Stiinta & Tehnologie

Cum arata si cum merg hibridele viitorului

Toyota a fost printre primii constructori de masini din lume care au expus un concept de vehicul hibrid echipat cu motor electric . Evenimentul se petrecea la Tokyo Auto Show, in 1995, iar noua masina era botezata Prius. Au fost destui care s-au indoit de potentialul lui Prius si la Salon si dupa. N-a mai trecut mult insa si scepticii au fost redusi la tacere de inovatorii de la Toyota. Vanzarile globale ale modelului Prius depasesc astazi cele mai optimiste asteptari posibile. Pana si in Romania s-au gasit doar in acest an nu mai putin de 6 clienti care au optat pentru modelul „curat” de la Toyota. Nu se stie daca succesul Prius a fost imboldul de care au avut nevoie ceilalti constructori sau pur si simplu nu au avut incotro, dar aproape nimeni din industria auto nu a ramas pe dinafara in lupta tot mai activa impotriva incalzirii globale. Ramane de vazut care dintre hibridele - concept ale momentului vor fi si vedetele pietei auto intr-un viitor care se Volvo 3CC Conceptul Volvo 3CC cu trei locuri ofera toate tipurile de propulsie, de la cea traditionala la cea alternativa. 3000 de baterii litiu-ion, identice cu cele folosite la computere, sunt echivalentul a 105 CP, in cazul hibridului. Volvo 3CC are aerodinamica unei masini sport de doua locuri, iar micuta bancheta din spate poate primi un al treilea pasager sau doi copii. Volkswagen Chameleon Pe dinafara, Volkswagen Chameleon Microbus arata ca un automobil din filmele anilor ’60. Aparent. Timpurile s-au schimbat in lumea energiei si a tehnologiei. Volkswagen l-a readaptat pe Deluxe Microbus din 1964 la vremurile moderne, prin instalarea unui sistem electric alimentat de un set de acumulatori litiu-ion. 10 baterii de 30 volti sub podea asigura o autonomie de 100 km. O reincarcare dureaza in jur de 6 ore. O alta sursa de energie este oferita de panourile solare montate pe acoperisul masinii. Vehiculul are nevoie de toata energia pe care o poate obtine din acest adevarat arsenal de echipamente pentru a alimenta o multitudine de gadgeturi electrice prezente la bord. Nu va asteptati insa sa vedeti acest VW ciudatel pe sosele. Constructorul il foloseste pe Chameleon exclusiv din ratiuni de marketing. Ford Mercury Meta One Modelul celor de la Ford, Mercury Meta One, combina o transmisie hybrid cu un motor V-6 diesel, ce poate utiliza si combustibil bio-diesel produs din resurse naturale , precum uleiul vegetal. Combinatia poate produce puterea unui V-10 la un nivel de emisii suficient de curat chiar si pentru restrictiile drastice impuse in California. GM Saab Aero X Aero X, modelul de doua locuri al celor de la Saab, nu are portiere sau aparatoare de vant. In schimb, intreaga structura a vehiculului se deschide. Inauntru, cockpitul elimina complet functiile, comenzile si butoanele conventionale. In locul lor, Saab afiseaza toate datele cu ajutorul graficii si a imaginilor in 3-D. Trenul de rulare este la fel de inovativ ca designul. Aero X combina supraalimentarea cu folosirea bio-combustibilului pentru a furniza 400 CP. Motorul V6 merge suta la suta pe etanol, ceea ce reduce emisiile la zero. Daihatsu UFE III Japonezii de la Daihatsu sunt la cea de-a treia generatie de a UFE (Ultra Fuel Economy). Acest vehicul mini-hibrid poate transporta trei persoane – unul in fata si doua in spate. Sistemul hibrid include un motor cu injectie directa , de 660 centimetri cubi si o baterie hibrida nichel-metal. Nissan Pivo Nissan a dezvoltat o forma-balon cu trei locuri, care poarta numele Pivo si care functioneaza exclusiv pe baza de electricitate. Ceea ce este specific lui Pivo este cabina, asezata pe o platforma care se poate roti cu 360 de grade, un lucru foarte practic in timpul manevrelor in spatii stramte. Honda FCX Concept Honda FCX Concept foloseste o arma secreta pentru a furniza mai multa putere decat predecesorul cu pila de combustibil: gravitatia. Honda o numeste „3V” system: „Vertical gas flow, vertebral layout si volume-efficient packaging.” Cu aceste plusuri, FCX poate rula 560 km, ceea ce inseamna o imbunatatire cu 30% fata de modelul din 2005. Vehiculul poate fi condus si la temperaturi de sub -30 de grade celsius. O curiozitate – FCX are un profil foarte alungit si fluid, in care nici un element nu este dispus vertical. Toyota Volta Motorul V-6 de 3.3 litri al lui Volta este amplasat in spate si nu este conectat direct la roti. Miscarea este furnizata de doua motoare electrice , cate unul pe ax. Puterea totala este de 408 CP, modelul hibrid atingand distanta de la 0 la 100 km/h in aproximativ 4 secunde. Daca vrei sa afli mai multe despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea