Stiinta & Tehnologie

Hyundai i30 vs Kia Cee'd

Grupul Hyundai – Kia a lansat si ultima arma in arsenalul grupului, dupa temuta Kia cee'd care face ravagii printre clientii europeni, poarta numele de cod i30 . Mai precis nu e nume de cod, ci chiar asa se va numi masina. Nu, nu e vorba de o oferta Apple, ci de una Hyundai, numita pana acum FD, care vine sa aglomereze un segment si asa foarte disputat. Diferentele vizuale intre Hyundai i30 si Kia cee'd sunt aparent minimale, pentru ca masinile impart aceeasi platforma, precum si o multime de elemente de caroserie. Totusi, i30 are farurile mai alungite, proiectoarele de ceata sunt incadrate de un spoiler fata mai proeminent, grila fata are dimensiuni mai mari iar capota este prelungita cu un element cromat pe partea superioara a grilei. Diferente apar si la oglinzile retrovizoare, mai rotunjite la Hyundai i30, si la stopurile spate, prelungite vertical si mult mai reusite la Hyundai decat la Kia. Spoilerul spate prezinta aceleasi proeminente care dau o nota mai sport, integrand si placuta de inmatriculare , ceea ce a permis o profilare mai buna a hayonului decat la cee'd. Nu stim ce calitate au materialele de la interior, insa daca sunt la fel de reusite ca la Kia atunci grupul coreean are doua arme indreptate direct spre inima marketului auto european: hatchback-urile cu pretentii sport si interior de calitate. Motorizari Spuneam de pretentii sport - ei bine, ambele masini vor imparti aceeasi gama excelenta de motoare: 3 motoare pe benzina (1.4l 109CP/137Nm, 1.6 122CP/154Nm si 2.0 143CP/186Nm) si 3 dieseluri cu performante exceptionale, atat in privinta consumului, cat si a puterii dezvoltate raportata la greutatea masinii (1.6CRDi 90 CP/235Nm si 115CP/255Nm, 2.0 CRDi 140CP/304Nm). Avand in vedere cilindreea mai mare a gamei actuale de motorizari, performantele dinamice nu pot fi decat mai bune. Ambele modele sunt si ecologice, atat din punct de vedere al consumului, cat si prin faptul ca ofera filtre de particule pentru intreaga gama de motorizare diesel. Motoarele sunt cuplate cu o cutie de viteze manuala in cinci trepte orientata spre sportivitate, in timp ce motorul de 2 litri diesel vine echipat cu o transmisie manuala in sase trepte. Unde se va face diferenta intre cele doua masini? Ei bine, strategia Hyundai-Kia este sa ridice treptat nivelul de echipare si de confort al masinilor Hyundai, orientand in acelasi timp masinile Kia catre un public tanar si amator de senzatii tari. Cu alte cuvinte Hyundai i30 va fi o masina orientata spre confort si cu un interior rafinat, in timp ce Kia cee'd este o masina orientata spre dinamism, cu un habitaclu tineresc si sportiv. Acum, judecand dupa motorizarile identice si dupa ceea ce vedem in imagini, va fi greu sa te decizi intre cele doua. Kia cee'd este mai reusita la exterior, in timp ce i30 este mai reusit la interior. Performantele dinamice vor fi asemanatoare. Niveluri de echipare Vor fi oferite patru niveluri de echipare pentru Hyundai i30: Classic, Comfort, Style si Premium. Acesta din urma are o plaja enorma de dotari pentru clasa sa: RCD+ MP3 +USB+AUX, scaunele fata incalzite, intrare fara cheie, tetiere active, faruri de ceata, oglinzi rabatabile electrice si incalzite, oglinda retrovizoare centrala electrocromatica, aer conditionat automat, ABS+ ESP , senzori de parcare, cruise control si senzori de ploaie, precum si jante de aliaj de 16 inci si 205/55/R16. Gama de preturi pentru i30 se alfa intre 10.900 si 17.100 de euro (pretuti fara TVA). Pentru Kia Cee’d variantele de echipare sunt: LX, EX şi TX. Echipamentul prezent pe echiparea standard poate fi atuul cu care Cee’d va ataca agresiv concurenta. In vreme ce competitori se remarca printr-o oferta redusa de dotari la variantele de pornire, acest lucru conducand la costuri mari pentru asigurarea unei echipari minime, Kia vine cu oglinzi electrice si incalzite, cauciucuri Michelin, computer de bord, comenzi pe volan, linie audio CD player cu mp3 si conexiune USB, 6 airbaguri, geamuri electrice fata, aer conditionat cu racire torpedou, ABS + EBD, toate disponibile pe cea mai ieftina echipare, care costa numai 9.961 de euro plus TVA. Asta inseamna ca pretul masinii coboara in acest fel in zona in care sunt comercializate de obicei masinile din clasa mica. Pentru motorul diesel, echiparea de baza este la fel de atractiva, pretul de pornire fiind 11.845 de euro fara TVA, ceea ce face din Cee’d cea mai ieftina compacta alimentata cu motorina de pe piata. Pentru variantele mai scumpe si pentru optionale dotarile mai cuprind scaune de piele, navigatie, spoilere sport, ESP, trapa, cea mai bine echipata versiune ajungand la circa 16.000 de euro fara TVA. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alex Oancea

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea