Stiinta & Tehnologie

#septembrie #titu #testari auto #renault

Renault inaugureaza centrul de testari auto de la Titu in septembrie

Inca din 2008 s-a anuntat construirea unui centru de testare auto la Titu , care sa apartina firmei Renault Technologie Roumanie si unde sa fie incercate masini, piese si subansamble fabricate de Renault.

Tot atunci aceasta noua constructie anunta noi locuri de munca, urmand ca pana la sfarsitul anului 2012 sa se ajunga la 2000 de angajati. S-a spus apoi in septembrie 2009 ca prima etapa a proiectului de la Titu se va finaliza la sfarsitul anului 2010 (partea de testare a motoarelor si cutiilor de viteza, precum si jumatate din pistele de testare, acestea urmand a fi inaugurate in octombrie 2010).

Iar astazi va informam ca Renault s-a miscat mai repede si va inaugura centrul de testari de la Titu la data de 15 septembrie anul acesta, urmand ca activitatea si primele incercari de masini si piese sa inceapa efectiv in octombrie. La acel moment vor fi angajati inca 100-200 de oameni, dupa cum a declarat Philippe Prevel, seful Renault Technologie Roumanie (RTR).

Instalat pe o fosta baza militara aeriana de 330 ha, la jumatatea distantei intre Pitesti si Bucuresti, Centrul Tehnic Titu va avea ca misiune realizarea unei parti din testele de vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale Grupului Renault. Parte integranta a Renault Technologie Roumanie si a dispozitivului de inginerie al Grupului Renault din Romania, Titu vine in completarea centrelor de la Aubevoye si Lardy (Franta).

In acest moment exista 2.200 de ingineri angajati pentru RTR, care au fost impartiti intre Bucuresti si Mioveni, urmand ca o parte dintre acestia sa fie transferati la Titu. Asadar, prima parte a centrului se va utiliza incepand din octombrie, urmand ca a doua etapa – jumatate din pistele de incercari – sa devina functionale anul viitor, in vara .

Investitia in centrul de la Titu a fost de 450 milioane de euro si cuprinde:

- cladiri (42.000 metri patrati) – realizate 60%

- piste de incercari (32 km lungime) – realizate 5%

- retele de canalizare (13 km lungime) – realizate 95%

- bazin de retentie cu o capacitate de 40.000 m3 si fose de drenaj (9 km) – realizat 100%

- terasamente, drumuri, platforme, parcari (40 ha) – realizate 70%

Cititi mai multe pe Auto.ro  

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea