In preezent, BMW doresc sa schimbe actualul sistem de semaforizare din Germania cu unul mai performant care ar putea ajuta conducatorii auto sa reduca consumul de combustibil cu pana la 10%.
Teste BMW
Cercetarea realizata de cei de la BMW este foarte simpla. Prima data acestia au studiat "valurile verzi", secvente de patru semnale care pot fi sincronizate pentru un trafic mai bun.
Prin simpla schimbare a timpului de emitere de lumini ale unui semafor, cei de la BMW au reusit sa scada consumul de combustibil al modelului testat, un BMW 530d , de la 10,6 l/100 km pana la 5,6 l/100 km.
Totusi, cei care au facut testul declara ca in realitate asa ceva nu va fi posibil, dar o sincronizare mai buna a semafoarelor, ar ajuta conducatorii auto sa reduca consumul de combustibil cu aproximativ 10 - 15%.
Germania si SUA
Daca in Germania acest sistem inteligent ar putea sa intre mai rapid in vigoare, reprezentantii BMW din Statele Unite ale Americii au inceput deja intalnirile cu oficialii Departamentului de Transport din America de Nord pentru discutiile legate de o imbunatatire a actualului sistem de semaforizare.
"In ziua de azi semafoarele au abilitati limitate de detectie. Sistemele cele mai evoluate au detectoare capabile sa masoare distanta si viteza sau numarul de masini. In Statele Unite ale Americii nu exista asa ceva", a delcarat Dirk Kessler, managerul departamentului de Tehnologia si managementul Traficului in cadrul BMW.