Stiinta & Tehnologie

Daewoo, strivit de Logan

Producatorul de automobile de la Craiova a realizat anul trecut afaceri de 762 milioane de lei, echivalentul a 210 milioane de euro, in scadere cu 5,8% comparativ cu 2004. Potrivit datelor financiare ale companiei, DWAR a raportat in 2005 o pierdere bruta de 171,7 milioane de lei (47,4 milioane de euro), comparativ cu un profit brut de 160,8 milioane de lei (39,7 milioane de euro) cu un an inainte. „Una dintre cauze pentru rezultatele din 2005 a fost data de aprovizionarile de piese si materiale pentru motoarele si cutiile de viteze care s-au facut anul trecut, dar acest lucru a condus la cresteri substantiale pe acest segment in 2006“, a spus Valeriu Girlea, director de comunicare al Daewoo Automobile Romania. Cota de piata la jumatate Cu exceptia modelului Cielo, anul 2005 a adus pentru Matiz, Nubira si Tacuma o perioada de scaderi dramatice ale vinzarilor. Cel mai bine vindut model Daewoo a inregistrat o diminuare de 35,3% a vinzarilor, ceea ce a facut ca Matiz sa fie comercializat in doar 13.087 de unitati. Numarul clientilor pentru Nubira a scazut in 2005 cu 33,9%, pina la 981. Dupa o scadere de 79,6%, Tacuma a atras numai zece clienti pe ansamblul anului trecut. Cielo, al doilea model in topul vinzarilor marcii Daewoo, a fost singurul care a contribuit la cresterea vinzarilor de autoturisme. Cu un avans de 19%, Cielo a fost comercializat in peste 6.300 de exemplare. Cea mai mare batalie a Daewoo a fost pierduta anul trecut: cota de piata la jumatatea celei din 2004 si numar de unitati vindute sub nivelul anului precedent. Lovita atit de avansul importurilor de masini, cit si de Logan, cota de piata a DWAR s-a injumatatit anul trecut, ajungind la 9,5%, iar vinzarile au scazut cu 6.663 de unitati, pina la 20.380 de autoturisme. In schimb, profitind de toate aceste pierderi ale constructorului de la Craiova, Dacia si-a majorat vinzarile anul trecut cu 55,7%, pina la 93.084 de unitati, dintre care 88.275 au fost Loganuri, in conditiile in care, in aprilie 2005, s-a sistat productia modelului Solenza. Automobile Dacia a controlat anul trecut 43,2% din piata totala a autoturismelor noi comercializate in Romania. Continua pierderile In primele sase luni din 2006, pierderile companiei au ajuns la 84.000 de lei, dupa ce in perioada similara a anului trecut DWAR a consemnat un profit net de 1,02 milioane de lei. Compania a raportat o cifra de afaceri de 2,8 milioane de lei, in crestere cu 9,7% fata de nivelul din primul semestru al anului precedent, de 2,5 milioane de lei. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Daewoo a vindut in primele trei trimestre din acest an 17.788 de autoturisme, cu 6% peste nivelul din 2005, si a ajuns sa detina o cota de piata de aproximativ 10%, in scadere cu un punct procentual fata de anul trecut. In stand-by Compania Automobile Craiova a preluat recent de la creditorii coreeni Daewoo Motors 51% din actiunile uzinei Daewoo Automobile Romania, majorindu-si astfel participatia la 100%. Statul este actionarul majoritar al Automobile Craiova, cu 72,4% din titluri, iar SIF Oltenia detine 22%. Statul intentioneaza sa transfere fabrica unui investitor strategic. Printre firmele interesate de cumpararea DWAR se numara Ford si General Motors din Statele Unite si Chery Automobile din China. Producatorul francez Renault, vehiculat ca unul dintre posibilii investitori, a anuntat ca nu este interesat de preluarea uzinei de la Craiova.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea