Stiinta & Tehnologie

Prima masina "nedecapotabila", in 1910

In epoca preclasica a automobilelor, modelele erau, de regula, decapotabile. Asta deoarece automobilul era de fapt predecesorul trasurii. in plus, avea un motor slab, astfel ca un tavan de otel nu era considerat necesar. Abia in 1910, Cadillac a construit prima masina cu acoperis neretractabil. Ulterior, productia de masini decapotabile a scazut, in parte si pentru ca guvernul Statelor Unite ale Americii a amenintat ca, la mijlocul anilor '70, va impune cerinte mai dure legate de masurile de siguranta. Chiar daca amenintarea nu a fost pusa in practica, masini au ezitat sa mai produca modele pe care poate nu le-ar fi putut vinde, potrivit noilor norme. Asa se face ca, in 1976, modelul Cadillac Eldorado a fost promovat drept "ultima masina decapotabila din Statele Unite ale Americii". In acea perioada, alternativa la masinile decapotabile au devenit modelele semidecapotabile, cu o bara in forma de T intre scaunele din fata si cele din spate. Automobilele decapotabile aveau sa fie din nou la moda, in anii '80, odata cu aparitia modelelor Chrysler LeBaron si Saab 900. De un mare succes s-au bucurat in acea perioada si modelele sport decapotabile Ford Escort XR3i si Volkswagen Golf GTI, iar in anii '90, modelul Mazda MX-5 a consacrat stilul decapotabil drept cel mai potrivit pentru o masina sport. Astazi, aproape orice constructor de masini din lume ofera cumparatorilor si modele decapotabile.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea