitate este 3G cu HSDPA.

Telefonul mai poate fi conectat la PC prin USB, nu este nevoie de nici un program special pentru transfer de date. Dar unul din cele mai importante lucruri este faptul ca modelul suporta si Wi-Fi.

Totodata, contactele din agenda se pot sincroniza usor cu PC-ul prin intermediul MS Outlook. Pentru acesta ai nevoie de un soft pe care il gasesti pe CD-ul inclus in pachet. Tot pe CD gasesti si programul de comprimat muzica numit "Disc2Phone".

Sony Ericsson W705 este un telefon muzical ceva mai aparte si asta datorita infatisarii si conectivitatii ridicate de care dispune, aceste trei aspecte fiind si punctele forte ale terminalului. Sony Ericsson W705 reuseste sa redefineasca notiune de mid-range ridicand stacheta. Totusi, terminalul este depunctat de camera foto modesta si capabilitatile slabe de capturi video.

Test video realizat cu Sony Ericsson W705

•
  •