Stiinta & Tehnologie

#Digital Moment #clienti

Digital Moment - Atentia din nou catre client

Articolul de fata este un indemn catre firmele mici si mijlocii din Romania, un apel si un semnal de alarma in acelasi timp. Anume, sfatuim IMM-urile sa-si intoarca atentia catre ceea ce conteaza cu adevarat (in afara de profit, desigur) : sa puna clientul, prezent sau viitor, in centrul atentiei.

Marketingul, in general, asa cum este definit de reputati experti, este o “activitate menita sa satisfaca nevoile si dorintele prin procese de schimbare” (Philip Kotler) sau un “proces managerial de anticipare, identificare si satisfacere a cerintelor clientilor intr-un mod profitabil” (Chartered Institute of Marketing). Dupa cum puteti observa si singuri, in cele mai multe conceptii despre ce este marketingul, in centrul definitiei se afla clientul, viitor sau actual.

Digital Moment ofera servicii de marketing digital si web development de aproape 10 ani si in tot acest timp a colaborat cu nenumarati clienti si parteneri din diferite sectoare de activitate. Aprecierea noastra este ca cel mult 1 din 30 de intreprinderi mici ori mijlocii fac marketing in sensul traditional al cuvantului si chiar mai putine de atat inteleg si aplica principiul “Clientul in centrul atentiei”, un principiu esential diferit de “Clientul nostru, stapanul nostru”.

Oportunitate sau Pericol

Acum, pe de o parte, ca veste buna, aceasta situatie creeaza o oportunitate extraordinara pentru cei care vor sa creasca cifra de afaceri si profitabilitatea facand ceea ce competitia lor nu face, aducand valoare clientilor lor in feluri pe care acestia din urma le asteapta, le doresc ori le sunt necesare. Pe de alta parte, ca veste proasta, de ficare data cand nu aplicati principiul de mai sus, pierdeti ocazii de crestere, de slabire a competitiei, face ca promovarea sa aiba rezultate reduse, lupta de a castiga clientul se concentreaza in special pe pret pentru ca firmele care sunt in competitie nu se diferentiaza prin altceva. Cei mai multi antreprenori nu au un raspuns cand le punem intrebarea “De ce ar cumpara potentialul tau client de la tine si nu de la competitie?”. Cel mai frecvent raspuns este “Suntem mai buni”, al doilea fiind “avem preturi mai bune”, asta cand avem un raspuns. Iar in ce priveste preturile, chiar daca spun ei ca-s mai bune, nu aceasta este si realitatea.

De ce este un semnal de alarma?

Singurii care castiga net din aceasta situatie sunt marile platforme precum Google sau Facebook. Aceasta competitie deosebit de intensa si concentrata pe “cum si unde sa ne promovam” in loc de “cum sa fim alaturi de clientii nostri” le produce miliarde anual. Dupa ei vin marile site-uri care vand publicitate si, bineinteles, agentiile de publicitate. O sa intrebati, de ce este rau acest lucru? Pentru ca in acest sistem al lui “cand si unde” castiga cel care se promoveaza mai mult si mai bine, cu alte cuvinte un prim indicator de succes este cine are bugetul de publicitate mai mare. Situatie care mai departe si pe termen mediu / lung face viata mai grea si mai neprofitabila pentru cei mici. Deci, cine pierde? IMM-urile si clientii lor.

Dupa cum puteti observa si probabil stiti deja din proprie experienta, clientul final, beneficiarul nu este inclus in aceste calcule decat ca rezultat al vanzarilor. In legatura cu accesarea serviciului oferit de firma, ori cumpararea produsului oferit de aceasta, majoritatea antreprenorilor cu care noi luam contact nu se intreaba cum il pot face pe acesta multumit. Cu adevarat multumit. Ce intrebari are, ce informatii are nevoie pentru a lua o decizie de care sa fie multumit, temeri, dorinte, nevoi, limite, pret etc.. Cu alte cuvinte, antreprenorul nu se uita la lume si prin ochii clientului sau. Nu vrea sa-l cunoasca de fapt pe acesta.

Care este indemnul Digital Moment? Profita de fiecare moment si beneficiaza de pe urma acestor oportunitati. Daca vrei sa incepi o discutie despre cum sa pui clientul in centrul atentiei ori sa cresti randamentul investitiilor in marketing si publicitate - contacteaza-ne.

Dan Matache - Director Executiv Digital Moment

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.