#fotografie #pozar #telefon mobil #motorola zn5

Motorola ZN5 Review

Primul terminal cu o camera foto de cinci megapixeli a celor de la Motorola se numeste ZN5 si a vazut lumina zilei in luna iunie 2008.

Motorola ZN5 este ceva mai special pentru ca CMOS-ul foto pe care il are incorporat este Kodak. Terminalul a ajuns de curand si in magazinele din tara noastra.

Candybar power

Motorola ZN5 este un terminal candybar care are corp metalic, iar telefonul masoara 118 x 50,5 x 12 mm in cel mai subtire punct si 16 mm in cel mai gros. Acest model Motorola cantareste 110 grame. Fiind un candybar partea frontala este ocupata de ecranul de 2,4 inch cu 256.000 de culori si rezolutie de 240 x 320 pixeli, D-pad-ul format din sapte butoane fizice si tastatura standard alfanumerica. Cea mai mare problema a ecranului este lumina solara directa. Mai mult, D-pad-ul si meniurile corespunzatoare lui nu sunt deloc "user-friedly", utilizatorul confundand de multe ori diferite functii si meniuri. Acest lucru se datoreaza asezarii ceva mai ciudate a butoanelor.

Primul rand de patru butoane este asezat sub ecran, cale din extreme si corespund functiilor de apelare/terminare/respingere apel. Tastele mai din interior corespund submeniurilor Optiuni si Meniu principal de pe ecran. Sub butoanele de submeniuri exista inca doua, cel din stanga care corespunde galeriei foto, iar cel din dreapta este butonul C (cancel). In mijlocul lor se afla butonul de navigare/OK.

Sub D-pad gasim tastatura standard alfanumerica cu numerele insirate pe patru randuri. Nu exista taste, acestea fiind distinse prin puncte mici reliefate si cifrele luminoase. Tastatura lui ZN5 este de dapt o placuta de plastic flexibila care da senzatia de buton tactil. Totusi, utilizarea lor se face foarte usor, chiar daca tastele sunt plate.

In dunga...

Latura stanga este incarcata de doua sloturi, cel de atasare a castilor audio cu mufa standard de 3,5 mm si cel pentru cablu USB si incarcator. Al doilea slot este protejat de un capac cauciucat. Latura dreapta e ceva mai incarcata. Aici gasim butoanele de volum, un buton glisant de blocare/deblocare tastatura si cel dedicat camerei foto si care e de culoarea violet.

Latura de sus are doar orificiul de atasare a curelusei de siguranta, iar partea de jos are un singur buton, cel de deblocare a capacului bateriei. Tot pe latura inferioara gasim si microfonul telefonului. Partea dorsala a telefonului este ocupata de difuzorul telefonului si camera foto de 5 megapixeli cu flash. Aceasta este protejata de un capac de metal care se gliseaza atunci cand utilizatorul doreste sa capteze o imagine.

Sub capacul telefonului gasim bateria standard Litiu-Ion de 950 mAh, care in mod stand-by rezista pana la 580 de ore si pana la 9 ore de convorbiri. Totusi, daca telefonul va fi folosit frecvent ca aparat foto sau video, bateria telefonului va fi consumata foarte repede. Acelasi lucru se intampla si pentru o conectivitate Bluetooth mereu activata sau navigari intense pe internet.

La interior...

In modul stand-by ecranul lui Motorola ZN5 afiseaza semnalul, puterea baterie, ora, operatorul de telefonie mobila, data, conectivitatea, submeniurile Optiuni si Meniu principal. Tot pe ecran utilizatorul gaseste patru icoanele dedicate shortcut-urilor butonului de navigare. Prin urmare in stanga avem mesagerie, sus browser-ul web, in dreapta Bluetooth-ul si jos gasim agenda. Meniul lui ZN5 este cel standard Motorola cu icoane afisate in stil matrice pe trei randuri si trei coloane.

La capitolul mesagerie terminalul se prezinta bine. Acesta suporta mesaje instant, SMS, MMS si e-mail. Mesajele SMS si MMS sunt stocate intr-o casuta postala, iar cele e-mail intr-un inbox separat. Totodata, mesajele e-mail suporta protocoalele standard IMAP4 si POP3.

Experienta muzicala lasa de dorit

Pentru ca terminalul Motorola ZN5 este dedicat fotografic, nu exceleaza la capitolul muzica. Sunetul redat de difuzoarele externe nu dezamageste, dar cel redat prin casti lasa de dorit, chiar daca telefonul vine la pachet cu un set de casti ROKR. Totusi, nu exista incovenientul lipsei mufei standard de 3,5 mm. In schimb, nu exita un player muzical stabilit si doar foldere create din care utilizatorul poate reda muzica.

"Player-ul muzical" suporta formate MP3, WMA si eAAC+, iar utilizatorul nu poate sa isi creeze proprile playlist-uri si nu are la indemna moduri de Repeat pentru o melodie sau mai multe sau modul Shuffle. Totusi, melodiile pot fi sortate in functie de artist, album sau gen. Un alt minus este este si lipsa unui egalizator.

Un alt inconvenient este faptul ca terminalul nu permite stocatea de prea multe melodii pentru Motorola ZN5 are o memorie de 350 MB, care totusi este mult mai mare ca la alte terminale de acest gen. Pentru folosirea terminalului ca player muzical este nevoie de marirea spatiului de stocare cu un card microSD. Upgrade-ul se poate face pana la 4 GB.

Telefonul mai dispune si de radio FM. Pentru utilizarea lui vor trebuie atasate castile care au rol de antena. Cautarea de posturi se face manual.

Pozar modest pentru 5 MP

Fiind echipat cu o camera foto de 5 megapixeli cu autofocus si flash Xenon, performantele lui ZN5 ar fi trebuit sa fie excelente. Chiar daca Motorola ZN5 poate capta imagini la o rezolutie maxima de 2560 x 1920 pixeli calitatea lor nu este cea pe care multi o asteptau.

Optiunile de fotografiere nu sunt nici ele foarte variate si nici usor de folosit. Chiar daca telefonul este setat pe rezolutia maxima de 5 MP si autofocusul este pornit, camera foto va focaliza obiectul de la o distanta relativ mare. Nici in modul Macro lucrurile nu stau mai roz. Chiar daca distanta de focalizare scade in comparatie cu modul Auto, imaginile captate nu sunt cele dorite. In plus zgomotul de imagine este foarte mare.

Modul de fotografiere nu este prea bogat. Ai la dispozitie modul de single shot si burst shot (in rafala/salva). Utilizatorul mai are la dispozitie si moduri de white balance, auto, daylight, incandescent, cloudy si flourescent, efecte cu culoare ca sepia, monocrom sau negative.

Atunci cand te afli in meniul de captare imagini, butonul de navigare a D-pad-ului se transforma automat intr-un "obiect" de manuire a camerei foto, dar nu va deveni buton declansator. Shortcut-urile de setari ale modurilor de fotografiere se vor face din acest buton. Galeria foto se activeaza printr-o tasta separat si care se activeaza doar in modul de camera foto.

Nici la capitolul video telefonul nu se descurca mai bine. Acesta poate face capturi video la o rezolutia maxima de 176 x 144 pixeli la 15 fps, iar formatul in care sunt salvate este 3gp. Asemenea imaginilor, filmele pot fi si ele filmate in diferite efecte sau moduri.

Fiind un terminal dedicat fotografiei, Motorola ZN5 nu va avea o conectivitate prea mare. Suportul GPRS/EDGE de clasa 12 si Bluetooth cu A2DP de versiune 2.0 asemenea USB-ului vor fi mai mult decat suficiente. Totusi, in plus de alte telefoane, acest terminal vine dotat cu Wi-Fi 802.11 b/g/i.

Te vei folosi de broswer-ul WAP 2.0, care vine cu suport HTML si xHTML. Prima conectare la internet se va face destul de greu. La fel se intampla atunci cand telefonul va intra pentru prima data de o pagina web, dar acest lucru se intampla pana cand telefon isi va forma un cache.

Atunci cand conectezi telefonul la PC, acesta este vazut ca un dispozitiv de stocare , astfel nu vei avea nevoie de kit-ul de pe CD-ul de la pachet. Transferul de date se face usor, singurul incovenient fiind lipsa spatiului de stocare. Prin Bluetooth, utilizatorul poate sa conecteze telefonului casti audio wireless, pentru ca ZN5 are Bluetooth cu A2DP.

Motorola ZN5 este o surpriza pe piata la ora actuala. Are ca punct forte de look-ul metalizat si mai ales conectivitatea, dar camera foto de 5 MP se situeaza ca performante  mult sub alti concurenti cu aceleasi CMOS-uri. Punctele slabe sunt primite si la capitolul muzica prin lipsa player-ului muzical dedicat sau asezarea tastelor din D-pad care fac folosirea meniului destul de greoaie.

Captura video realizata cu Motorola ZN5

Autor: Andreea Dihel

•