Stiinta & Tehnologie

#scadere #vanzari #piata auto

Piata auto merge in marsarier

masini noi au scazut cu 1,8% in primele sapte luni, in ton cu trendul descendent din Europa. Vehiculele comerciale au reprezentat insa colacul de salvare.

Romanii au cumparat cu 3.200 mai putine masini noi in perioada ianuarie-iulie 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea reprezinta insa mai putin decat volumul pierdut de Daewoo, circa 4.000 de unitati. Cu toate acestea, va fi destul de dificil de recuperat in cele cinci luni ramase, avand in vedere contextul intern si international. Pe plan intern, printre factorii care au condus la reculul vanzarilor de autoturisme se numara injumatatirea vanzarilor Daewoo, introducerea noii taxe de poluare auto (care are o valoare mai mare pentru masinile noi decat varianta precedenta), dar si conditiile mai dificile de creditare.

In plan extern, oscilatiile ridicate ale pretului barilului de petrol si creditarea mai scumpa si dificila cauzata de criza ipotecara au creat un mediu defavorabil cumpararilor de masini noi.

Asa se face ca nici piata auto din Europa nu o duce mai bine si a incheiat primele sapte luni pe un minus de 2,5%, cu vanzari de 9,475 milioane de masini.

Cele mai notabile scaderi in randul marilor piete europene au fost inregistrate in Spania - 18,5% la 820.000 de masini si Italia - 11,5% la 1,46 milioane de masini. Vanzarile de autovehicule au scazut cu 3% in Marea Britanie, la 1,4 milioane de unitati, in timp ce Germania si Franta au incheiat primele sapte luni pe plus 3,3%, respectiv 3,8%, pana la 1,9 milioane de masini, respectiv 1,3 milioane de exemplare.

Numarul de autoturisme noi vandute in Romania a fost de 174.480 de unitati, fata de 177.685 de masini anul trecut. Defalcat, vanzarile producatorilor interni au scazut cu 20,6% in cele sapte luni. Dacia si Daewoo au vandut 54.693 de masini. Mai mult, ritmul de crestere a importurilor da inapoi. Dupa cresteri de 50% anul trecut, avansul vanzarilor de masini straine a fost de 10%, pana la 119.787 de unitati.
Pe acest segment de piata , Skoda a reusit sa-si pastreze prima pozitie, detinuta si la finalul primului semestru, cu vanzari de 15.271 de masini, in urcare cu 12,5% fata de anul trecut. Cea mai mare scadere din clasamentul celor mai bine vandute marci in Romania a fost consemnata de Renault - 24,4% si vanzari de aproape 13.000 de unitati.

Cu 800 de masini mai putin si o scadere de 4,2%, Volkswagen ocupa locul al treilea. Ford raporteaza cel mai mare ritm de crestere, de 40%, dupa ce a comercializat 11.369 de masini. Locul al cincilea este ocupat de Opel, care incheie plutonul importatorilor cu vanzari de peste 10.000 de unitati.

Scaderea vanzarilor de autoturisme, cel mai important segment al pietei auto, a fost insa aplanata de avansul consistent, de 25%, al sectorului de vehicule comerciale , care au fost cumparate in peste 33.700 de exemplare. Ponderea acestui segment in totalul pietei auto din Romania s-a majorat de la 13% in 2007 la 16% in acest an.

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea