Stiinta & Tehnologie

Fiat Bravo Sport

De la 206 la 230 de Nm doar prin apasarea unui buton de pe consola centrala. Nu este vorba despre o masina supersportiva – evident dupa numarul newtonmetrilor – insa butonul prin care propulsorul devine mai potent poate fi considerat drept o caracteristica a masinilor de rasa. In cazul nostru este vorba despre un model Fiat si anume Bravo 1.4 T-Jet. Practic, acelasi propulsor de 1.4 litri ofera 90 de CP, dar ajutat de turbina ajunge la 120 de CP sau chiar la 150 de CP. Injectia de sportivitate de pe consola centrala exista doar in versiunea Bravo Sport T-Jet de 150 de CP.

Bravo ofera si variante de motorizare pe motorina. Este vorba despre Multijet -ul de 1.9 litri, motor universal la Fiat – precum 2.0 TDi este la Volkswagen – capabil sa dezvolte 120 sau 150 CP. Pe nivelul de dotare Sport, BravoDiesel nu mai ofera butonul minune, dar dieselul are oricum cuplul mai mare (150 de CP si 305 Nm).

Bravo T-Jet 150CP Sport
Exteriorul il cunoasteti, seamana cu Grande Punto, dar este mai mare si mai elegant. Evident ca este si mai scump, insa isi face banii. Sportivul are 4 usi si ofera spatiu suficient in interior pentru 4 persoane si un copil, trei adulti pe bancheta din spate sunt, insa cam ingesuiti. La prima vedere singura afirmatie pe care nu o poti face despre Bravo este ca e urat. Masina este frumoasa la exterior si la interior. Designerul pare a fi fost atent cu detaliile, bordul “inspre sofer”, consola “la indemana”, scaunele, levierele usilor, totul este atragator.

Fiat Bravo SportVersiunea sportiva face risipa de “atentii”, leduri inserate in usi, scaune sport, volan si schimbator sport si din piele etc. Inainte de a rasuci cheia in contact – poate ca ar fi fost mai complet cu un buton de start pe aceasta versiune – interiorul este ireprosabil. pasul urmator este rasucirea cheii si zgomotul placut al propulsorului de doar 1.4 litri.

1.4 litri si 150 de CP
Evident ca este un motor turat, un motor caruia ii place sa se invarta la mai mult de 3000 de ture pe minut. Intre 4 si 5 mii de ture masina “sare” ca din pusca, este un arc incordat si este destul de manevrabila. Sunetul in habitaclu este fenomenal, iar pasagerii nu resimt negativ viteza sau curbele de pe serpetinele de la Paraul Rece, abordate stramt.

La apasarea butonului Sport, cuplul creste cu aproximativ 10 procente, insa un sofer care nu poate fi numit pilot nu resimte diferenta.Oricum masina poate iesi fara probleme din orice situatie neplacuta sau poate rezolva o depasire dificila cu putin ajutor de la sofer. Butonul “Sport” poate fi considerat un accesoriu de “fite”, insa reuseste sa personalizeze Bravo-ul in anumita masura. Nu gasesti foarte des un astfel de buton in masinile de serie de maxim 18 mii de euro.

Sta bine in curbe
Modelul sport are jante de 17 inci si cauciucuri de 225/45 pe spate. Asa ca nu va asteptati ca un astfel de Bravo sa fie foarte comod pe strazile brazdate de imperfectiuni de prin Bucuresti. Adevarata valoare a acestor “ incaltari ” se simte odata ce ai trecut de Ploiesti si te indrepti catre Campina . Drumul drept si lat permite turbo-ului de 1.4 litri sa isi dezlantuie herghelia, iar suspensia rigida intra in schema si tine masina aproape de asfalt. Curbele de pe Timis par facute special pentru ca Bravo Sport sa isi demonstreze calitatile sportive. Fara ASP masina poate fi ajutata sa derapeze usor, insa sta foarte bine pe sosea si toata “escapada” nu pare deloc periculoasa pentru pasageri, chiar si pentru cei neobisnuiti cu astfel de comportamente. Alergat in linie dreapta Bravo ajunge la prima suta in doar 8.2 secunde.

Fiat Bravo SportLa volan
Cele 6 trepte ale cutiei de viteze sunt bine gandite, iar schimbatorul este aproape exact. Masina poate fi condusa usor si lin, insa are ceva care te ispiteste permanent. Poate ca e vorba de sistemul de sunet cu sub-woofer din portbagaj, care acopera sunetul motorului, cu care msina ajunge la 5 mii de ture sau poate fi volanul care se invarte atat de usor incat, pentru inceput, condusul pare nesigur. Cert este ca Bravo Sport este intr-adevar o masina sport care poate fi comparata – fara ezitare – cu Golful TFSI.

Cum se vinde
Bravo a ajuns pe piata autohtona in a doua parte a lui 2007, an in care s-au vandut 174 de unitati. Pana in februarie in acest an Bravo si-a gasit 61 de soferi, iar cele mai bine vandute variante sunt propulsate de T-Jet-ul de 1.4 litri si 90 de CP si de cele doua Multi-Jet diesel de 1.9 litri cu 120 si 150 de CP.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea