Stiinta & Tehnologie

Mărcile auto premium încep să parieze şi pe modele ieftine

Dacă acum caţiva ani mărci cunoscute precum Mercedes, Audi, BMW sau Volvo ofereau modele al căror preţ de bază (cu tot cu taxe) pleca de la 25.000 de euro, în prezent situaţia s-a schimbat foarte mult, fiind uşor să cumperi autoturism premium cu mai puţini bani. Astfel, toţi producătorii premium au atacat şi segmentul de piaţă reprezentat de cumpărătorii cu potenţial financiar mai redus şi au introdus modele al căror preţ de bază porneşte de la sub 20.000 de euro. Cum cererea pentru astfel de modele este în creştere şi concurenţa devine tot mai acerbă, importatorii vin cu oferte personalizate care au menirea de a stabili o bază constantă de clienţi. Apropiata lansare a modelului C30 de la Volvo, cu varianta de bază la preţul de 17.200 de euro, cu toate taxele incluse, va tulbura apele în clasa premium medie-compactă. "Noul C30 este o maşină modernă, care ţinteşte segmentul persoanelor tinere, fără obligaţii, sau cupluri cu un stil de viaţă agitat. Acest tip de persoane caută o maşină cu un design incitant şi caracteristici în condus nemaiîntalnite, iar modelul a fost creat special pentru a întalni cerinţele acestora", declara Frederik Arp, preşedinte şi director Volvo Cars. Bogdan Huidan, marketing manager la Forum Auto, importatorul Volvo în Romania, spune că lansarea C30 înseamnă o lărgire a targetului Volvo în Romania. "Ne aşteptăm ca anul 2007 să reprezinte o creştere a segmentului premium, iar ca unităţi prevăzute pentru piaţa din Romania, Volvo estimează un total de 600 de bucăţi", a mai spus Bogdan Huidan. Cei de la Forum Auto au toate şansele să îşi atingă obiectivele de vanzări pe 2007, pentru că Volvo C30 are un număr foarte variat de motorizări, începand de la 1,6 litri benzină, cu o putere de 100 CP. Volvo estimează o producţie de 65.000 de modele C30 pe an Motorul de 1,6 este disponibil şi în varianta diesel, în cinci cilindri D5, propulsat de 109 CP. Printre variantele de motorizări vom găsi şi deja celebrele motoare turbo, cu puteri curpinse între 180 şi 220 CP. Volumul de unităţi fabricate va fi de 65.000 pe an. Volvo se aşteaptă ca 75% dintre clienţii Volvo C30 să fie din cele mai mari pieţe europene: Italia, Germania, Spania şi Marea Britanie. Preţurile C30 sunt cuprinse între 14.500 de euro, fără TVA, şi 25.605 euro, fără taxe incluse. Cei de la Volvo vor va avea însă de înfruntat o concurenţă serioasă pe piaţa romanească. Şi începem cu Audi, care are în ofertă modelul A3, ce costă în varianta de bază cu motorizare pe benzină de 1,6 litri, 16.468 de euro, fără TVA, iar dotările nu sunt deloc de neglijat. ABS şi ASR (controlul electric al tracţiunii), airbaguri frontale şi laterale pentru ambele locuri din faţă sau climatizare cu control electronic al temperaturii şi reglare separată stanga-dreapta. 302 de modele Audi A3, vandute pe piaţa romanească în 2006 Chiar dacă nu a fost "vedeta" vanzărilor, Porsche Romania a livrat anul trecut 302 unităţi de Audi A3, faţă de 285 de autoturisme comercializate în 2005. La aproximativ aceiaşi bani puteţi opta pentru un Volkswagen Golf , Opel Astra sau un Peugeot 307, ce-i drept cu ceva dotări în plus şi motorizare diesel. Totuşi, de multe ori, modelele premium sunt depăşite la capitolul preţ de cele mai slab cotate. Şi asta pentru că poţi cumpăra un Volkswagen Golf cu motorizări performante, tapiţerie din piele, faruri cu xenon sau alte dotari hi-tech, ce vor dubla aproape preţul de bază şi clar îşi va depăşi "fratele" Audi A3. Rămane la latitudinea clientului dacă alege un model premium cu dotări normale sau unul ceva mai slab cotat, dar cu dotări de automobil de lux. Producătorii premium oricum fac cu greu faţă concurenţei, pentru că "numele" nu mai vinde aşa de mult ca în trecut, cel mai elocvent exemplu fiind Lexus, divizia de lux a japonezilor de la Toyota, care a detronat "clasici" precum Mercedes, Audi sau BMW pe piaţa SUA. Promoţiile, în trecut apanajul producătorilor generalişti, au început să fie adoptate şi de mărcile de lux, chiar dacă nu întotdeauna este vorba despre reduceri de preţ, ci de oferte speciale care cuprind diverse pachete de dotări avangardiste, pentru care nu se percep bani. Sunt destui cumpărători care gandesc la modul: "de ce să-mi iau un Opel sau un Volkswagen la preţ de Audi sau Mercedes?". Mercedes şi BMW mizează tot mai mult pe clienţii cu venituri medii Nici BMW şi nici Mercedes nu refuză o piaţă cu potenţial ca aceea a maşinilor compacte, cel mai vandut segment în Europa. BMW îşi începe oferta cu Seria 1, motorizarea pe benzina,de 1,6 litri, pentru care trebuie să plătiţi 17.480 de euro, fără TVA. La aceşti bani primiţi geamuri electrice, aer condiţionat, ori elemente de siguranţă precum ABS sau ASR. Automobile Bavaria a reuşit să vandă anul trecut numai 168 de modele BMW Seria 1 , în creştere comparativ cu cele 155 vandute în 2005. Acum caţiva ani să-ţi cumperi un Mercedes cu 15.000 de euro era aproape imposibil. În prezent se poate. Cu fix 15.150 de euro, preţ fără TVA, puteţi să deveniţi posesor al unui Model Clasa A. Despre calitatea fabricaţiei nu mai este cazul să vorbim, aşa că o să trecem la dotările pe care le oferă. Chiar dacă este cel mai ieftin model de la Mercedes, Clasa A oferă mai toate dotările de confort şi siguranţă, obişnuite pentru această marcă. În dotarea de serie dispuneţi de aer condiţionat, ABS, ESP, ASR sau alte elemente de siguranţă ori de confort. Cu toate că preţul atrage, vanzările nu au înregistrat volume impresionante, un motiv fiind probabil faptul că mulţi cumpărători încă nu s-au obişnuit cu astfel de modele de la producătorul din Stuttgart. Anul trecut, Mercedes Romania a reuşit să vandă 119 modele A Klasse, comparativ cu cele 150 vandute în 2005. Nu ar trebui să ne mire dacă, peste caţiva ani, micul Smart va concura nu doar cu modele de la Renault, Opel sau Volkswagen, ci şi cu mărcile premium consacrate precum Audi, BMW sau Lexus.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea