Stiinta & Tehnologie

#anvelope #vara #iarna

Diferentele dintre anvelopele de vara si cele de iarna

Desi am intrat in luna februarie si iarna ar fi trebuit sa-si ia ramas bun, Romania pare sa nu mai scape de ger si ninsoare. Stim ca zapada este bucuria celor mici, insa nu putem spune acelasi lucru despre adulti, mai ales despre cei din spatele volanului. Ninsorile de anul acesta le-a dat batai mari de cap soferilor din toata tara, insa multi dintre ei au recunoscut ca masinile lor sunt echipate cu de vara, adica neadecvat pentru acest sezon.

Vara sau Iarna?

Sa conduci autovehiculul in zone cu diferente de temperaturi este un lucru ce afecteaza in mod cert starea generala a acestuia, in special in cazul pneurilor. Unele cauciucuri sunt create special pentru anotimpul calduros, atunci cand asfaltul este fierbinte, in timp pentru sezonul rece gasim cauciucuri speciale. In urmatoarele randuri vom discuta despre diferentele dintre le de iarna si le de vara.

de vara

Cauciucul poate avea diferite efecte atunci cand intra in contact cu un sol cald. le de vara sunt compuse dintr-un cauciuc mai moale si mai elastic fata de cele de iarna si sunt special create pentru a fi utilizate la temperaturi mai mari de 7 grade celsius. Au un comportament bun pe asfaltul uscat sau umed datorita vascozitatii din compus, dar nu sunt recomandate pe carosabilul acoperit cu zapada sau gheata. Sunt capabile sa reziste la temperaturile ridicate din perioada verii si devin foarte rigide la temperaturi scazute, lucru ce afecteaza simtitor aderenta .

Aceste cauciucuri vin deasemenea cu design special al santurilor care ofera o tractiune mai buna in zilele ploioase. Desi aceste cauciucuri, prin flexibilitatea lor, ofera o manuire mai usoara si mai placuta a volanului, sunt usor de tocit. Asa ca pregateste-te sa arunci mai repede un set de de vara decat unul de iarna sau all season.

de iarna

Exact asa cum sugereaza si numele, aceste cauciucuri sunt create pentru fi utilizate cu usurinta la temperaturi mai mici de 7 grade celsius. Aceste cauciucuri au un model specific incrustat. Santurile mici se intersecteaza cu altele mai mari, avand ca efect impingerea in exterior a zapezii, sau a apei. Materialul este mai gros decat de obicei si este confectionat dintr-un compus pe baza de siliciu.

Datorita componentelor care isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute si a crestaturilor multiple de pe banda de rulare, aceste au o aderenta mai mare pe zapada sau gheata. le de iarna tind sa fie putin mai zgomotoase decat cele de vara, dar unele modele mai noi par sa fi inlaturat si aceasta problema.

All Season

Pentru cei nehotarati sau care nu vor sa schimbe le de doua ori pe an, exista si tipul de all season. Aceste cauciucuri sunt special create pentru a fi utilizate pe parcursul intregului an, pe toate anotimpurile , in toate conditiile. Imbina calitatile lor de vara si ale celor de iarna, dar in conditii extreme este, le all season sunt inferioare celor de vara pe uscat sau celor de iarna pe zapada.

Preturi

Pretul unei poate varia in functie de producator, dimensiuni, profil sau anotimp. Pentru o masina medie, pretul unei de iarna porneste de la 100 – 120 lei, insa poate ajunge si pana la 500 – 600 lei. Cele mai costisitoare sunt insa le destinate SUV-urilor, care pot depasi suma de 10.000 lei pe set.  

Sfaturi

• Asigurati-va ca toate cele patru sunt identice. Combinarea lor va influenta stabilitatea autovehiculului.

• Fara cauciucuri adecvate riscati derapaje necontrolate, stabilitate redusa si eficienta scazuta la franare.

• Iarna este esential sa verificati presiunea din . La fiecare scadere de temperatura, cu cinci grade  celsius, cauciucul pierde aproape 500g de aer.

le de iarna au limitari de viteza. Pentru cauciucurile cu codul Q, viteza maxima recomandata este de 160 km/h, pentru cele de cod T, viteza maxima este de 190km/h, iar cele de cod H au limita de 210 km/h.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea