Producatorul roman de automobile Dacia , membru al grupului Renault, a vandut in primul semestru al acestui an aproape 112.000 de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 8% fata de volumul aferent primelor sase luni din anul trecut, pe fondul ponderii tot mai ridicate a vanzarilor pe pietele europene.
Dacia a vandut in strainatate putin peste 60.000 de vehicule si a castigat clienti noi cu precadere in Germania (crestere de 188%) si Italia (plus 300%).
„Exista piete in strainatate in care practic nu avem concurenta. Am fost incantati sa vedem rezultatele din Germania, pentru ca soferul neamt este extrem de exigent ”, a explicat, ieri, Jacques Daniel, directorul comercial al Dacia.
Pe pietele externe, Dacia a vandut in primul semestru al acestui an cu 50,6% mai mult decat in perioada similara din anul 2006. Franta continua sa fie tara in care Dacia se vinde cel mai bine (crestere de 31%), marca plasandu-se astfel pe locul 13 in clasamentul producatorilor de autoturisme.
Vanzarile din Hexagon sunt urmate la mare distanta de cele din Germania, Algeria si Spania. Jacques Daniel a pus cresterea si pe seama lansarii cu succes a modelului MCV (break) pe pietele externe, de la inceputul anului.