euro dupa primele noua luni din acest, in scadere cu 1,2% fata de perioada corespunzatoare din 2005, odata cu reducerea cu 3,6% a vanzarilor, la 1,85 milioane de vehicule. Divizia producatoare de automobile a inregistrat o cifra de afaceri de 29,45 miliarde de euro, reprezentand o scadere cu 1,2%, informeaza un comunicat al companiei.
In Europa, principala piata a Renault, reculul vanzarilor totale a fost mult mai evident, de 8,5%, astfel ca si cota de piata a grupului francez a coborat de la 10,4% al 9,4%. Pe celelalte piete, vanzarile grupului, la care contribuie trei marci, au urcat cu 10,5 %. Marca Renault a crescut cu 10,6 %, Dacia cu 14,9% - gratie modelului Logan - si Samsung cu 5,4%.
"Intr-un context competitional acerb, de presiune puternica asupra preturilor si a unui ciclu produs defavorabil, Renault isi continua politica sa comerciala selectiva, reducand vanzarile mai putin rentabile", se spune in comunicat. Cifra de afaceri a filialei de finantare a vanzarilor, RCI Banque, a fost de 1,44 miliarde euro, stabila in raport cu aceeasi perioada din 2005.