Stiinta & Tehnologie

Mazda5 face-lift

Un minivan pentru familie la un pret accesibil

Moda MPV-urilor mari nu a prins inca in Romania, prea putine exemplare ale unui segment atat de apreciat in lumea civilizata fiind vandute in ultimii ani. Probabil ca unul dintre motive a fost si aspectul mai mult comercial al acestor extrem de practice masini de familie . Lucrurile s-au schimbat insa, si marci care au facut pionierat, precum Renault sau, de pe partea cealalta a Oceanului, Ford, sunt concurate onest, cu argumente, de majoritatea producatorilor.

Mazda a mizat pe segmentul MPV inca din 1999, cand a lansat primul sau astfel de model, bazat in mare masura pe experienta Ford. Mazda Premacy a devenit apoi, in 2005, Mazda5 , beneficiind de imbunatatiri remarcabile, indeosebi la nivelul confortului si spiritului practic. Incepand de anul acesta, modelul a primit un face-lift pentru a se integra in noua linie de design a marcii, pastrand totusi elementele care au facut-o remarcata, mai ales ca in familia din care provine exista un reprezentant, S-Max, care poate spulbera oricand concurenta. Modificarile s-au produs la nivel frontal, acolo unde farurile, spoilerul si grila au devenit mai actuale. Stopurile au fost echipate cu LED-uri, capabile sa produca o lumina mai puternica, iar interiorul a fost mai bine organizat.


Cel mai mare avantaj al masinii sunt spatiile de depozitare, peste 40, din care se remarca cotiera generoasa, sistemul de culisare al scaunelor din spate, dar si masutele rabatabile de pe spatarele scaunelor. Prin rabatarea locului central dupa o schema ingenioasa, dar complicata, pot ramane doar doua scaune generoase, in timp ce un al treilea rand de scaune, rabatabile, ridica numarul maxim de pasageri la 7. Pozitia la volan este ridicata, specifica acestui segment, amplasarea schimbatorului de viteze la baza consolei centrale fiind menita sa usureze viata soferului la bord.

Nivelul calitatii materialelor este destul de bun, fara a impresiona in mod deosebit, o imbunatatire putand fi adusa, eventual, cu ajutorul optionalelor gen navigatie sau tapiterie din piele. Nu in ultimul rand, usile spate sunt culisante, asigurand un acces facil pe banchetele 2 si 3, optional putand fi echipate cu un dispozitiv de actionare electric, extrem de spectaculos si in acelasi timp destul de practic, similar celui utilizat in premiera de Peugeot 1007 . Usile electrice pot fi comandate de la butoanele din habitaclu, de sofer, de pasageri, dar si de pe telecomanda inchiderii centralizate.

Din punctul de vedere al dinamicii pe sosea, Mazda5 se poate lauda cu o atitudine buna pentru o astfel de caroserie, fara insa a depasi asteptarile. Suspensiile sunt orientate catre confortul pasagerilor, fiind recomandate abordarile ponderate ale virajelor, firesc pana la urma pentru un autoturism de familie.

Motorizarile disponibile acopera in mod egal optiunile de benzina si diesel: 1.8 litri de 115 CP si 2.0 litri 146 CP, pentru prima varianta si 2.0 litri (110 si 143 CP) pentru amatorii de motorina. Varianta testata, 2.0 benzina, s-a dovedit suficienta pentru un parcurs eficient, inclusiv cu o greutate sporita, cu mici varfuri de sportivitate pe zonele de turatii ridicate, dar cu influente negative asupra consumului.

Cutia de viteze standard, manuala, poate fi inlocuita in cazul acestui motor cu o cutie automata in 5 trepte care poate face mult mai usoare orele petrecute la volan. Dincolo de utilitatea sa in concedii, Mazda5 se poate descurca la fel de bine si in oras, fiind destul de manevrabila. Pretul este destul de atractiv, incepand de la 17.790 de euro, cu toate taxele incluse, ce-i drept pentru echiparea CE, care are un nivel scazut de dotari. Cea mai scumpa Mazda5 costa 27.790 de euro si are inclusiv navigatie.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

 

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea