Stiinta & Tehnologie

Innebuniti de Oltcit

"IN CIUDA LEGENDELOR, Oltcitul nu consuma mult". E primul lucru pe care l-a zis Pupa (22 ani) cand ne-am intalnit sa vorbim despre Oltcituri. Mai exact, despre clubul Oltcitistilor. Ne-am intalnit seara, m-au dus sa imi arate boxa in care mai "mesterim noi", apoi Pupa ne-a invitat la el sa vorbim. "Orice s-ar spune, chiar nu consuma mult. Sa zic ca ia in jur de 10, hai 12", continua Pupa. Ceilalti sunt total de acord. Grupul vesel, cum isi spun ei, e format din Pupa, Calin Mic, Bogdan, Adrian, Iulian si Corbu. Toti sunt studenti si fac parte din asa-numitul Club al Oltcitistilor, fiind si cei mai activi."Orice vrei sa afli, intri pe forum la «forum.oltcit.ro», acolo sunt toate informatiile despre Oltcit si despre club". Forumul a pornit prin ?96, dar s-a produs o eroare si a fost repornit din 2004. La ora actuala in forum sunt inscrisi 2331 de utilizatori, dar baietii zic ca activi sunt probabil sub 300. Ce anume inseamna acest club si ce se petrece?" Exact ce se petrece intr-un club de pasionati auto pe stilul anilor '80. Se fac intalniri, oamenii se ajuta intre ei. Noi ne-am cunoscut pe forum, nu ne stiam, si uite cum suntem acum. Este un club de pasionati, nu e de curse, nu e de nimic altceva". Clubul nu se limiteaza doar la Bucuresti, exista filiale in toata tara. "Practic oriunde e un strop de net pentru a intra pe forum". De obicei, baietii se intalnesc la "mestereala", pe la unul din ei acasa. Mestereala insemnand multe experimente si reparatii la masini : de la munca la motor pana la spalatul masinii. "Ne intalnim ba la Pupa la boxa (locul nostru de mestereala), ba la mine in garaj, ba la Calin Mic in curte", spune Corbu. "Ne intalnim, vorbim, vedem, schimbam, experimentam, eu ii repar masina lui, el imi repara masina mie". Clubul are si intalniri nationale. O data pe an, se reunesc Oltcitistii din toata tara intr-un anumit loc in Romania. Acolo, lasand la o parte discutiile despre masina, probleme, piese, oamenii profita sa se imprieteneasca, sa cunoasca, live, oameni pe care ii cunosteau virtual de perioade lungi de timp". Exista si fete la fel de pasionate? "Da, dar mai putine. Adica nu cred sau cel putin nu stim noi de vreo fata care sa stea ca noi sa ia motorul la dezasamblat. Dar da, pe forum mai sunt fete care intra si posteaza si le intereseaza". Continuand discutia cu baietii, se vedea clar nu numai pasiunea lor pentru Oltcit, ci si cat de mult se ajuta unul pe celalalt. Si nu numai intre ei. Pe forum vorbesc si, de fiecare data cand cineva are o problema, discuta, dau solutii, se sfatuiesc, astfel incat omul cu problema sa isi faca o idee spre a o solutiona. Si nu se limiteaza la teorie. Uneori poate fi cineva din alt oras care sa aiba nevoie de o piesa si cei din Bucuresti sa-l ajute. La intalnirile clubului se prezinta masini, se pun intrebari, se dau raspunsuri si totul intr-o atmosfera foarte amicala, de altfel nu totul se rezuma la masini. "Inainte de forum eram total paralel cu tot ce inseamna munca la o masina", spune Corbu. Odata cu forumul si intalnirile lor de noapte, au invatat nu numai teorie, dar si practica, astfel incat acum isi repara singuri masinile. "Majoritatea intalnirilor noastre la boxa sunt pentru mesterit. Cand ni se mai pune noua pata sa ii mai facem ceva unei masini sau avem vreo problema, stam ore in sir acolo pana reusim". Cand unul are nevoie de ceva, celalalt vine cu piesa si cu cheful de munca, cam asa merg lucrurile. "Ce este foarte tare este ca ne reparam singuri masinile", spun ei. Si nu numai le repara, dar le si imbunatatesc. Unii au pornire cu buton, altii inchidere automata cu telecomanda (de altfel, cand se inchide masina, se inchid si geamurile automat), alarma, altii au schimbat caroseria, si-au vopsit masina: Corbu a vopsit-o cu un argintiu si a numit-o Siverica, Calin a numit-o Generalul si Pupa, Ybolino (de la numerele de inmatriculare). De ce tocmai Oltcit? Pentru fiecare din baieti, masina a fost un fel de mostenire de familie. Iulian, singurul care nu a mostenit-o, zice: "A fost prima mea masina, mi-a placut foarte mult. Forma mai ales, plus stilul elegant - sport". Calin Mic adauga: "Da exact. Sa nu mai zic de drumurile lungi facute cu ea, viteza si confortul mare". Adrian e singurul dintre toti care nu mai are Oltcit: "Deja nu mai puteam, nu ma simteam in siguranta. Oltcitul este o masina extrem de buna, doar ca a mea nu mai avea rost sa o repar. Avea si caroseria ruginita, in fine, am vandut-o". Pupa, in schimb, zice: "A fost un moment critic in care am vazut ca un Opel ramane cu mult in urma Oltcitului meu, care nu avea nici o modificare la motor. Si atunci am zis: hopa, stai ca totusi nu-i chiar asa cum pare masina, parca e un pic desteapta".

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea