Stiinta & Tehnologie

Dacia Sandero debuteaza pe 6 martie

Noul hatchback este mai scurt cu 20 de centimetri decat Logan. Dacia va cunoaste peste aproximativ o luna un nou moment istoric. Cel de-al doilea model dezvoltat in epoca Renault va fi lansat la Salonul Auto de la Geneva sub numele Sandero, completandu-si astfel gama cu un hatchback. Dacia Sandero continua epopeea Logan la uzinele de la Colibasi, in cadrul indraznetului proiect X90, demarat la inceputul anilor 2000, dupa cumpararea fabricii de francezii de la Renault. Asa cum era de asteptat, Dacia nu putea sa ramana doar la nivelul unui model, chiar daca acesta a fost declinat pana acum in 4 variante de caroserie: berlina, break, minivan si pick-up. Cel de-al doilea model al marcii este construit pe baza aceleiasi platforme pe care s-a realizat Logan, asta insemnand ca mare parte din solutiile tehnice vor fi utilizate si la Sandero. Deosebirea consta in tipul caroseriei, pe de o parte, fiind vorba despre un hatchback (al doilea in istoria marcii dupa Liberta), adica 5 usi, si in designul masinii de cealalta parte, Renault preferand sa schimbe complet aspectul automobilului, la exterior nefiind preluat niciun element de la Logan. Interiorul, in schimb, este aproape neschimbat , incepand de la volan si terminand cu aspectul consolei centrale. Motoarele utilizate vor fi similare celor de pe Logan, 1.4 litri benzina, 1.6 16v benzina si 1.5 dCi, propulsoarele Hi-Flex comercializate in Brazilia nefiind deocamdata planificate pentru piata europeana. Clasa mica Din punct de vedere tehnic, Sandero are o lungime de 4,02 metri, ceea ce o plaseaza la limita dintre clasa mica si cea compacta, desi diferenta intre acesta si cele mai multe modele din segmentul supermini este de numai 3-4 centimetri. Din cauza caroseriei, masina pierde aproape 200 de litri din portbagaj , fiind insa mai usor de manevrat si ceva mai economica. Potrivit declaratiilor reprezentantilor Renault, Sandero va fi usor mai bine echipata decat Logan, ceea ce face ca pretul sau sa fie putin mai mare, sursele noastre estimand o diferenta de circa 1.000 de euro la acelasi nivel de echipare. Nu este exclus ca Dacia Sandero sa aiba la un moment dat si o versiune Sport, realizata de divizia Renault Sport, scopul fiind atragerea tinerilor catre marca Dacia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea