Stiinta & Tehnologie

Chevy Captiva, un SUV cu potential

Chevrolet isi mareste gama pentru Europa cu un SUV nou-nout. Denumit Captiva, noul Chevrolet promite mult si in plus previzioneaza modelul sora Opel Antara . Colegii de la Autocar va ofera primele impresii dupa ce au parcurs cateva sute de kilometri cu acest nou model. Chevrolet si-a inceput ofensiva europeana in momentul in care General Motors a achizitionat constructorul coreean Daewoo. A rebotezat modelele europene fabricate in Coreea si a dorit sa diversifice gama de modele. si pentru ca gama clasica era acoperita, oficialii de la General Motors au decis ca vor o felie si din segmentul SUV, atat de popular in Europa. GM are in Statele Unite nenumarate modele reprezentative pentru acest segment. Insa peste Ocean, conceptul de SUV este foarte diferit de cel european. Asadar, General Motors a decis sa dezvolte un model coreean care apucase sa fie creionat de cei de la Daewoo, acesta devenind platforma pentru un SUV la norme europene ce va fi comercializat sub cele doua marci ale grupulului din Europa. Astfel primul venit este Chevrolet Captiva, care va fi urmat, nu peste mult timp, de Opel Antara, care se va individualiza prin detalii de design si prin faptul ca ofera doar cinci locuri si nu are o versiune cu sapte precum Captiva. Motorizarea diesel, special pentru Europa Chevrolet spune ca a inventat conceptul de SUV in 1935 cu modelul Suburban Carryall. La 70 de ani distanta, iata ca ofera primul astfel de model pentru Europa, dar si primul Chevrolet cu motor diesel. Modelul va fi disponibil atat in varianta cu cinci locuri, cat si cu sapte, iar constructorul spera sa comercializeze 10.000 de unitati pana la finalul lui 2006 si 36.000 in 2007. Pentru a atinge aceste obiective, tinand cont de specificul pietei, asa cum aminteam, Captiva este primul Chevrolet care propune si un motor diesel. Este vorba de un propulsor cu patru cilindri de doi litri ce dezvolta 150 CP. Cu un cuplu impresionant si un consum decent, acest propulsor va fi principala alegere a europenilor care vor opta pentru Captiva. Pe langa motorul diesel, clientii vor mai putea opta pentru doua propulsoare pe benzina. Primul dintre ele are capacitatea cilindrica de 2.4 litri, 4 cilindri si ofera 136 CP si 220 Nm. A doua varianta este un V6 de 3.2 litri ce dezvolta 230 CP si un cuplu maxim de 297 Nm. Traiectorie integrala inteligenta Sistemul de tractiune integrala este inteligent si in conditii normale de drum, puterea motorului este transmisa integral catre puntea fata. Daca terenul de rulare devine dificil, atunci distributia cuplului poate ajunge si la 50:50. Sistemul electronic prelucreaza informatile date de deraparea rotilor, pozitia pedalei de acceleratie, viteza de rotatie a motorului, viteza automobilului, inclinarea caroseriei si unghiul de virare. Sistemul electronic de tractiune integrala inglobeaza si sistemele ABS si ESP. Suspensia este McPherson pe puntea fata si punte independenta cu patru prinderi in spate, iar franele folosesc discuri ventilate. Dotari extra in versiunea de baza In ceea ce priveste designul, Chevrolet nu a riscat. Linii fluide rotunjite si un aspect masiv, dar totusi cumva indulcit integreaza Captiva perfect in linia gamei de modele europene. Rotile sunt mari si sunt adapostite de aripi evazate. Blocurile optice sunt si ele generoase ca dimensiuni, iar lampile de semnalizare laterala sunt incluse in carcasa oglinzii. Spatele este, in opinia noastra, ceva mai putin reusit, dar se integreaza bine in linia totala a masinii. La modelul de top cu motor V6, exista o evacuare dubla, placuta ca aspect. In plus, luneta poate fi deschisa si separat de hayon. Chevrolet a dorit sa atraga cat mai multi potentiali clienti si Captiva este bine echipata. Chiar si versiunea de echipare de baza denumita LS ofera patru geamuri electrice, inchidere centralizata, cd player cu mp3, luneta cu deschidere separata de hayon. Interiorul are un feeling de calitate nemaiintalnit pana acum pe modelele europene Chevrolet. Surprinde designul levierului franei de mana. La prima vedere seamana cu o mansa de avion, dar are aceeasi functie ca in orice alta masina. Forma diferita este doar un artificiu de design. Impresioneaza placut si consola centrala care este dominata de un display multifunctional ce ofera numeroase informatii, inclusiv o busola virtuala si temperatura exterioara. Singurul lucru care strica armonia consolei este un spatiu de depozitare amplasat sub display si care este mascat de un capac de plastic. Un alt atu este posibilitatea de a transporta sapte pasageri. Doua scaune suplimentare sunt disponibile ca optiune. Accesul este destul de facil datorita rabatarii ample a banchetei. Spatiul pe al treilea rand de scaune nu este extrem de generos, dar este suficient pentru a acomoda doua persoane de dimensiuni normale. Daca nu sunt folosite, cele doua scaune pot fi rabatate in podea. In configuratie cu cinci locuri, volumul portbagajului este de 465 litri, iar daca rabatam si bancheta, capacitatea ajunge la impresionanta cifra de 930 litri. In plus, mai exista un spatiu de depozitare sub podeaua portbagajului, divizat in mai multe compartimente, si care poate adaposti un volum de 140 litri. Concluzie. Chevrolet Captiva este primul SUV compact gandit special de GM pentru Europa. In plus, previzioneaza modelul sora Opel Antara. Placuta din toate unghiurile, fara a soca inutil, Chevrolet Captiva are toate atuurile sa convinga inclusiv pe piata romaneasca. Ofera cinci sau sapte locuri, este bine echipat, propune trei versiuni de motorizare, intre care si una diesel, si are preturi competitive. Spre exemplu, potrivit estimarilor oficialilor constructori, versiunea pe motorina va costa cu putin peste 21.000 de euro (CIP).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea