Cele zece modele finaliste au fost votate de membrii juriului format din cele mai autorizate voci ale presei auto romanesti care au ales din cele 40 de modele eligibile.
Putina istorie
Inca de la prima editie organizata la finele lui 1998, regulamentul dupa care se jurizeaza prevede ca masini eligibile toate automobilele complet noi lansate de industria auto pe piata romaneasca cu vanzare incepand din luna februarie a anului de aplicabilitate a premiului, respectiv anul 2010 la aceasta editie.
Acelasi regulament impune membrilor juriului criterii legate de conditiile specifice de pe piata romaneasca, dar respectand si conceptul lui " European Car of the Year - COTY", competitie europeana in domeniu.
De altfel, atat Ray Hutton, fostul presedinte al competitiei europene cat si regretatul Paul Frere, presedintele de onoare al COTY, ambii membri de onoare ai APAR, in vizitele lor in Romania au participat la editiile anterioare ale competitiei "Masina Anului in Romania" confirmand standardul foarte ridicat al concursului din Romania.
Prima editie
Prima editie a competitiei "Masina anului in Romania", titlul pentru 1999, a fost castigata de Ford Focus, o masina care a modificat radical performanta constructorului american, devenind cel mai bine vandut model din lume pe ambele maluri ale Atlanticului. In 2008 titlul a fost acord modelului autohton Dacia Sandero. Fiat si Ford se afla la egalitate pe primul loc cu doua victorii in cei 11 ani de existenta ai competitiei din Romania.
Juriul se va reuni in luna decembrie pentru o sesiune de teste in urma caruia se va vota castigatoarea titlului. Inainte de sarbatorile de iarna romanii vor cunoaste numele masinii anului 2010 in Romania.