Stiinta & Tehnologie

Romanii se orienteaza catre masini din import

Procentele inregistrate la vanzarile de turisme autohtone sunt mai mici decat cele din 2005. Francezii de la Dacia s-au straduit sa ofere si varianta diesel a modelului Logan la scurt timp dupa cel pe benzina. Gestul lor a fost rasplatit de consumatori, insa, in 2006 entuziasmul romanilor pentru Logan a scazut, cu toate ca in luna mai s-au vandut mai multe masini produse in Romania, decat in aceeasi luna a anului trecut. Cu o floare nu se face primavara... in iunie s-a revenit la un trend de scadere a vanzarilor pe segmentul masini autohtone. Nu numai Dacia si-a diminuat cota de piata, ci si producatorul craiovean Daewoo. Cine si-ar mai dori o masina care si-a incheiat ciclul de viata, iar fabrica producatoare este aproape a "nimanui"? Se pare ca din ce in ce mai putini romani. Despre producatorul de la Campulung nici nu se mai pune problema. Aro aproape ca nu mai vinde deloc. Mai departe este interesant de raspuns la intrebarea "ce fac romanii care nu mai cumpara masini autohtone?". Ultimul studiu al APIA releva ca romanii se uita cu mai mult interes catre masinile produse in afara Romaniei. Pe masura ce puterea de cumparare creste, masinile mai scumpe si de o calitate superioara cresc si ele in vanzari. Daca analizam strict segmentul masinilor din import observam ca se vand mai multe masini cu preturi peste 12 mii de euro , de clasa medie , decat masini subcompacte si mici. "Mai bine un apartament de doua camere, decat o garsoniera, chiar daca trebuie sa ma imprumut" este mottoul romanului care are bani de o masina sa refuze flyerele constructorului de la Colibasi. Mai mult, cu cat urcam spre sume de peste 35 de mii de euro, cresterile vanzarilor sunt mai spectaculoase. SUV-urile, sau masinile de teren pentru cei mai multi romani, musca si ele din piata autohtona, modelele recent lansate de catre Audi sau Hyundai s-au vandut "ca painea calda" cu toate ca preturile la care sunt comercializate par greu de "inteles" de catre multi dintre romani. Cu cat ne apropiem mai tare de 2007, si venitul pe cap de roman va creste, cu atat va fi mai greu pentru Logan si Cielo sa tina pasul cu Renault, Volkswagen sau Opel in conditiile unei culturi de valorizare exacerbata a brandului cu notorietate. Tendinta nu se manifesta doar atunci cand vine vorba de masini, ci este un trend extins la toate bunurile de consum: "e de firma?".

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea