Stiinta & Tehnologie

EOS, cea mai sexy decapotabila

O sa incepem prin a explica provenienta cuvantului EOS; este un cuvant imprumutat din limba greaca si reprezinta Zeita rasaritului in motologia greaca. Astfel cei de la Volkswagen au ales ca loc de lansare chiar litoralul grecesc, reusind astfel sa evidentieze intelesul lui EOS. Este un nume foarte bine ales, usor de tinut minte pentru k este scurt si cu impact puternic. Design exterior Desi cei de la Volkswagen au dorit ca modelul EOS sa fie construita de la 0 si sa nu se foloseasca de platfora nici unui alt model Volkswagen, nu am putut sa nu remarcam asemanarile pe care farurile lui Eos le au cu cele ale modelului Polo si a stopurilor cu cele de pe Passat sau Jeta. Cu toate acestea liniile noului cabrio au personalitate si realizezi cu rapiditate ca este o masina speciala. Caroseriile masinilor cabrio sunt, in general, mai atragatoare decat restul. Volkswagen a reusit sa realizeze un model extrem de sexy dar a cochetat si cu eleganta si stilul, lucru pe care producatorul german l-a pus in practica la toate modelele pe care le-a produs in ultimii ani. Hard-top-ul lui EOS se fragmenteaza in timpul deschiderii (28 de secunde) in 5 portiuni, astfel are nevoie de un spatiu de depozitare mult mai mic decat al modelelor mai vechi. Dezavantajul este ca fiecare imbinare contribuie la marirea zgomotului mai ales la rularea cu viteze mari. Avem si un element instalat in premiera pe un model cabrio-coupe si anume trapa imensa din sticla de tip open sky. Interior Interiorul este unul cu mult peste cel al modelelor rivale, varianta echipata cu piele bicolora fiind deosebit de rafinata. Materialele folosite sunt de calitate superioara, consola este asezata ergonomic in timp ce aspectul acesteia pastreaza stilul consacrat. Interiorul este plin de comenzi (cu atat mai multe cu cat masina este echipata cu GPS) dar care au o pozitionare optima fiind astfel usor de accesat. Locurile din spate nu sunt inutile (cum intalnim la foarte multe modele cabrio de pe piata) dar nu sunt insa comparabile cu cele de pe modelul Passat. Portbagajul nu prezinta foarte mult spatiu de depozitare , fiind nevoie de un geamantan si o valiza de mici dimensiuni pentru a-l umple. Motorizari Cei de la Volkswagen au ales pentru EOS 3 variante de motorizare: doua motoare pe benzina FSI de 2.0 litri si 150 CP respectiv 200CP (turbo) si o varianta diesel 2.0 TDI. Aceste motorizari sunt cuplate la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte care reuseste sa ofere un cuplu echilibrat in orice treapta de viteze. Varianta de top a motorizarii, 2.0 FSI de 200 CP, reuseste sa atinga 100 km/h in numai 7.8 secunde, caracteristici care recomanda acest model drept unul sportiv. In Romania Volkswagen EOS are un pret cuprins intre 21.106 euro si 29.321 pentru modelul 2.0 FSI de 200 CP. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alex Oancea

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea