Stiinta & Tehnologie

Mercedes E63 AMG vs. Audi S6 vs. BMW M5

Revista americana Car and Driver a testat in paralel trei masini germane care fac parte dintr-o rasa „pursange” si sunt cunoscute pentru performante exceptionale. Este vorba de versiunile din 2007 Mercedes E63 AMG, Audi S6 si BMW M5. Intentia jurnalistilor este de a desena un clasament al acestor masini, structurat in functie de ce oferia soferului si pasagerilor. Ancheta nu a luat insa in calcul un amanunt impresionant, pretul modelelor. Chiar si asa, sa vedem ce au de spus fericitii care au condus cele trei limuzine sport. Prima masina testata a fost BMW-ul M5. De la prima apasare a pedalei de acceleratie soferul intelege usor ca nu este o masina obisnuita. Nicidecum. BMW-ul are sub capota un V10 preparat si 500 de CP utilizabili inca de la turatii relativ mici. Punctul mai putin stralucit este transmisia secventiala cu sapte trepte care este adaptata mai degraba pentru circuit, dar are performante slabe in traficul urmban. Jurnalistii au fost dezamagiti se de computerul de bord al masinii, drept urmare au plasat BMW-ul pe ultimul loc al acestui clasament cu verdictul: „performanta marginita de tirania electronicii”. Audi S6 isi prezinta cu mandrie imensul motror de 5.2 litri cu 10 cilindri in V, atat de mandru incat isi poarta greutatea descentrat, 59 de procente pe puntea din fata si 41 pe cea din spate. Poate ca nu este o problema prea mare din moment ce pentru S6 trag toate cele 4 roti. Masina nu a lasat impresia unei agilitati exceptionale, insa comportamentul pe pista si pe sosea „ne-a smuls un zambet de placere”, spun cei de la Car and Driver. Dincolo de transmisia care, nefiind greoaie, a parut ca „este dotata cu propria inteligenta”, Audi S6 este o masina frumoasa si cu siguranta isi merita banii. „Cei din urma vor fi cei dintai”. Iar asta nu este neaparat o prezicere in cazul de fata, insa E63 are cel mai mare si mai puternic propulsor din aceasta comparatie. Tunerii de casa ai Mercedes, AMG au lucrat la noul motor de 6.2 litri, V8 pentru a-l face cu adevarat un urmas demn al celebrului 300 SEL din anii 60, al carui urmas este. Si nu au lucrat degeaba. Soferul are la dispozitie intregul cuplu al motorului de la 2000 de prm-uri. Dincolo de agilitate si putere, E63 a fost foarte exact si atunci cand transmisia i-a fost pusa la incercare. Chiar daca exteriorul seamana izbitor cu modelele de serie ale Mercedes, „E63 AMG reuseste sa-ti atraga atentia atunci cand trece fluierand pe langa tine”. Ca urmare a celor descrise mai sus, Car and Driver a decis ca topul celor trei are in frunte superbul E63 AMG, urmat de Audi S6 si la distanta egala inchizatorul plutonului este BMW-ul M5. Intr-adevar, cei din urma au fost cei dintai!

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea