1. Pentru cine construim acest site mobil?
2. Cum vom masura succesul de conversie?
3. Ce factori de design afecteaza ratele de telefonie mobila de conversie de e-commerce?
4. Cum arata pagina unui produs ideal?
Pentru cine construim site-ul?
Clientul mobil este o persoana despre care constructorii de site-uri web invata in mod constant, dupa cum adoptarea dispozitivelor mobil devine tot mai raspandita in viata de zi cu zi. Pentru a planifica dezvoltarea unui magazin de e-commerce mobil, trebuie sa ne punem in locul clientului de telefonie mobila pentru a intelege intentiile si nevoile acestuia.
Dispozitivele mobile ne-au invadat treptat viata in ultimii ani. Le folosim in diverse situatii:
- in timp ce ne uitam la TV;
- in timp ce facem cumparaturi;
- in pat sau in baie;
- in timp ce manancam;
- atunci cand ne plictisim sau de asteptam la o statie de tren, sau ca pasageri in masina.
In fiecare din situatiile mai sus, mintea persoanei va fi intr-o alta ipostaza, nu neaparat setata in "modul de cumparare". De asemenea, tindem sa folosim telefoanele mobile mai mult dimineasa, iar tabletele mai mult seara, deci conteaza intr-o oarecare masura si ora de accesare.
Cum masuram succesul
Trebuie sa ne stabilim obiective de tip SMART (definite de catre Paul J. Meyer), pentru a urmari si masura succesul nostru. Aceste obiective vor ajuta, de asemenea, sa ne concentram asupra proiectului. Deci, ce sunt obiectivele SMART?
- Specifice – scopul ar trebui sa fie clar si ar trebui sa defineasca ceea ce incercam sa realizam.
- Masurabile – Cum vom masura acest lucru? Prin ce metoda? Am putea merge mai departe prin a ne gandi cine va fi responsabil pentru raportare.
- Accesibile – Cum vor fi atinse aceste obiective? Ce trebuie facut pentru acest lucru? Avem bugetul, priceperea si timpulul necesar?
- Relevante – sunt aceste obiective in conformitate cu viziunea noastra de ansamblu? Suntem persoanele potrivite pentru a face acest lucru?
- Timpul de lucru – Cat de repede poate fi realizat acest site? Cand vom incepe si cand vom termina?
Factori de design
Spatiul este important pe telefonul mobil. Nu avem luxul de a oferi mega meniuri pentru utilizatori, pentru a naviga in categorii mai multe niveluri. Prin urmare, avem nevoie sa acordam prioritate caracteristicilor cheie ale continutui, si in acelasi timp sa oferim o caseta de cautare care este usor de accesat. Adoptarea navigarii off-canvas devine din ce in ce mai raspandita. Locatia casetei de cautare, a meniului simplificat si a cosului de cumparaturi trebuie sa ramana consecventa de-a lungul intregului parcurs virtual al clientului.
Pagina ideala de produs
O pagina ideala ar trebui sa tina cont de urmatorii factori:
- titlul clar, cu tipografie receptiva in paleta de culori corporative;
- pretul in culoare contrastanta si tipografie receptiv care iese in evidenta si este usor de citit, mai presus de toate celelalte informatii de stabilire a preturilor;
- un apel foarte clar de actiune care iese in evidenta mai presus de toate celelalte link-uri pe pagina (cu forma simpla incapsulare);
- o mare fotografie a produsului, o scurta descriere pentru a da o privire de ansamblu a caracteristicilor produsului, mai multe informatii detaliate despre produs pentru clientii care doresc sa cerceteze piata, indicatia de disponibilitate, etc.
Advertorial