Guvernul roman si reprezentantii Comisiei Europene au cazut de acord in privinta taxei de prima inmatriculare . Prin urmare, procesul intentat Romaniei de Comisia Europeana va fi suspendat. Guvernul trebuie sa emita un nou act normativ. In aceste conditii noua taxa ar putea fi aplicata de la 1 iulie. Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. Oficialii europeni au anuntat inca de la inceput ca nu sunt de acord cu varianta impusa de statul roman.
Nemultumire care s-a concretizat in noiembrie anul trecut prin demararea procedurii de infringement , un avertisment care ar fi putut duce Romania in fata instantei europene. Mai exact, expertii europeni sustineau ca taxa este discriminatorie in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone.
Sub presiune, guvernul a acceptat reanalizarea modului de calcul al taxei. Iar rezultatul se pare ca a fost pe placul Europei. Surse apropiate comisiei sustin ca pentru masinile euro 4, taxa va creste de pana la 3 ori, iar pentru cele vechi calculul se va face la valoarea de 10 euro pe centimetrul cub la care se aplica un coeficient de uzura si vechime. Noua forma a taxei va intra in vigoare la 1 iulie 2008.
Din acest moment, procesul pe care Comisia Europeana l-a intentat impotriva Romaniei va fi suspendat, iar actiunea in justitie se va incheia definitiv in momentul in care ordonanta va fi aprobata de Parlamentul Romaniei.
Taxa de prima inmatriculare a adus guvernului totusi anul trecut o gura de oxigen deloc de neglijat. Veniturile din aceasta sursa s-au ridicat, anul trecut, la circa 245 de milioane de euro.