Stiinta & Tehnologie

Daewoo parcheaza la stat

Statul va ajunge actionar la Daewoo Romania in aceasta saptamina, dupa care producatorul auto va fi vindut unuia dintre cei patru potentiali cumparatori. Automobile Craiova va prelua in aceasta saptamina participatia majoritara la producatorul auto de la Craiova, de la compania sud-coreeana Daewoo Motor. Reprezentantii firmei sud-coreene vor veni la Bucuresti, pentru semnarea contractului de preluare a pachetului majoritar de actiuni de catre Automobile Craiova. Rascumparare din banii proprii Creditorii coreeni vor primi 60 de milioane de dolari pentru pachetul de 51% dintre actiunile Daewoo Automobile Craiova. Finantarea tranzactiei va fi asigurata exclusiv de societatea craioveana, potrivit ministrului Economiei. „Pretul a ramas la 60 de milioane de dolari. Banii nu vor fi platiti din bugetul de stat, ci din fondurile societatii”, a dat asigurari Seres. Oficialul guvernamental a adaugat ca Automobile Craiova nu va trebui sa recurga la credite, intrucit dispune de sumele necesare pentru realizarea tranzactiei. Automobile Craiova, actionarul minoritar al Daewoo Automobile Romania (DWAR), a convocat pe 19 septembrie Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor pentru ratificarea hotaririi de preluare a actiunilor detinute de coreenii de la Daewoo Motor la DWAR. Cu aceasta ocazie, directorul general al Automobile Craiova va fi mandatat sa semneze declaratia de renuntare a dreptului de preemptiune si de descarcare de gestiune, precum si pentru semnarea actului aditional la statutul Daewoo Automobile Romania dupa realizarea tranzactiei. Statul vinde imediat In urma efectuarii tranzactiei, Automobile Craiova va detine in proportie de 100% capitalul Daewoo Craiova. In prezent, Daewoo Motor controleaza 51% dintre actiunile Daewoo Automobile Romania, iar diferenta de 49% din capitalul social apartine firmei Automobile Craiova, la care statul detine 72,4% dintre actiuni. Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, a declarat, in urma cu trei saptamini, ca Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va face un anunt pentru privatizarea societatii Daewoo Craiova in a doua jumatate a lunii septembrie, imediat dupa ce va prelua participatia majoritara de la partea coreeana. Printre potentialii investitori interesati de preluarea DWAR se numara cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, General Motors, Ford, alianta nissan si constructorul chinez Chery Automobile. Fabrica de automobile de la Craiova produce modelele Matiz, Cielo si Nubira. In primele cinci luni ale acestui an, a produs 7.500 de automobile. Fabrica are 3.600 de angajati si a raportat, in 2004, o cifra de afaceri de aproximativ 200 de milioane de euro. In prezent, jumatate din cifra de afaceri este realizata din productia de motoare si cutii de viteze. GM ar vrea doar motoarele Preluarea uzinei de la Craiova de catre General Motors ramine inca incerta, intrucit constructorul american a anuntat, la inceputul acestui an, ca s-ar putea retrage din cursa pentru privatizare. Potrivit „Financial Times”, americanii negociaza cu Ford Motor si alianta Renault-Nissan, principalii contracandidati pentru achizitia fabricii, conditiile de continuare a livrarilor de motoare fabricate la unitatea de la Craiova. Nick Reilly, directorul executiv al GM Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud a producatorului american, a declarat ca GM nu are nevoie sa cumpere fabrica de la Craiova, unitate cu 3.600 de angajati, relateaza ,,Financial Times”. Reilly a spus ca divizia pe care o conduce doreste sa cumpere anual 60.000-70.000 de motoare produse la uzina din Romania, pentru ca apoi sa majoreze cantitatea la 100.000 de unitati. Americanii s-au aratat interesati de motoarele pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri. „Principalul nostru interes este sa asiguram livrarea de motoare”, a declarat Reilly. Mai mult, GM a anuntat ca doreste ca Guvernul roman, care administreaza vinzarea unitatii de la Craiova, sa se asigure ca grupul care va prelua unitatea de productie va mentine livrarile catre Coreea de Sud. Faliment coreean preluat de americani Producatorul coreean de automobile Daewoo Motor a intrat in faliment, in urma cu doi ani. O parte dintre uzinele sale au fost preluate de gigantul american General Motors. Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta formata din Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo Motor. Uzina nu a facut insa obiectul preluarii de catre GM si produce in continuare automobile sub numele Daewoo, pina cind GM ii va ridica dreptul de folosinta a numelui. Cota de piata creste in luna lui cuptor Al doilea mare producator autohton de Automobile, Daewoo Craiova, si-a revenit in iulie din caderea consemnata in luna anterioara. Numarul de unitati Daewoo comercializate exclusiv in luna iulie s-a dublat comparativ cu iunie. Astfel, producatorul de la Craiova a raportat vinzari de 4.176 de unitati, fata de 2.003 unitati in iunie 2006. Si la nivelul cotei de piata, Daewoo a marcat o crestere de 6,6 puncte procentuale. Daca in iunie cota de piata se restrinsese la 8,5%, in iulie acest indicator s-a majorat la 15,1%. Pe ansamblul primelor sase luni, Daewoo a inregistrat in Romania o cota de piata de 8,1 procente. La sfirsitul perioadei ianuarie-iulie 2006, cota de piata a producatorului a urcat la 9, 4 procente . In primul semestru, 9.462 de clienti au optat pentru achizitionarea unui automobil marca Daewoo, in timp ce numarul lor s-a majorat la 13.638 dupa primele sapte luni ale acestui an. Prin comparatie, principalul constructor roman de autovehicule, Automobile Dacia, a suferit in iulie un recul al cotei de piata, ajungind la 38,8%, dupa ce in iunie acest indicator inregistra 42,7 procente din piata totala a autoturismelor comercializate in Romania. Aceeasi situatie a fost inregistrata pe ansamblul primului semestru versus primele sapte luni. Daca in perioada ianuarie-iunie, Dacia detinea o cota de piata de 42,4%, la sfirsitul primelor sapte luni acest indicator a coborit la 41,7%. Logan musca din Daewoo Cea mai mare batalie a Daewoo a fost pierduta anul trecut, cind a raportat o cota de piata la jumatatea celei din 2004 si un numar de unitati vindute sub nivelul anului precedent. Astfel, cu o reducere a vinzarilor de 6.663 de unitati, pina la 20.380 de autoturisme, Daewoo a ajuns sa controleze 9,5% din piata, aproape la jumatate fata de cota obtinuta in 2003. In schimb, dintre toate aceste pierderi ale constructorului de la Craiova, Logan a muscat din plin. Dacia si-a majorat vinzarile la 93.084 de unitati anul trecut, dintre care 88.275 au fost Loganuri, in conditiile in care, in aprilie 2005, s-a sistat productia modelului Solenza. Dacia a reusit sa-si adjudece un plus de doua puncte procentuale, ajungind sa controleze 43,2% din piata totala a autoturismelor comercializate in Romania.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea