Stiinta & Tehnologie

#agentie marketing #marketing

Cum sa gasesti o agentie de marketing potrivita afacerii tale online

Traim intr-o lume a consumerismului in care oamenii au contact zilnic cu sute de branduri. A te diferentia intr-o astfel de lume face diferenta intre succes si esec. Pentru a face acest lucru, ai nevoie de o strategie bine gandita pentru a alege blendul perfect de canale si comunicarea corespunzatoare.

 

Oricat de mult ai avea incredere in echipa de marketing din cadrul companiei, o agentie de marketing capabila iti poate spori vanzarile din simplul fapt ca asta e focusul businessului.

O agentie de marketing iti poate creste considerabil cifra de afaceri, insa este important sa gasesti o firma care sa te reprezinte in cel mai bun mod posibil.

Cunoaste-ti nevoile de business

Cu mult inainte sa incepi cautarea unei agentii de marketing, trebuie sa afli de unul singur ce canal te-ar avantaja cel mai bine. Cauti sa iti dezvolti blogul si sa rankezi in motoarele de cautare? Crezi ca promovarea offline ti-ar aduce mai multe rezultate?

Aduna-ti echipa si fa o lista cu toate canalele de promovare care ar fi rentabile. Daca esti in dubii si nu stii ce sa alegi, cel mai simplu e sa te uiti la competitie si sa vezi cum abordeaza ei lucrurile.

Iata cu ce te-ar putea ajuta o companie de digital marketing:

Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)

  • Material publicitar online (de la copywriting pana la productie video/multimedia)
  • Campanii PPC (Google Adwords, Facebook Ads, Instagram Ads)
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Blogging
  • Social media marketing
  • Analytics
  • Web development

Probabil ca sunt mai multe servicii care pot fi incluse in aceasta lista. Este datoria ta sa identifici care ar fi serviciile cele mai relevante pentru afacerea ta, insa o agentie de marketing te poate ajuta si cu acest lucru.

Care sunt punctele forte ale agentiei?

Nu toate agentiile de marketing sunt la fel, iar numarul de angajati nu are nicio legatura cu expertiza acestora. Daca ai un magazin online de remedii naturiste, incearca sa cauti companii care au experienta in aceasta nisa sau intr-o nisa apropiata.

Experienta intr-o nisa nu este totul, insa. Agentiile de marketing cu adevarat bune sunt cele care se pot adapta cu succes oricarui client. In acest caz, trebuie sa te uiti la clientii lor. Cat de divers este portofoliul? Cat de creative sunt strategiile abordate si cat de calitative sunt serviciile oferite?

Uneori, experienta vasta intr-o anumita nisa poate fi o lama cu doua taisuri. Pana si creativitatea are o limita, iar o agentie care a mai lucrat pe aceeasi nisa cu alti douazeci de clienti nu va veni cu nimic nou.

Analizeaza exact ce a facut compania respectiva pentru clienti.

Fii atent la stilul de scris abordat si vezi daca se potriveste cu specificul companiei tale. Poate compania ta ar beneficia mai mult dintr-un copywriting mai hazliu. In acest caz, cineva care e foarte rigid si rece in scris s-ar putea sa nu fie cea mai buna alegere pentru tine.

Negociaza corespunzator

De multe ori, pretul pentru servicii va fi determinat prin negociere. Procesul de negociere poate fi inconfortabil, mai ales daca nu ai mai colaborat in trecut cu agentii. Sunt, insa, diverse moduri prin care poti face aceasta etapa mai usoara.

Decat sa numesti un pret, mai degraba numeste un spectru in care va puteti incadra in functie de serviciile oferite. Daca numarul este nenegociabil, considera sa negociezi alte aspecte cantitative sau calitative ale serviciilor.

Tine minte, insa, ca daca platesti putin, vei avea prioritate scazuta in comparatie cu restul clientilor companiei si probabil ca vei fi asignat catre angajatii mai putin experimentati ai companiei. Asadar, o economie de cateva sute de lei s-ar putea sa nu fie cea mai benefica actiune pentru afacerea ta. Vorba aceea: "dai un ban, dar stai in fata."

Nu te teme sa spui verde in fata

Chiar daca ai ajuns destul de departe in cadrul procesului de negociere, sa nu-ti fie teama sa apelezi la alta firma in cazul in care simti ca acea colaborare nu o ia intr-o directie buna.

Desigur, nivelul asteptarilor trebuie sa fie realistic, insa daca promisiunile agentiei te fac sa ai dubii, atunci ai putea incerca sa apelezi la alte agentii.

Practic, nu ai nimic de pierdut decat timpul petrecut la intalnirea consultativa. Desigur, "pierdut" e mult spus, intrucat o perspectiva in plus iti poate deschide ochii chiar daca nu vei merge mai departe cu noua agentie.

Outsourcing-ul este un proces continuu, la fel cum a fost dezvoltarea afacerii tale de pana acum.

Nimeni nu a spus ca e simplu. O companie nu se cladeste instantaneu, asa ca nu te astepta ca un parteneriat sa fie construit cat ai bate din palme.

Informeaza-te cat mai bine, pregateste-ti lista de intrebari, fii flexibil dar ferm si vei gasi o agentie de marketing potrivita pentru afacerea ta.

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist: Revolutia fiscala - ce venituri vom avea din ianuarie 2018

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist, inspector HR

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.