Stiinta & Tehnologie

#masina #industria auto #personalitati

Personalitati care au schimbat fata industriei auto (Partea a II-a)

Sunt oameni fara de care industria auto nu ar mai fi fost aceeasi. Sunt oameni care au scris istorie prin daruirea, tenacitatea, inteligenta si spiritul vizionar pe care le-au impartasit omenirii intregi. Pasiunea acestora a lasat urme pentru care le vom fi recunoascatori noi, muritorii de rand.

Numele lor au ramas, invariabil, direct legate de marile case auto din prezent. De aceea, nu trebuie sa ratam nicio ocazie in a le raspandi munca si creatia. Iar acum, am revenit cu partea a II-a, dupa ce saptamana precedenta v-am prezentat personalitati precum Ferdinand Porsche, August Horch, Karl Friedrich Rapp, Gustav Otto, Franz-Josef Popp si Camillo Castiglioni.

Dupa cum ne sugereaza si numele, Adam Opel (1937-1985), ucenic lacatus la varsta de 20 de ani, a dat omenirii poate cele mai populare si mai accesibile masini . Brandul Opel, care nu demult trecea prin clipe dificile, General Motors anuntandu-si intentia de a instraina marca germana, a luat nastere din spiritul intreprizator al lui Adam Opel, care si-a inceput afacerea producand masini de cusut.

La extinderea acestui business a ajutat mult mariajul sau cu Sophie, fiica unui bogatas al timpurilor, care a adus o zestre consistenta ce l-a ajutat sa prospere si mai mult. Mai mult decat atat, in anul 1911 a atins pragul de un masini de cusut produse. In urma unui incendiu care a distrus o mare parte din uzina, fratii Opel s-au reorientat catre productia de biciclete si automobile. Cei cinci copii ai Sophiei si ai lui Adam Opel s-au dedicat intru-totul dezvoltarii masinilor. Adam nu a mai trait pentru a vedea constructia de automobile in compania infiintata de el, insa noi ii suntem profund recunoscatori pentru devotamentul sau fata de tehnologie si inovatie.

Ilustrul (1963-1947) a pus temeliile Ford Motor Company si a fost fondatorul liniilor de asamblare moderne utilizate in productia de serie. Timp de 19 ani a vandut numai un singur fel de masina: cunoscutul Model T, dar intr-un numar impresionant: 15.500.000 (jumatate din productia mondiala). Linia sa de asamblare, de-a dreptul revolutionara, i-a permis sa vanda masinile la un pret la care putea sa aiba acces o familie americana cu venituri medii.

Asadar, Henry Ford a fost un mare inventator la timpurilor sale, avand inregistrate 161 de patente. Evident, a devenit una din cele mai bogate si mai notorii personalitati la nivel mondial. Productia pe banda a asigurat automobile accesibile si salarii mai mari pentru angajati. Din seria ideilor marca Henry Ford, dupa care ne putem ghida in viata, mentionam : "Esecul nu inseamna decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent."

Giovanni Agnelli a fost si este figura centrala a familiei Agnelli, una dintre cele mai importante familii ale capitalismului italian. Cavaler al Marii Cruci OMRI (titlu de merit in Italia), Gianni Agnelli asa cum mai este cunoscut, a fost principalul actionar al grupului auto Fiat. Alfat la carma Fiat, Agnelli (1921 - 2003), controla 4,4% din PIB-ul Italiei, 3,1% din forta industriala si 16,5% din totalul investitiilor industriale in cercetare. Sub conducerea sa Fiat a devenit cel mai important producator auto din Italia si unul dintre cei mai mari din Europa.

Ca persoana publica, Agnelli a fost de asemenea cunoscut la nivel mondial pentru simtul modei, impecabil desi usor excentric. Acesta a influentat atat moda pentru femei, cat si pe cea pentru barbati in Italia si la nivel mondial. Revista Esquire l-a numit post-mortem unul dintre cei mai bine imbracati barbati ai tuturor timpurilor.

PS: Saptamana urmatoare vom reveni cu nume precum Karl Benz, Gottlieb Daimler si  Wilhelm Maybach.

Cititi mai multe pe Auto.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea