Stiinta & Tehnologie

# retele socializare #cumparaturi online

Modul cum ne influenteaza retelele de socializare sa cumparam produse noi, online

Studii recente arata ca retelele de socializare stimuleaza descoperirea de produse noi si influenteaza prin reclama pe oameni sa le cumpere. S-a constatat ca 78% dintre persoanele care au varsta cuprinsa intre 18-34 de ani, au descoperit produsele pe care le-au cumparat pe Facebook, un procent de 59% au aflat despre ele pe Pinterest si Instagram, iar 34% pe Twitter. Acestea sunt cele mai populare platforme sociale, iar comertul electronic este in crestere si datorita lor, pentru ca de aici vine un procent semnificativ din recomandari pentru produsele comercializate pe Internet. Recomandarile sunt eficiente si pentru produsele noi, care sunt mai putin cunoscute de consumatori.

Prin urmare crearea unui site de prezentare si expunerea produselor pe Internet este utila, iar recomandarea lor pe retelele de socializare este foarte importanta pentru cresterea vanzarilor, a cifrei de afaceri. Acest site trebuie sa fie realizat de specialisti in domeniu, intr-un mod profesional, sa ajute la promovarea afacerii. Ideea este de a face si un continut de calitate, cu informatii foarte bune despre produsele comercializate, pentru a influenta pozitiv decizia clientilor de a le cumpara. in prezent acest stil de markenting atrage consumatorii, folosirea unui site de prezentare ajuta la promovarea produselor iar recomandarea lor pe Facebook si pe alte retele de socializare poate duce la cresterea traficului pe site, la construirea unei comunitati de interes si la vinderea mai rapida a produselor si serviciilor oferite.

in prezent mai mult de 70% din oamenii de afaceri folosesc retelele de socializare pentru a-si atrage clientii. Ei considera ca mediile sociale sunt mai mult decat canale de comunicare, ele sprijina strategia prin care se poate promova afacerea si se poate vinde mai mult. Pe retelele sociale oamenii transmit informatii, discuta lucruri care sunt relevante pentru cei care au afaceri, dar si pentru cei care pot fi in postura de clienti.

Retelele sociale reprezinta cea mai buna modalitate de a accesa diferite site-uri, magazine online, de a descoperi noi produse, de a valida meritele unui furnizor de produse si servicii. Prin aceste medii se creeaza relatii, se comunica usor cu alte persoane care pot fi posibili clienti. Pentru orice firma sau companie conteaza citirea unor discutii intre clienti sau chiar intre alti antreprenori care analizeaza produsele. Asta este printre altele si o modalitate de a intelege mai bine nevoile clientilor potentiali, ceea ce este foarte important pentru cei care se ocupa de afacere.

Sunt antreprenori care considera ca retelele sociale nu sunt extraordinar de utile pentru a comunica cu actualii clienti. Ei considera ca aceste medii sociale sunt prea superficiale in sensul ca nu furnizeaza clientului toate informatiile detaliate despre produse, de care acesta ar avea nevoie pentru a fi convins si interesat de ele atat de mult incat sa le cumpere. Pentru a atrage clientii, firma trebuie sa fie preocupata si de realizarea unui continut eficient pe retelele de socializare pe care oamenii sa-l considere interesant.

Facebook si Twitter sunt platforme prin care firmele si companiile pot posta articole, pot scrie mesaje, prin care oamenii sa fie interesati de produsele si serviciile lor. in acest mod informatia se poate transmite spre un numar tot mai mare de persoane, din care o parte pot deveni posibili clienti. Prin aceste retele sociale se poate consolida relatia cu oamenii care deja sunt clienti, se pot promova proiecte de succes, se poate capta atentia clientilor potentiali, ceea ce ajuta la cresterea vanzarilor si a succesului afacerii.

Cu siguranta retelele de socializare sunt utile pentru cresterea cifrei de afaceri, sunt un instrument de comunicare cu clientii, prin mesajele postate compania acorda o atentie deosebita clientilor si in plus vizeaza atragerea de clienti noi. Important este ca prin mesaje si articolele postate sa se ofere cunostinte valoroase clientilor, astfel se pot construi relatii, se poate castiga increderea si toate acestea pot duce in cele din urma la vanzarea produselor care au fost promovate.

Sunt cititori online care devin interesati de continut si decid sa-l distribuie pe paginile lor in retelele de socializare, astfel informatia este transmisa mai departe. Antreprenorii care observa acest lucru, tin cont de tipul de continut care devine interesant pentru clienti si astfel stiu ce decizii sa ia pentru a avea succes cu proiectele viitoare.

Retelele de socializare pot fi folosite pentru consolidarea brand-ului. Compania va incerca sa creeze un continut util pe subiecte care sunt relevante pentru oameni. Ideea este ca acest continut sa fie suficient de interesant, sa nu de-a rost la discutii negative, sa aiba rolul de a atrage clientii si de a creste increderea lor in aceasta companie. Scopul este de a crea o marca de incredere care sa conduca la crearea de relatii bune cu noi clienti. Prin retelele de socializare se pot atrage mai multi clienti, se pot creste vanzarile, se poate construi reputatia unei companii, se poate creste cifra de afaceri. Opiniile pozitive ale clientilor de pe retelele de socializare sunt cea mai buna modalitate de a demonstra credibilitatea unei firme sau companii.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Experti Cariera


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.