Stiinta & Tehnologie

#sofer #istorie

Primul sofer din istorie a fost femeie, la "volanul" unui Mercedes

Se spune ca in spatele unui barbat puternic se afla o femeie si mai puternica. Unii sunt de acord cu aceasta expresie, altii tind sa afirme ca este exagerata, influentati indeosebi de o lume construita pe un sistem de gandire care pune in centrul lui patriarhatul.

 

Aceasta expresie are insa un fundament extrem de solid. De-a lungul vremii, sunt nenumarate momente care au influentat decisiv istoria, care arata ca in spatele unui barbat cu o idee geniala a fost o femeie care a anticipat chiar mai bine potentialul acestei idei si a stiut cum sa o fructifice.

Despre asta vom discuta in acest articol: despre femeia care a anticipat perfect potentialul unei idei geniale, in care, insa, sotul sau nu credea atat de tare.

Iar modul in care aceasta a ales sa ii arate sotului adevaratul potential al ideii a ramas unic in istoria lumii automobilistice.

Primul sofer din istorie a fost femeie, la "volanul" unui Mercedes

Povestea incepe in anul 1886.

Carl Benz aplica pentru un brevet de inventie care infatisa cee ace avea sa devina primul automobil cu motor cu ardere interna construit vreodata, dar si piatra de temelie a dinastiei automobilistice de peste 130 de ani a Mercedes-Benz.

Automobilul avea 3 roti si un motor cu ardere interna cu un cilindru care dezvolta 2.5 cai putere.

Carl Benz insa, desi era un tehnician remarcabil, cu o minte sclipitoare, nu vedea un potential atat de mare de afaceri in inventia sa.

Insa, ceea ce nu a vazut Carl a creionat foarte bine sotia sa, Bertha Benz.

Aceasta a simtit inca din stadiu incipient potentialul imens pe care inventia sotului ei il avea.

Bertha nu stia, insa, cum sa ii dovedeasca sotului ei ca inventia sa are un potential imens si ca, prim aceasta, va schimba pentru totdeauna cursul istoriei.

Doi ani mai tarziu, Bertha Benz a gasit insa solutia prin care sa ii dovedeasca sotului ei ca automobilul era fiabil si avea capacitatea de a parcurge distante lungi.

Primul test drive din istorie

Anul 1888, august.

Bertha profita de inceputul vacantei scolare, se aliaza cu cei doi fii ai ei, Eugen si Richard, si se hotaraste sa foloseasca automobilul pentru a ajunge din Mannheim, orasul unde acestia locuiau, in Pforzheim, orasul ei natal.

Distanta dintre Mannheim si Pforzheim era de 90 de kilometri. Planul avea sa fie realizat fara stirea lui Carl Benz.

In dimineata zilei de 5 august 1888, Bertha Benz, impreuna cu Eugen si cu Richard, intra in atelierul sotului si ies de acolo impreuna cu automobilul.

Carl Benz dormea, drept urmare acestia nu au pornit automobilul decat dupa ce s-au aflat la o distanta sigura de casa.

Acasa, Bertha i-a lasat sotului ei un bilet, pe masa din bucatarie, in care ii scria ca se afla in drum spre Pforzheim, impreuna cu cei doi fii ai sai.

Mai tarziu, Carl Benz avea sa observe ca automobilul sau lipseste din atelier si sa realizeze ca sotia si cei doi copii nu au plecat cu trenul, ci cu inventia sa.

Calatoria a mers, in cea mai mare parte, bine. Au existat doar cateva probleme minore pe parcursul calatoriei, care insa au fost rezolvate.

Bertha Benz s-a intors inapoi in Mannheim cateva zile mai tarziu, parcurgand, in total, 180 de kilometri la mansa automobilului.

Odata cu acest gest, Bertha a consemnat cel putin 3 momente istorice:

  • A fost primul sofer al unui automobil cu ardere interna
  • A realizat primul test drive din istorie
  • A realizat prima calatorie pe o distanta lunga cu un automobil

Si astazi exista un automobil original cu brevet de inventie Model III, identic cu cel condus de Bertha Benz. Acesta este cel mai vechi patent depus de Benz pentru o masina cu motor cu ardere interna existent pana astazi, datand din 1888.

Automobilul se afla expus la Muzeul de Stiinta din Londra.

Bertha Benz a asezat piatra de temelie pentru ceea ce avea sa devina cel mai de succes brand auto din istorie.

Si astazi, constructorul german isi mentine statutul de pionier al inovatiilor din industria auto si ofera sansa clientilor, dar si partenerilor, sa traiasca experiente unice de condus.

La noi in tara exista un dealer auto partener Mercedes care a inteles foarte bine cum sa-si construiasca temelia pentru a rezona cat mai clar cu istoria si succesul brandului german.

De asemenea, a inteles foarte clar si a rezonat fidel cu expresia "in spatele unui barbat puternic se afla o femeie si mai puternica".

Este vorba de compania Auto Schunn, unul dintre cei mai de succes parteneri autorizati Mercedes-Benz din Romania.

Auto Schunn a luat nastere in anul 1994, plecand de la o idee sclipitoare, venita din partea fondatorului companiei, antreprenorul Jurgen Schunn.

In spatele barbatului puternic Jurgen Schunn a stat, insa, o femeie si mai puternica.

In peste 20 de ani, de cand ocupa pozitia de manager general al companiei, Elena Kovacs a pus decisiv umarul la dezvoltarea unui adevarat imperiu cu vanzari auto de peste 400 de milioane de euro.

Povestea primului automobil cu motor cu ardere interna din istorie ramane emblematica pentru forta pe care femeia o poate avea in viata unui barbat.

Insa, mai important decat atat, povestea Berthei Benz si a incapatanarii de a crede intr-o idee pe care sotul ei nu o credea realizabila reprezinta arhetipul fortei si determinarii pe care femeia o are in societate.

Acum stii ca o femeie a pus bazele unei industrii considerate astazi cu, despre si pentru barbati.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea