Stiinta & Tehnologie

Kawasaki ZZR1400, cea mai puternica din lume

Cel mai mic producator japonez de motociclete tocmai a creat cea mai mare motocicleta sport din lume. Poate, insa, Kawasaki ZZR1400 sa invinga mitul Suzuki GSX1300R Hayabusa? Soim versus ninja in 1999, Suzuki lansa ceea ce avea sa devina o legenda contemporana a industriei moto: GSX1300R Hayabusa, numita dupa soimul peregrin japonez, unul dintre putinele animale capabile sa depaseasca o viteza de deplasare de peste 300 km/h. Pentru cei nefamiliarizati cu lumea motocicletelor, acesta ar trebui sa fie un indiciu suficient asupra performantelor de care este capabila Hayabusa, motorul de 1.298 cmc putind-o propulsa pina la 317km/h. Iar timp de sase ani, Hayabusa a ramas liderul incontestabil al motocicletelor de mare viteza. Surpiza a venit, insa, de la Kawasaki, cel mai mic producator de motociclete din Japonia, care a "anuntat", odata cu lansarea Ninja ZX - 12R, ca este capabil sa invinga Hayabusa. Dar, cu toate ca ZX - 12R putea produce 178 CP sau 190 CP cu admisia fortata a aerului - o supraalimentare pentru motociclete -, aerodinamica a fost mai slaba, ceea ce a permis GSX1300R, cu cei numai 175 CP ai sai, sa ramina in continuare referinta vitezei pe doua roti. Numai ca inginerii de la Kawasaki au revenit la proiectare. Surpriza de 200 CP Rezultatul certetarilor s-a materializat in ZZR1400 sau ZX 14 pentru continentul nord-american, un monstru cu care Kawasaki a spulberat, practic, Hayabusa. Motorul cu patru cilindri in linie, DOHC si 16 valve, de 1.352 cmc ii ofera lui ZZR1400 fie 190 CP, fie 200 CP cu admisia fortata a aerului, ambele la 9.500 rpm, ceea ce o transforma in cea mai puternica motocicleta de serie produsa vreodata, in timp ce cuplul atinge 154 Nm/7.500 rpm, fata de 138 Nm/7.000 rpm ai lui Hayabusa. in plus, japonezii au realizat ZZR1400 pe un cadru monoca de aluminiu din generatia urmatoare, foarte usor si rezistent, obtinind un centrul de greutate jos si orientat catre partea frontala pentru imbunatatirea conditiilor de condus. Suspensiile sint asigurate de o furca inversata cu cartus de 43 milimetri si de sistemul Uni-Trak pe spate. in privinta designului, ZZR1400 este sobru, neavind nevoie pentru a impresiona de combinatii de culori inutile, dar, in acelasi timp, agresiv, cele patru proiectoare si doua semnale din partea frontala dindu-i modelului un aspect de tarantula gata de a musca. Cu toate acestea, Kawasaki ZZR1400 are un neajuns. Dupa ce Hayabusa a atins 317 km/h, record de viteza absolut pentru motocicletele de serie, producatorii de profil s-au speriat si, la propunerea Societatii Regale Britanice pentru Prevenirea Accidentelor, au convenit ca viteza maxima a motocicletelor sa se opreasca la 300 km/h. Asa ca vitezometrul lui ZZR1400 ajunge numai pina la aceasta valoare, recordul stabilit de Hayabusa neputind fi depasit. Dar, chiar si asa, ZZR1400 ajunge la viteza maxima mai repede decit orice alta motocicleta din lume, avind toate sansele de a deveni noua legenda a lumii pe doua roti.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea