Stiinta & Tehnologie

Pina la Euro 5 ne maninca Euro 4

O data la patru ani, noi norme de reducere a poluarii intra in vigoare in Uniunea Europeana. Cel mai probabil, Euro 5 va deveni obligatoriu incepind cu anul 2009, iar Euro 6 in 2013. Producatorii si importa­torii de autovehi­cule din Ro­mania spun ca sint pregatiti sa adopte noile standarde de emisii poluante , dupa ce acestea vor fi intro­duse la nivel european. Ei spun ca adoptarea noilor norme este in interesul pro­ducatorilor romani, pentru ca le va asi­gu­ra accesul pe piata interna a Uniunii Europene. Reprezentantii Dacia au aratat ca grupul Renault are expertiza tehnica de a intro­duce Euro 5, iar aceasta va fi transferata si in Romania. De asemenea, majorita­tea ofertantilor pentru pri­vatizarea grupului Daewoo produc si pentru piata euro­peana si, in con­secinta, vor avea capacitatea de a intro­duce Euro 5 fara probleme si in Romania. In prezent, atit Logan, cit si modelele Daewoo res­pecta normele Euro 3. Euro 4, din 2007 Daca la nivel european Euro 4 a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2005, in Ro­mania, acest standard de emisii de noxe va fi introdus cu doi ani de intirziere. Ast­fel, sub presiunea aderarii la UE, constructorii romani vor implementa Euro 4 de la 1 ianuarie 2007. Potrivit direc­torului co­mer­cial al Automo ­bile Da­cia, Jacques Abbot, preturile pentru modelul Logan vor creste diferentiat de la 1 ianuarie 2007, ca ur­mare a trecerii de la actualele stan­darde de emisii de noxe Euro 3 la Euro 4. „Modifi­carile teh­nice vor fi mai compli­cate pentru versiunile diesel si, in consecinta, diferentele de pret vor fi mai evidente“, a spus Abbot. Ce va aduce in plus noul standard Comisia Europeana a pro­pus in noul regulament ca normele Euro 5 sa respec­te mai multe obiective. Prin­tre acestea se numara redu­ce­rea cu pina la 80% a emi­siilor de pulberi in suspensie pentru autovehiculele pe motorina, reducerea cu pina la 20% a emisiilor de oxizi de azot pentru autovehiculele pe motorina si cu pina la 25% pentru autovehiculele pe benzina. De asemenea, execu­tivul european a propus ca pro­du­catorii, dealerii si unita­tile de service sa aiba obligatia de a crea un sistem electro­nic cu informatii privind re­pa­rarea si intretinerea vehi­culelor. Tot in regulamentul care ar putea fi adoptat pina la sfirsitul acestui an se sti­puleaza renuntarea la ex­cep­tia de pina acum care per­mitea vehiculelor cu o greu­tate mai mare de 2,5 tone sa intre in categoria ve­hicu­lelor comerciale usoare. Autovehiculele care cir­cula deja cu un standard de emisii inferior nu vor trebui modificate pentru a respecta noile norme si nici circulatia acestora nu va fi restrictionata . Istoricul normelor Euro Primele restrictii privind limitarea emisiilor de noxe a condus la introducerea normelor Euro 1, pe care toti constructorii europeni de automobile au fost obligati sa le implemen­teze pina la 31 decembrie 1992. Euro 2 a devenit obligatoriu la 1 ianuarie 1997, iar Euro 3 - patru ani mai tirziu. In ceea ce priveste normele Euro 4, tuturor producatorilor europeni li s-a impus adoptarea acestui stan­dard pentru emisiile de noxe incepind cu anul 2005.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului