Stiinta & Tehnologie

#promovare online #afacere

Sfaturi inainte de a incepe promovarea online

Inainte de a te apuca de oricare tip de promovare online platita trebuie sa ai in vedere urmatoarele aspecte, sau mai bine zis, sa gasesti raspunsuri pentru urmatoarele intrebari:

1. Iti cunosti produsul/serviciul?

stii totul despre produsul sau serviciul tau? Cunosti avantajele si beneficiile lui? stii care este tipul de produs sau serviciu care se vinde cel mai bine?

2. Iti cunosti clientii?

Pentru a putea sa te apuci de promovare, trebuie sa poti descrie in cateva cuvinte profilul clientului ideal (“buyer persona"). Sa stii cui se adreseaza produsul/serviciul tau. Sa stii care este profilul clientilor tai (sex, varsta, venit, locatia geografica etc.), dar si sa ii cunosti nevoile.

3. Cunosti piata pentru produsul/serviciul tau?

Cunosti industria in care activezi? stii daca este o piata saturata/nesaturata sau care este raportul cerere-oferta? Cunosti care este procentul pe care il detii tu din piata pentru produsul/serviciul tau?

Ce vechime are business-ul tau in piata?

4. Stii care sunt competitorii tai?

Care este nivelul competitiei in piata? Iti cunosti competitorii? Produsul/serviciul tau te poate diferentia fata de ei? Care sunt punctele tale forte?

Daca esti sigur ca stii raspunsul intrebarilor de mai sus, atunci esti pregatit pentru a incepe promovarea produsului/serviciului tau.

In continuare, iti vom oferi cateva sfaturi care te vor ajuta in promovarea pe platformele de publicitate online (daca nu ai mai apelat pana acum la promovarea online sau daca ai incercat acest tip de promovare insa nu a avut rezultatele dorite).

Inainte de toate trebuie sa urmezi/sa iti creezi un plan de marketing online, pentru ca "Nu poti construi o casa daca nu ai o baza solida". Cu ce incepi?

A. Analiza competitiei

Astfel, asa cum am spus mai devreme trebuie sa faci o cercetare de piata. O analiza a competitiei pentru a vedea cum ai putea sa te pozitionezi cu produsul/serviciul tau si a descoperi ce strategii foloseste aceasta.

B. Setarea obiectivelor

Trebuie sa stii care este obiectul promovarii. Ce iti doresti sa obtii in urma promovarii online: leaduri (potentiali clienti), vanzari, apeluri, expunere online, cresterea traficului pe site etc.?

C. Strategii

Daca ti-ai setat obiectivele, atunci este randul pentru stabilirea strategiilor. Acestea te vor ajuta sa poti atinge obiectivele. in ceea ce priveste strategiile trebuie sa ai in vedere mai multe abordari:

Publicul tinta

Trebuie sa stabilesti care este publicul caruia vrei sa te adresezi. Ce intervale de varsta, care este genul (masculin/feminin), care este comportamentul de achizitie, care sunt interesele, care este zona in care locuieste, care sunt dispozitivele pe care le foloseste etc.

Bugetul si perioada de promovare

Stabileste care este bugetul maxim disponibil alocat pentru promovare. Poti seta un buget zilnic sau unul lunar. Costurile difera in functie de campania de promovare si evident de platforma aleasa. Poti plati pentru cuvinte cheie, afisari de bannere, vizualizari de video-uri, descarcari de aplicatii etc. De asemenea, trebuie sa alegi si o perioada de timp pentru promovare. Sfat: perioadele prea scurte de timp nu iti pot oferi informatii relevante.

Mesajul

Pentru a te adresa corespunzator trebuie sa intelegi nevoile potentialilor clienti. Limbajul folosit in anunturi trebuie sa fie adecvat varstei potentialului client. Trebuie sa vorbesti pe limba clientului pentru a putea receptiona corect informatia transmisa. Imaginile au un impact mai mare, iar daca sunt combinate si cu text, au sanse si mai crescute de succes.

Este bine sa testezi mai multe variante de campanii / anunturi pentru a le gasi pe cele care duc la indeplinirea obiectivelor.

Platforma de promovare

Nu te-ai hotarat inca pe ce platforma online sa iti promovezi produsul/serviciul? Noi te putem indruma sa o alegi pe cea potrivita. In articolul Google Ads vs. Facebook Ads gasesti o comparatie care te poate ajuta sa alegi intre doua dintre cele mai puternice platforme online din Romania: Facebook si Google.

D. Setarea sistemelor de masurare (tracking)

Platformele online permit colectarea datelor despre vizitatorii site-ului.

Pentru ca aceste date sa fie inregistrate, trebuie sa se implementeze sisteme de masurare (tracking). Aceste sisteme iti ofera posibilitatea de a urmari persoanele care intra la tine pe site, de a vedea comportamentul lor pe site, de a identifica profilul lor si de a inregistra date precum: click-uri, paginile vizitate, timpul petrecut pe site etc.

E. Analiza si optimizare

Dupa o perioada mai lunga de rulare a campaniilor de promovare trebuie realizata o analiza. Datele vor fi interpretate pentru a vedea daca campaniile au ajutat la atingerea obiectivelor sau nu si se pot face optimizari. Informatiile pe care le obtinem in urma analizei, te pot face sa iti schimbi obiectivele.

Acesta analiza se face pe baza datelor colectate de platforme prin sistemele de tracking.

Nu in ultimul rand, trebuie sa arunci o privire si catre site-ul / blogul tau. Informatiile sa fie de actualitate si, nu in ultimul rand sa fie optimizat pentru mobil.

De ce? Pentru ca utilizatorii isi petrec din ce in ce mai mult timp pe dispozitivele mobile. Faptul ca site-ul nu este optimizat pentru mobil poate fi un factor care poate sta in calea indeplinirii obiectivelor tale.

Daca doresti cresterea vizibilitatii organice in motorul Google atunci ai nevoie de servicii SEO: auditarea SEO a site-ului, cresterea autoritatii printr-o campanie de link-uri.

Speram ca sfaturile noastre ti-au fost de folos.

Noi, agentia de marketing online FivePlus Solutions avem specialisti in promovarea online care te pot ajuta sa-ti indeplinesti obiectivele.

Intra in legatura cu noi pentru a afla care este cea mai buna strategie pentru a-ti promova eficient afacerea!

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea